Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

епохи

<< < (6/7) > >>

pach:
Може ли да считаме , че вече има VІ-та епоха в моделизма?
http://www.nproject.nl/diversen/tijdperk-van-de-modelbaan.html
 ;D ??? ::)
То вече и в стандартите е влязло
http://www.nproject.nl/diversen/nem-tijdperk-vi-6-is-beschikbaar-in-een-nieuwe-nem-800-norm.html

CaLLlo:
Намерих най-после къде е преместен един важен и интересен за мен сайт,

http://fclient1.hrz.th-merseburg.de/~nosske/EpocheII/DRG/index.html

който бях запомнил още през далечната 1999 г, та той е преместен на:

http://www.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/e2x_f.html

Съдържа важна информация за номерацията и парка на немските железници в началото на 2-ра епоха 1925 г, без вички заварени локомотиви дошли от края на 1-ва епоха 1923 г, но не останали и след 1925. Това е добре, но и не е, защото много локомотиви са били бракувани през тия 2 години, предвид новите високи общи стандарти приети за бъдещото локомотивостроене, на които повечето стари машини вече не са отговаряли. Има таблици на унифицираните (Einheits) нови машини и на всички стари от различните херцогства (Länderbahn), както и таблици на локомотиви производство на други страни и експлоатирани в Германия. За мен например е интересна таблицата на австрийските локомотиви в DRG, но може да се види например, че в Германия са ползвани и люксембургски локомотиви - техни си серии, но и немско производство - G10 и G12:
http://www.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/ft/e2f_dllx.html

От втората таблица в следващата страница
http://www.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/ft/e2f_dnum.html
се вижда и една друга важна подробност: Пруските локомотиви превъзхождат с пъти всички останали взети заедно, поне по бройка(но не само), та от всички общо 28 000, 22 000 са пруско производство!

Ясене, за теб ще е интересна третата таблица, в която се вижда ясно, че номерацията от 1925 г. е подчинена на един важен принцип: Всички 20-ки серии S, P, G и Gt са разделени на 2 части, първата половина са за унифицираните (Einheits) серии, а втората за старите Länderbahn серии. Т.ч. всяка серия немски локомотив започващ с четна цифра е Einheits (нулата също е четно число), а всяка с нечетно - от 1-ва епоха. Това именно различава междинната номерация от 1923 г, където най-отпред са изтипосани най-обещаващите тогавашни серии, а за евентуалните нови са оставени само прозорци някъде назад. Явно новата серийна номерация за да е "съвършенна" е трябвало да мине и през такъв междинен етап!

Поздрави!

Сaprycorn:
Естествено правилото на "4етните-Einheits" и "не4етните" си има своите изклю4ения- BR50, BR52, BR71, BR89

pach:
Направих опит за превод на един съществен стандарт , но резултата е:
Или аз хванах грешния преводач от пустият му швабски език... :o
Или стандарта е грешен преди да остарее (правен е през 1992 г.)... ::)

Хм, има и трети вариант - аз съм абсолютно неук [*цензурирано*]... :D

Моля тези които разбират от тези неща да се намесят и да коригират евентуалните мой глупости (че Владо ще вземе и него да го метне отпред - нема да се излагаме я... ::)).
за да си дойдем на историята де...

Железопътни епохи в България.
Стандарт NEM-803-bg (1992г)1.Общи положения.

В историята на българските железници , ясно се разграничават различните епохи , в зависимост от техническото им развитие по  времето на различните обществени структури. Начина на означаване на епохите е обвързано както с развитието на подвижният парк , така и с архитектурните различия при строежа на пътната мрежа и нейната сигнализация.

2.Основа
В част от европейските железници , от гледна точка на моделистите , в V-та епоха няма ясно разграничаване , при прилагането на основният стандарт  (виж NEM800)  при определянето на подразделите `и.
Погледнато в научна област , такова преливане при прехода от една в друга епоха няма.
Междувременната промяна във външният вид на железниците , изисква едно допълнително разделяне на периодите.Не са пропуснати и признаците за промяната в ландшафта на земеделските стопанствата.Тези норми описват епохите и периодите на развитие в България.

3.Означаване и прилагане.

Епохите се означават с римски цифри съгласно стандарт NEM800.Периодите се означават с малки букви от азбуката, като се изписват последователно (пример – „епоха V b”).
Според добре различимите и описани периоди в епохите , те могат да бъдат означени само с една буква .
За по голяма яснота , при модели преминаващи в различни периоди винаги се добавя малката буква накрая.
По отношение на производителите на модели и принадлежности се пропоръчва , точност на спазване при означението епохата .

4.Епохи и периоди.

 
   


ами това е ... помощ май ще си трябва!

MetroiD:
Тършувах за конкретна информация относно епохите и попаднах на тази тема. Благодаря на Caprycorn за изчерпателните данни - като 'прохождащ' жп ентусиаст изобщо нямах представа точно в какъв диапазон от години попадат различните епохи, въпреки че по влаковете горе-долу си личи. Много благодарско и може би няма да е лоша идея с малко едитване тази информация да се постави на някое видно място, за начинаещи като мене.

Интересно ми е дали е "допустимо" използването на влакове от различни администрации и епохи на един и същи макет, в случай че разминаванията не са особено фрапиращи. Примерно бърз влак на австрийските ÖBB от епоха III заедно с BR 103.0 на DB, спадащ към епоха IV? Прегледах темата със съветите за начинаещия моделист и забелязах, че подобни изпълнения не са препоръчителни, но задавам въпроса по-скоро от гледна точка реализъм.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия