Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Асиметрично DCC

<< < (3/5) > >>

XRISTO:
Е, да, грешката е моя-аз като не се интересувам от пътнически влакове и си говоря за моите си композиции(които са товарни) без да се замислям за това, че с пътническите работата стои другояче.Да не говорим пък за 5-та епоха, в която съм бос и такъв ще си остана.  ;D

pach:
Хм , малко се шашнах ... :blush2:
В един чуждоземен форум твърдят , че ако даден декодер поддържа СV51 , значи различава асиметрията и следователно изпълнява въпросното спиране...
Обаче езика е много гаден...
Май трябва да проверя въпросното СV за какво е всъщност?
Някой да знае нещо по въпроса?

lubomir:
Ц! СV-тата се менката от фирма до фирма. При мен се задава с един от битовене на СV-116. Относително постоянни остават NMR-ейските СV-та. Възможно е въпрсното СV да е само за декодерите на Н-ската фирма. Както казах, ако декодерите могат да бъдат ъпдейтвани, има шанс това де се добави и постфактум. Това разбира се не е гарантирано! Все пак е важна фирмата производител както и хардуера вероятно!

pach:
Както се казва - с малки стъпки , но винаги напред ...
До тук , да обобщим !

ABC
= ABC = Автоматичен Спирачен Контрол за асиметричен DCC сигнал (Automatic Braking Control).

Това е решение на проблема, за спиране при забранителен сигнал,на локомотиви и подвижен състав с управление  по DCC без използването на тежки и сложни компютърни системи. Идеята за това е да се подават на участъците автоматични сигнали за спиране.
Решението е да се направят изолирани части свързани със сигнализацията по трасетата :
- На червена светлина – захранването се осъществява много просто - с включването на 5 диода.
- На зелена светлина – нормално захранване на трасето.



Схемата от 5 диода може да се направи самостоятелно, или да се купи системата БМ-1 на Lenz:
http://www.lenz-elektronik.com/pdf/BM1%20selbst%20gebaut.pdf
http://www.lenz.com/products/modules/bm1.htm

Има и по-развити системи: ВМ-2 и ВМ-3: http://www.lenz.com/products/modules/index.htm

Какво прави блок BМ-1:
- Има различен размер на текущият сигнал чрез диоди във всяка посока.
Това води до различено напрежителен спад за текущите импулси в единият полупериод в сравнение с импулсите протичащи в другият полупериод.
Дешифратора открива разликата и реагира с плавен стоп.

Впрочем технологията вече е приета като стандарт NMRA.
И така – по подробно за системата - ABC контрол за автоматично спиране в DCC формат.

ABC, е автоматична спирачка - част от технологията NMRA DCC. ABC-системата ви позволява да спрете или намалите скоростта на влака в определено място, без да се налага да го правите с подходящата команда в DCC управлението.
ABC-системата бе предложена от Lenz и в момента се предлага в по-модерните дешифратори, произведени от Lenz Elektronik , Zimo и ST-elektronic.
Операция по спирането в ABC-системата се извършва с асиметричен DCC сигнал който си променя амплитуда в един от двата полупериода.
За тези дето са забравили – виж тук.
Сега вече сте си припомнили , че DCC сигнала е симетричен , състоящ се от сравнително правоъгълни импулси , които са както в положителна - един полупериод, така и в отрицателна полярност – вторият полупериод (спрямо нулата). За да се приложи ABC спирането , трябва да бъдат програмирани в дешифраторите конфигурационните променливи.(СV)
Сигналите от модулите за спиране в DCC управлението кодират в ABC една от трите команди:
1.Нормално движение със скорост определяна от DCC управлението.
2.Движение в рамките на ограниченията за скоростта - локомотива пътува със скорост определена от DCC управлението, но не и по-висока от пределно допустимата, определена в конфигурационната променлива.
3.Спиране - локомотива спира при спирачни характеристики (вероятно определени за спирачно разстояние), независимо от скоростта, с управление по DCC.

Управление на нормалното движение не изисква модула за спиране на сигнала от DCC. Другите сигнали са осигурени чрез намаляване на амплитуда на отрицателните импулси излъчвани от DCC системата, по условие, че от лявата релса по посока на движението се взима като база за сравнение в нивото на сигнала. С други думи -с DCC сигнал се захранват през дясната релса по система на импулсите променени от модула за спиране, които не се променят по ниво на напрежение в положителните си полупериод на пълният сигнал, и намаляват амплитудата на отрицателният полупериод от него.
 На практика, спирачният модул  намалява амплитудата на части от сигнала в леко положителна посока и по добре изразено в отрицателните му части - по начин, който ясно ги прави различими.
DCC стандарта предвижда, че разликата в амплитуда на двата полупериода трябва да бъде в граници от 1,2 .. 1,8 V, A дешифраторите трябва да откриват разликата от 0,8 В.
Управляващият сигнал е да се намалят всички отрицателни части чрез  намаляване сигнал в полупериода от DCC.

Този начин на определяне на средствата за сигнализация, наред с другото,гарантира, че засяга само локомотива движещ се в едната посока . При управление на локомотив в другата посока, то той не разчита тези сигнали и продължава своето движение.

Подробно трябва да се четат ръководствата за всеки подходящ дешифратор за управление на локомотиви, дали в отговор на двата сигнала могат да променят командите си и далие това зависи от софтуера им, за да може да програмирате локомотивите и техните конфигурационни променливи разпознаващи асиметрията.
Подходящите дешифратори може да бъде програмирани да реагират и обратно на посоката на движение, независимо от посоката им.
Lenz дешифраторите в кръгово управление предвиждат функционалността на междинните спирки. При прилагането на този сигнал се използват за спиране, промяна на посоката, а сигналите за ограничения на скоростта – за да спрат за определено време на междинните гари.

Очаквайте превод и напътствия за системите BM-2 и BM-3! ;)
 ;D ;D ;D

lubomir:
Идеята е гениална, защото позволява, машините да спират плавно пред червен светофор, а тези които идват от другата посока, минават без да се интересуват от светофора, а пък маневрените машини на, които е изключена тази функция си перкат напред назад, без въобще да се интересуват дали има или няма светофор и какво свети на него. Доколкото схващам, с натискането на бутона за "режим депо", дадена влакова машина, която принципно се съобразява с асиметрията и действа съгласно закона, превключва и може да минава през светофорите без да се интересува от това какво светят те. Изобщо, реализма става пълен. :yes:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия