Продължавам с котела и принадлежностите му.
Изглед на пещта през вратата (лок. 14.25). При локомотиви, работещи с паропрегряване е задължително изграждането на свод от огнеупорни тухли, който осигурява равномерно разпределение на топлината от пещните газове към тръбната решетка, намираща се над свода.

Задна тръбна решетка

След валцоване в отворите на задната тръбна решетка краищата на тръбите са обръщат като венци (чеканят се), след което се заваряват. В предната решетка тръбите само се валцоват за да имат възможност за удължаване при нагряването.

Связи. Подвижните связи имат откъм страната на котелната стена сферична глава, която позволява отклонение от перпендикулярното положение при температурното разширение на пещта. Отвън главите са уплътнени с капачки.



Ето как изглежда предната тръбна решетка и останалите детайли в димната камера. Искрозадържателят (мрежа с форма на пресечен конус, обхващаща гърлата на конуса и кумина) е свален.

Прегревателен сандък, свален и обърнат

Прегревателни елементи (нови, боядисани с миниум)

Тук са виждат пръскателя (тръба с дупчици, пръскаща вода в димната камера за предпазване от самозапалване на мусора) и сифона. Снимката е лоша, защото машината е под пара и от тръбите излиза пушак.

Нагнетателен инжектор за работила пара (лок. 01.23)

Някои външни части на котела

И най-важното от всичко - свирката
