Хм ... Колегата е прав, наистина става въпрос за екзотична изцепка ...
В случая ми се струва, че ако ги запоиш вместо да ги занитиш, ще остане аксиален луфт на това краче и езиците ти може да се повдигат, което може да води до дерайлиране при високи скорости.
Идват ми наум два варианта, в зависимост от това дали могат да се запояват:
Единият е да използваш център за дрелка - представлява пробойче, с връх с доста тъп ъгъл. Този център ще може да отвори настрани ръба на занитващото се краче и така да го занити. Работи бавно и на малки стъпки - почукваш малко, проверяваш луфтовете, почукваш пак, пак проверяваш луфтовете. Така докато луфтовете станат пренебрежимо малки и в същото време езикът се движи свободно. Ако прекалиш, крачето ще се затегне и езикът няма да може да се движи от машинката на стрелката. Лошото тук е и че после много трудно можеш да разхлабиш, за да се движи пак. Така че - търпеливо!
Ако се запоява, другият вариант е да изпилиш крачето колкото е необходимо, след което да накапеш калай, достатъчно да препокрие ръба на отвора и така да го затапиш на място. Прецени обаче дали няма да се стопят пластмасите, през които преминава крачето - става въпрос за температури над 180-200 градуса.
Тест дали се запоява е там където си го сурнал с пилата да накапеш колофон, след което с напоена с калай човка на поялника да го загрееш. Дай му време да се стопли хубаво. Ако калаят се прелее от поялника на езика, значи се пои. Следващият тест е да се опиташ с ножче да отлюспиш образувалата се капка. Ако се отлепи, значи не става здрава спойка. Ако не се отлепи, а единствено успяваш да изстъргваш стружки от капката, значи е здраво. Имай предвид, че може да се получи нездрава спойка и ако не го загрееш хубаво!
Идва ми и трети вариант наум: За да може да се занити, крачето стърчи малко от ръба на отвора. Ако можеш да намериш федер-шайбички, които да застанат стегнато на крачетата и така да ги държат на място. Но тогава е възможно да стърчат отдолу и да пречат на монтажа, прецени го това.
Успех!
ПП: Ако щеш ми вярвай, виждал съм и толкова малки винтчета.
