Автор Тема: Устройство на парния локомотив  (Прочетена 75333 пъти)

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Устройство на парния локомотив
« Отговор #45 -: 09 Април 2009, 15:46:50 »
Продължавам с котела и принадлежностите му.
Изглед на пещта през вратата (лок. 14.25). При локомотиви, работещи с паропрегряване е задължително изграждането на свод от огнеупорни тухли, който осигурява равномерно разпределение на топлината от пещните газове към тръбната решетка, намираща се над свода.


Задна тръбна решетка


След валцоване в отворите на задната тръбна решетка краищата на тръбите са обръщат като венци (чеканят се), след което се заваряват. В предната решетка тръбите само се валцоват за да имат възможност за удължаване при нагряването.


Связи. Подвижните связи имат откъм страната на котелната стена сферична глава, която позволява отклонение от перпендикулярното положение при температурното разширение на пещта. Отвън главите са уплътнени с капачки.







Ето как изглежда предната тръбна решетка и останалите детайли в димната камера. Искрозадържателят (мрежа с форма на пресечен конус, обхващаща гърлата на конуса и кумина) е свален.


Прегревателен сандък, свален и обърнат


Прегревателни елементи (нови, боядисани с миниум)


Тук са виждат пръскателя (тръба с дупчици, пръскаща вода в димната камера за предпазване от самозапалване на мусора) и сифона. Снимката е лоша, защото машината е под пара и от тръбите излиза пушак.


Нагнетателен инжектор за работила пара (лок. 01.23)


Някои външни части на котела


И най-важното от всичко - свирката


Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6735
  • Рейтинг: 1098
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Устройство на парния локомотив
« Отговор #46 -: 09 Април 2009, 16:02:09 »


mda, дзиеаевехд зсеп удаь дш сюудиь ЛЛЛЛ >>  което означава:

'определно пием вода от извора'

Респект , бате Емо !

Ако Pach те помоли да му направиш свирката - не му се връзвай  :haha:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12402
  • Рейтинг: 1344
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Устройство на парния локомотив
« Отговор #47 -: 09 Април 2009, 16:29:30 »
Цитат на: Adrian link=topic=1557.msg22882#msg22882 date=1239282129


mda, дзиеаевехд зсеп удаь дш сюудиь ЛЛЛЛ >>  което означава:

'определно пием вода от извора'

Респект , бате Емо !

Ако Pach те помоли да му направиш свирката - не му се връзвай  :haha:

 ;) :pleasantry: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Устройство на парния локомотив
« Отговор #48 -: 09 Април 2009, 18:01:10 »
Свирки прайм сякви - ни съ блъсайти, ша има за сички!
Най- гадното нещо е да сменяш свирка - петгласната тежи 25 кг, шибърът й винаги пропуща по малко пара колкото да я държи гореща че да ти тежи двойно, високо е, и накрая като я наклониш и тя ти излее половин литър вряла вода в краката и евентуално в ръкавите, тъй засвирваш, че целия град те чува.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5631
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Устройство на парния локомотив
« Отговор #49 -: 10 Април 2009, 10:35:23 »
Бае, голяма работа си!  :good:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Устройство на парния локомотив
« Отговор #50 -: 11 Април 2009, 02:08:38 »
Темата стана много интересна, може би е добре, когато я завърШим да я качим на главната страница, макар че има много за дописване.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12402
  • Рейтинг: 1344
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Устройство на парния локомотив
« Отговор #51 -: 13 Април 2009, 08:36:38 »
Особено ако се съгласуват и изчистят нещата , щото сега я четем по два / три пъти , заради корекциите и допълнениеята ...
Или това ни го правите за затвърждаване на материала!? :pleasantry:
 :good: :good: :good:
 :clapping: :clapping: :clapping:

Maktub

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Устройство на парния локомотив
« Отговор #52 -: 15 Април 2009, 02:45:26 »
хех... повторението е майка на знанието  :) Определено си става като учебник, ама като не ми остава време напоследък да чета редовно, всеки път сякаш се стягам за изпит  :blush2:

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1712
  • Рейтинг: 160
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Устройство на парния локомотив
« Отговор #53 -: 23 Май 2011, 09:37:34 »
Интересуваме как се казва този чарк, който съм оградил на снимката със зелено. Прилича ми на степенка, но как се нарича на немски и български нямам представа:

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Устройство на парния локомотив
« Отговор #54 -: 23 Май 2011, 10:37:09 »
Магнито-релсова спирачка  :good:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2730
  • Рейтинг: 239
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Устройство на парния локомотив
« Отговор #55 -: 23 Май 2011, 10:41:42 »
Да бе и тва МРС как ще го използват ? Това според мене е някакъв вид АЛС.

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Устройство на парния локомотив
« Отговор #56 -: 23 Май 2011, 10:42:34 »
А АЛС как ще го използва ?


Пък може и АЛС ДА е !
« Последна редакция: 23 Май 2011, 10:44:17 от refil »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Устройство на парния локомотив
« Отговор #57 -: 23 Май 2011, 10:51:56 »
Определено е АЛС.

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
« Последна редакция: 23 Май 2011, 10:56:22 от refil »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2730
  • Рейтинг: 239
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Устройство на парния локомотив
« Отговор #59 -: 23 Май 2011, 11:00:55 »
АЛС е - просто ако е МРС трудно ще действа на толкова тежък локомотив само с два магнита.  :)