Санде, ако ни имаш на кадро как творим, дай го, качи го.
А иначе срещата беше ползотворна. И не беше една, а четири - на 2., 4., 5. и 6-ти май. Успяхме всички да се убедим, колко важно е да се изпъляват абсолютно точно стадартите по челата за свръзване. Днес имах възможността да подчертая на един бъдещ модулист, колко важно е да се работи точно и да се следи за правите ъгли по краищата на модулите. Всяка собствена интерпретация води до малки, но съществени разлики, които веднага се виждат при опит за сглобяване с друг модул.
Какво успяхме да направим за тези няколко дни.
Шатци ни осигури метални гилзи и шипове, които монтирахме на няколко модула. По този начин сглобяването на модулите се извършва по-бързо и най-вече по-точно. След като два дни си играхме да напасваме релсите на модулите с въпросните гилзи, дойде Васко, уволни всинца ни и се захвана да прави напасването, само както той го може.
Междувременно Refill и Pach работиха по двата нови модула, които Иво донесе. Refill и Gervasii нанизаха релсите върху траверсните скари и залепиха корковата основа за трасето. Pach окабели единия модул, а кабелната форма за другия сигурно вече я е направил в къщи. По-нататъшната работа по новите модули спряхме единодушно, за да избегнем някои грешки, допускани до сега.
Другите присъствали на срещите - Ivo, pavel75, gts.best, zazo, CALLIO, mgerginov, BR 118, toniemi, Боян, Ицо и Стефан, помагаха в ралично време и степен. Някои морално, други конструктивно, трети логистично, а някои и практически.
Слагайки либелата върху релсите, какво се оказа:
1. Започвам с модула на Иво. При него се забелязва провисване на релсите в единия край и леко изгърбване в другия. Освен това една от релсите има вираж, характерен за завой, но не и за прав участък. Тук трябва Иво да даде разрешение за разкъртване на баластрата и съответен ремонт.
2. Втори е модулът на Адри. При него също има сериозно провисване на пътя, но проблемът може много лесно да се реши, като се повдигне цялото трасе от долу. Едно късо трупче ще свърши цялата работа. Освен това неговият модул е без баластра и релсите лесно могат да се изравнят.
3. Третият и последен модул върху, който работихме е на Пламен. При него се забелязват същите проблеми с провисването, макар и в много малка степен, но при него има проблем със следването на права линия на релсите. Тъй като и те не са баластирани, проблемът е отстраним.
По другите модули, на Спас и Павката, не сме работили, тъй като не стигна време и за тях. Но това не значи, че ще им се размине

Та в тази връзка искам да попитам: Има ли желаещи да продъжим и тази събота или ще почиваме от модулите?
