Автор Тема: епохи  (Прочетена 13897 пъти)

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
епохи
« -: 31 Декември 2007, 16:30:07 »
Здравейте съфорумци!
Не съм сигурен дали темата е за този раздел,така,че ако не е - модераторът да я мести както намери за добре.
Помогнете ми да разбера вагоните от следващите снимки от коя епоха са:

http://img85.imageshack.us/my.php?image=pc290008eb8.jpg
http://img341.imageshack.us/my.php?image=pc290012ui8.jpg
http://img217.imageshack.us/my.php?image=pc290004bp4.jpg
http://img137.imageshack.us/my.php?image=pc290001lc4.jpg
http://img141.imageshack.us/my.php?image=pc290007tv5.jpg


Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: епохи
« Отговор #1 -: 31 Декември 2007, 17:45:32 »
Първият и последният са от III епоха, другите са IV.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: епохи
« Отговор #2 -: 01 Януари 2008, 12:25:43 »
Благодаря за компетентното мнение,значи ще си ги държа за моят макет.Сдобих се скоро с тях и при това положение ще ми свършат работа - все пак аз макетирам в III-IV епоха.Доста са повредени и ще се наложи ремонт,но нали все пак това е част от хобито. ;D А дали мога да намеря детайлни снимки на такива вагони за да мога да ги ремонтирам по-детайлно.Малкият пощенски ми се струва че е имал нещо като комин.И по другите има някои липси,все пак са ползвани от деца,не от хобисти. :)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: епохи
« Отговор #3 -: 10 Февруари 2008, 03:55:44 »
Искам да напиШа няколко изре4ения за епохите,тъй като по тази тема има някои разминавания в разли4ните литературни изто4ници. Тези епохи важат само за ГЕРМАНИЯ.
 Епоха I 1834-1920 година
В тази епоха, въпреки 4е немската империя е факт, немски железници все оШте няма. Има Пруски, Саксонски, Баварски, Баден, Вюртемберг, Пфалц, Олденбург, Мекленбург и други по малки ж.п. администрации. Всяка от тях със собствен подвижен състав, много разли4ен от другите и много специфи4ен. Всяка от тези железници има своя система на серийно озна4ение и номерация. Например пруските локомотиви се озна4ават с буква и цифра S3, P8, G10, T14 и т.н. Буквата озна4ава предназна4ението на локомотива- S-бързоходен, Р пътни4ески, G-товарен, T-тендерен. Цифрите, оба4е не озна4ават брой на колооси, а просто хронологи4ески номер на типа. Докато баварската система освен буквите(които са съШтите и имат съШтото зна4ение) имат и дроб, в 4иито 4ислител показват броя на двигателните колооси, а знаменателя показва броя на вси4ки колооси на локомотива. Така S 3/6 озна4ава бързоходен локомотив с 3 двигателни от обШто 6 колооси. При Саксонските железници сериите на локомотивите са римски цифри, а след цифрата има буква Н(ако локомотива е с прегрята пара) Т( ако е тендерен)
  Епоха II 1920-1945 година
1920 е годината в която немските железници се обединявят в една- DRG (Deutche Reihsbahn Geselschaft), вси4кият подвижен състав е събран и групиран в нови серии
 01 до 19 бързоходни локомотиви
20 до 39 пътни4ески локомотиви
40 до 59 товарни локомотиви
60 до 79 бързоходни и пътни4ески тендерни локомотиви
80 до 96 товарни и маневрени тендерни локомотиви
 Е01 до Е30 електри4ески Бързоходни локомотиви
Е31 до Е60 пътни4ески електри4ески локомотиви
Е61 до Е99 товарни и маневрени електри4ески локомотиви
V+две или три цифри са сериите на дизеловите локомотиви, като цифрата, умножена по 10, показва моШтността на диз. двигател в конски сили( напр. V 36 озна4ава дизелов локомотив с моШтност 360к.с.)
 Логото на DRG е кръгла табела от месинг с двуглав орел и кръгъл надпис Deutche Reihsbahn до 1937 година, а след това нацисткият орел с пре4упен кръст. В зависимост от това, кой от двата орела е на возилото, разли4аваме подепохите IIa и IIb
 Епоха III 1945-1970
Германия капитулира, а съШто и DRG. Появяват се две нови държави и две нови ж.п.администрации. DB (Deutche Bundesbahn) на западногерманските железници и DR (Deutche Reihsbahn) за изто4на Германия. Интересното оба4е, е 4е се запазват сериите и номерата на локомотивите от времето на DRG. Независимо кой локомотив къде попада, той си запазва серията и номера, който е имал преди. Дори новопроизведените маШини се номерират така 4е да се избегне дублиране на номера в DB и DR. Например серия 23 в DB има номера от 23 001 до 23 105, а в DR от 23 1001 до 23 1113.
 Тук съШто има подепохи, но само в DB. Епоха IIIa е до 1956 година(когато на локомотивите и вагоните е изписван целият надпис"Deutche Bundesbahn) след това, в епоха IIIb се изписва само логото на DB
  Епоха IV 1970-1994
Това е единствената епоха, която не идва в резултат на някакви полити4ески събития.
Просто навлизат електронно из4ислителните маШини, и в тази връзка се прави смяна на сериите и най много се променят номерата на вагоните. Новите номера са ве4е 12 цифрени, като носят в цифрите закодирана информация за вида на вагона, за тарифата, за администрацията, на която принадлежи, брой купета, класа, отопление, спира4ки и
т.н. Последната 12та цифра е контролна, т.е. с нея се проверява дали останалите са попълнени вярно, тя е отделена с тире от другите.
Променят се и сериите на локомотивите. В DR се премахва буквата V от дизелите и се слага 1, а освен това конските сили ве4е се умножават по 100. Пример V180.000 ве4е е 118.000(1 дизел, 18х100=1800к.с.) V60.000 става 106.000(1 дизел, 06х100=600к.с.)
При електровозите се премахва буквата Е и се поставя 2. Така Е11.000 става 211.000, Е44.000 става 244.000 и т.н. За да няма никакво объркване на парни с дизелови и електри4ески локомотиви, се сменят сериите на тези парни локомотиви, които запо4ват с 1 и 2. Така серия 18.000 става 02.000, серия 19 става 04.000, серия 22.000 е ве4е 39.000, 23.000 е 35.000 и 24.000 е 37.000
В DB сериите се сменят по друг на4ин. Електри4еските локомотиви полу4ават 1 вместо Е, дизеловите 2 вместо V, а парните серии полу4ават оШте една 0 отпред. Така в DB бивШата 03.000 ве4е е 003.000, Е44.000 сега е 144.000, а V160.000 е серия 216.000
Тук има оШте една новост. Парните локомотиви, които са на мазутно гориво, са отделени в други серии. 043.000 е мазутирана 44ка, 042 е мазутна 41ца
  Епоха V 1994.....
През 1990 Германия е обединена, а през 1994 се обединяват и двете железници DR и DB. Новата железопътна администрация се казва Deuche Bahn (DB). Отново има смяна на локомотивните серии, този път вси4ки са по принципа на западногерманските железници. Дизеловите серии запо4ват с 2, но не бива да се дублират със старите маШини на DB. Taka 118.000 DR е с нова серия 228.000 ( заШтото 218.000 е заета) 110.000 е ве4е 214.000

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: епохи
« Отговор #4 -: 10 Февруари 2008, 08:06:04 »
Цитат на: caprycorn link=topic=168.msg1816#msg1816 date=1202608544
Искам да напиШа няколко изре4ения за епохите,тъй като по тази тема има някои разминавания в разли4ните литературни изто4ници. Тези епохи важат само за ГЕРМАНИЯ.
 Епоха I 1834-1920 година
В тази епоха, въпреки 4е немската империя е факт, немски железници все оШте няма. Има Пруски, Саксонски, Баварски, Баден, Вюртемберг, Пфалц, Олденбург, Мекленбург и други по малки ж.п. администрации. Всяка от тях със собствен подвижен състав, много разли4ен от другите и много специфи4ен. Всяка от тези железници има своя система на серийно озна4ение и номерация. Например пруските локомотиви се озна4ават с буква и цифра S3, P8, G10, T14 и т.н. Буквата озна4ава предназна4ението на локомотива- S-бързоходен, Р пътни4ески, G-товарен, T-тендерен. Цифрите, оба4е не озна4ават брой на колооси, а просто хронологи4ески номер на типа. Докато баварската система освен буквите(които са съШтите и имат съШтото зна4ение) имат и дроб, в 4иито 4ислител показват броя на двигателните колооси, а знаменателя показва броя на вси4ки колооси на локомотива. Така S 3/6 озна4ава бързоходен локомотив с 3 двигателни от обШто 6 колооси. При Саксонските железници сериите на локомотивите са римски цифри, а след цифрата има буква Н(ако локомотива е с прегрята пара) Т( ако е тендерен)
  Епоха II 1920-1945 година
1920 е годината в която немските железници се обединявят в една- DRG (Deutche Reihsbahn Geselschaft), вси4кият подвижен състав е събран и групиран в нови серии
 01 до 19 бързоходни локомотиви
20 до 39 пътни4ески локомотиви
40 до 59 товарни локомотиви
60 до 79 бързоходни и пътни4ески тендерни локомотиви
80 до 96 товарни и маневрени тендерни локомотиви
 Е01 до Е30 електри4ески Бързоходни локомотиви
Е31 до Е60 пътни4ески електри4ески локомотиви
Е61 до Е99 товарни и маневрени електри4ески локомотиви
V+две или три цифри са сериите на дизеловите локомотиви, като цифрата, умножена по 10, показва моШтността на диз. двигател в конски сили( напр. V 36 озна4ава дизелов локомотив с моШтност 360к.с.)
 Логото на DRG е кръгла табела от месинг с двуглав орел и кръгъл надпис Deutche Reihsbahn до 1937 година, а след това нацисткият орел с пре4упен кръст. В зависимост от това, кой от двата орела е на возилото, разли4аваме подепохите IIa и IIb
 Епоха III 1945-1970
Германия капитулира, а съШто и DRG. Появяват се две нови държави и две нови ж.п.администрации. DB (Deutche Bundesbahn) на западногерманските железници и DR (Deutche Reihsbahn) за изто4на Германия. Интересното оба4е, е 4е се запазват сериите и номерата на локомотивите от времето на DRG. Независимо кой локомотив къде попада, той си запазва серията и номера, който е имал преди. Дори новопроизведените маШини се номерират така 4е да се избегне дублиране на номера в DB и DR. Например серия 23 в DB има номера от 23 001 до 23 105, а в DR от 23 1001 до 23 1113.
 Тук съШто има подепохи, но само в DB. Епоха IIIa е до 1956 година(когато на локомотивите и вагоните е изписван целият надпис"Deutche Bundesbahn) след това, в епоха IIIb се изписва само логото на DB
  Епоха IV 1970-1994
Това е единствената епоха, която не идва в резултат на някакви полити4ески събития.
Просто навлизат електронно из4ислителните маШини, и в тази връзка се прави смяна на сериите и най много се променят номерата на вагоните. Новите номера са ве4е 12 цифрени, като носят в цифрите закодирана информация за вида на вагона, за тарифата, за администрацията, на която принадлежи, брой купета, класа, отопление, спира4ки и
т.н. Последната 12та цифра е контролна, т.е. с нея се проверява дали останалите са попълнени вярно, тя е отделена с тире от другите.
Променят се и сериите на локомотивите. В DR се премахва буквата V от дизелите и се слага 1, а освен това конските сили ве4е се умножават по 100. Пример V180.000 ве4е е 118.000(1 дизел, 18х100=1800к.с.) V60.000 става 106.000(1 дизел, 06х100=600к.с.)
При електровозите се премахва буквата Е и се поставя 2. Така Е11.000 става 211.000, Е44.000 става 244.000 и т.н. За да няма никакво объркване на парни с дизелови и електри4ески локомотиви, се сменят сериите на тези парни локомотиви, които запо4ват с 1 и 2. Така серия 18.000 става 02.000, серия 19 става 04.000, серия 22.000 е ве4е 39.000, 23.000 е 35.000 и 24.000 е 37.000
В DB сериите се сменят по друг на4ин. Електри4еските локомотиви полу4ават 1 вместо Е, дизеловите 2 вместо V, а парните серии полу4ават оШте една 0 отпред. Така в DB бивШата 03.000 ве4е е 003.000, Е44.000 сега е 144.000, а V160.000 е серия 216.000
Тук има оШте една новост. Парните локомотиви, които са на мазутно гориво, са отделени в други серии. 043.000 е мазутирана 44ка, 042 е мазутна 41ца
  Епоха V 1994.....
През 1990 Германия е обединена, а през 1994 се обединяват и двете железници DR и DB. Новата железопътна администрация се казва Deuche Bahn (DB). Отново има смяна на локомотивните серии, този път вси4ки са по принципа на западногерманските железници. Дизеловите серии запо4ват с 2, но не бива да се дублират със старите маШини на DB. Taka 118.000 DR е с нова серия 228.000 ( заШтото 218.000 е заета) 110.000 е ве4е 214.000
Брейии,какъв наУчен сътрудник :o.Неам забележки,щото това го не знаех ???. ;DЕвала,как ме светна по темата(като"Мъже в черно") ;D

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: епохи
« Отговор #5 -: 10 Февруари 2008, 10:06:48 »
Благодарско,това си го редактирах(явно имаш проблем с клавиатурата,или може би ползваш кирилица от форума) и принтирах.Специално за мене като творец в 3-4 епоха е безценно относно номерацията на локовете.Повечето може да го знаят,но аз няма откъде,защото не съм работил в железниците и не съм чел никаква литература по въпроса.Много ми беше полезен! Свалям ти виртуална шапка!  :D

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: епохи
« Отговор #6 -: 10 Февруари 2008, 16:13:03 »
Сърдечно благодаря на caprycorn за изчерпателния отговор на тази тема. Смятам, че тя вълнува всички ни! ;)

vania85

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: епохи
« Отговор #7 -: 10 Февруари 2008, 16:21:47 »
Цитат на: TheJackal link=topic=168.msg1837#msg1837 date=1202652783
Сърдечно благодаря на caprycorn за изчерпателния отговор на тази тема. Смятам, че тя вълнува всички ни! ;)
Иаз съм на това мнение. Сега ще знам на всеки състав какъв локомотив подхожда!

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: епохи
« Отговор #8 -: 11 Февруари 2008, 03:30:25 »
Пропуснах да отбележа, 4е в разли4ните изто4ници на литература се среШтат разли4ни години за на4ало и край на епохите.
  За на4ало на 2ра епоха се среШтат годините 1920, 1924, 1925. И трите са верни. През 1920 се обединяват немските железници и веднага запо4ва строителството на стандартните вагони. На 1ви април 1924 официално е у4редена DRG, а през 1925 е въведено новото серийно озна4ение за локомотивите.
 За на4ало на 3та епоха се посо4ват 1945 и 1949 година. Това е така, заШтото DB и DR са у4редени през 1949 година, а в периода 1945-1949 железниците носят съответно названията на окупационните зони. Американска окупационна зона, Съветска окупационна зона и т.н.
 За на4ало на 4та епоха годините са 1968 и 1970. На 1ви декември 1968 влиза в сила новата номерация на вагоните(за вси4ки държави, 4ленки на UIC), съШтата година са сменени и сериите на локомотивите в DB. През 1970 са сменени сериите на локомотивите на DR.
  На4алото на епоха 5 съШто е спорно. Едни приемат 1990 година, други 1994. 1990 година е Обединението на Германия, а 1994 е у4редяването на новата ж.п. администрация Deutche Bahn (DB)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12273
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: епохи
« Отговор #9 -: 11 Февруари 2008, 08:32:13 »
толкова подробно , че и аз си го копирах! :)
И на мен ми се подредиха нещата - благодаря caprycorn ! :-*

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: епохи
« Отговор #10 -: 18 Февруари 2008, 07:26:21 »
Този дизел - BR218 коя епоха е?  ??? Дали мога да го ползвам в макета си , който ще е в III-IV ?


...защото гледам на "Конрадския" сайт го водят V (на "Пико"е), а в някакъв американски сайт го има във стартов сет на същата фирма и се води IV?!  ??? ???
« Последна редакция: 18 Февруари 2008, 07:35:25 от xpp1969 »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: епохи
« Отговор #11 -: 18 Февруари 2008, 18:03:52 »
Здравей xpp1969!
Да наистина някъде BR 218 се води ІV и V епохи. След справка в сайтта на "Tillig" за ТТ 1:120 се оказа, че има следните вариянти:

1. Diesellokomotive BR 218 Epoche IV der DB:
2. Diesellokomotive BR 218 293-9 Epoche IV der DB:
3. Diesellokomotive BR 218 Epoche IV Epoche V der DB:
4. Diesellokomotive BR 218.0 Epoche V der DB.

Предполагам, че модела BR 218 е на прага между две епохи. ;)

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re: епохи
« Отговор #12 -: 18 Февруари 2008, 22:29:04 »
Благодаря ти TheJackal за съдействието - и аз така си помислих,което значи, че ще ми свърши чудна работа.Остава само да си го поръчам,че гледам сега е евтин. ::)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: епохи
« Отговор #13 -: 29 Февруари 2008, 16:25:44 »
ОШте едно уто4нение за епохи IIIa и IIIb.  Освен смяната на логото "DB", другото събитие е премахването на 3та класа при пътни4еските вагони (не само в Германия, а във вси4ки ж.п. администрации, 4ленки на UIC). В действителност е премахната оригиналната 1ва класа с 4 места в купе. БивШата 2ра класа (6 места в купе) става 1ва, бивШата 3та(8 места в купе и 3+2 за безкупейните вагони) става 2ра класа. Така 4е, епохите IIIa и IIIb важат за цяла Европа-до 1956 година има 1ва, 2ра и 3та класа, след това само 1ва и 2ра.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: епохи
« Отговор #14 -: 07 Март 2008, 19:47:53 »
Само да вметна един пример по темата:

Т.н. Мамут - пруския Т20, сега BR 95, между 1920 и 1925 година е бил серия BR 77.
За маняци, фирмата ПИКО предлага и вариянт с такива надписи.