Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

ROCO MultiMAUS 10810

<< < (16/20) > >>

pach:
Практически това за отделния ресет (променливата СV-64) е много по удобно,
от връщането към фабричните настройки, каквото всъщност се прави чрез променливата СV-8.
Когато това стане чрез СV-8, дори адреса става стандартно програмируемия съгласно стандарта NМRA ,
тоест локомотива отново придобива трети адрес.

Друг начин (различен от предложения от Емчо) за записване и лесно запомняне на локомотивите е да се ползва,
функцията за библиотека с имена на локомотиви, с каквато разполага Мултимаус, като не забравяте да им
присвоявате еднакви адреси за управление в тях и в имената им от библиотеката. Предимството на тази функция
е че работи и с букви (тоест не пишете L0012 например), което е още един начин да си "кръстите" различните локомотиви.
Например "TAIGA", "BLUE-1", "BLUE-4", "DB234", "BR-52", "CARGO" или "2-KoF" и т.н.

Мнооого по-приятно ми е да работя с имена на локомотиви,
 при това адресите също могат да се ползват и в директен режим "локомотиви",
но всъщност е въпрос на индивидуални предпочитания.


 :scratch_ones_head:...обаче пак ще трябва да прочетете ръководството, ако искате да "схванете" и тази функция как работи.

...............................

Икар за да прочетеш упътване и научиш всичко за въпросния неизвестен дешифратор ползван от Флайшман,
просто прочети съдържанието на променливата СV-8, чрез някоя компютърна програма, щото МултиМауса няма обратна връзка.
Тоест той не може да чете  обратно записите в променливите. Все пак за толкова пари, не би трябвало да искаш супер централа нали!?
По съдържанието на СV-8 и таблиците в стандарта NMRA, ще откриеш фирмата
производител на дешифратора и нататък е лесно - мрежата е пълна с ръководства за всички дешифратори.
След като си го намериш, прочиташ отново таблиците (този път за съответния дешифратор) и
вече ще знаеш какво да си запишеш като стойност в СV-то за управление на светлините.
Както и точно кое е това СV, за твоя моделдешифратор. В доста от дешифраторите, то е различно и може и за това да се държи
по този начин управлението на светлините ти.

Това вече можеш да го направиш и през МултиМаус щото той не чете, ама записа върху старото съдържание, независимо какво има там.
Ако нещо объркаш или не се държи както искаш (светлината или дешифратора),
 то или връщаш към фабрични настройки (каквито може би са ти в момента)
 чрез същото СV-8 (внимание! ...и адреса става "стандартния" - трети)  и пак правиш нов запис,
или направо правиш нов запис в СV-то за светлините.

Сподели опита си тук, ако желаеш след това.
 ;D ;D ;D

TheJackal:
Какъв код от бутоните (функция) се натиска за да се ресетне и доведе до първоначалните настройки Мултимауса? Питам, защото натиснах нещо, но нямам спомен какво в бързината и когато искам да отида в библиотеката и дам на NEW 7, после натисна *ОК ми изписва Р_ _ 1 и до там................. Сега забелязах, че и когато не е на библиотека историята е същата.



P.S. Открих "топлата вода"! Ресетването на мишката става по следния начин:
01. Вади се кабела на самата мишка.
02. Натискат се едновременно бутоните „Shift” и “MENU” при включването на кабела към мишката.
03. Ресетването връща мишката до заводските настройки!


Благодарности на Пламен (pach)!  :hi: :drinks:

ivo:
мултиМАУС ръководство на БЪЛГАРСКИ:

http://www.railwaypassion.com/?cid=10&NewsId=115

pevtimov:
И аз ви благодаря много за положения труд  :hi:. Изключително полезна тема. Уточненията на колегата emilchaushev са безценни. Доста се чудих защо с един и същи декодер, един локомотив насича много дразнещо, а друг върви съвсем плавно. :good:

TheJackal:
Имам декодери на Kühn, модели: 81330 - Decoder N025-P, 0.7A, NEM651 и 82330 - Decoder N45-P, 0,8A, NEM651, шест пина без звук, фирмата за сега не произвежда със звук.  Смея да твърдя, че декодерите са перфектни и се държат много добре! Въпроса ми е следния: "На F4 и F5 ми излизат следните функции: на F4 намалява на половина скоростта на локомотива, а на F5 се намлят чувайки оборотите на мотора на локомотива, без да се променя скоростта - това за маневрена дейност ли се ползва? Най силно това се вижда и чува на локомотив Tenderlokomotive BR 81  Art.-Nr. 02211 - последното производство на фирмата.
Другият ми въпрос е минималната и максималната скорост с еднакви цифри ли трябва да е за тези адреси и същото ли важи за забавяне и ускоряване?

Снимки на декодерите на Kühn
модел: 81330 - Decoder N025-P, 0.7A, NEM651


модел: 82330 - Decoder N45-P, 0,8A, NEM651

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия