Автор Тема: БДЖ серия 60  (Прочетена 24576 пъти)

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
БДЖ серия 60
« -: 20 Юни 2009, 12:22:01 »
една чуденка си имам напоследък аджеба не е ли възможно да се направи една серия 60
та имам тази малка питанка какво може да ползваме за една конверсия да търся талиги от 4-осен крокодил
лошото е че не си спомням на базата на кой промишлен локомотив бяха правени знам че е шкода ама дали беше 21Е
е въпроса втория

ето една извадка от каталог на шкода
http://i127.photobucket.com/albums/p158/piko_bg/skoda21E.jpg
http://i127.photobucket.com/albums/p158/piko_bg/skoda21E2.jpg


----------------
Locked Оn : Coldplay - Clocks

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ серия 60
« Отговор #1 -: 20 Юни 2009, 12:31:48 »
или може да е била тази Шкода 26Ем (такова и е заводското означение)

http://i127.photobucket.com/albums/p158/piko_bg/skoda26Em.jpg
http://i127.photobucket.com/albums/p158/piko_bg/skoda26Em2.jpg

----------------
Locked Оn : Stellastarr* - Sweet Troubled Soul

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ серия 60
« Отговор #2 -: 20 Юни 2009, 12:46:00 »
може би една  от последните оцелели статии на Деянов от електронния архив на железопътен транспорт който вече не съществува ...

Първите маневрени електрически локомотиви на БДЖ серия 60

Инж. Димитър ДЕЯНОВ, Инж. Стефан ДЕЯНОВ


Изминаха 20 години след пускането в експлоатация на първия от четирите електрически маневрени локомотива на БДЖ, които по стечение на обстоятелствата не бяха набавени по пътя на редовна доставка, а бяха създадени у нас чрез разкомплектоване и основно преустройство на електрическата част и надстройката на три правотокови (1500 V) промишлени локомотива. Последните са трисекционни, тип Во+Во+Во, с мощност 1560 kW, произведени в заводите Љkoda със заводско означение 28Е. Те имат фабрични номера 4142-4144/1960 г. и са доставени и известно време използвани за обслужване на открити рудници. След разкачването на отделните секции (общо 9 броя) са комплектовани 4 машини, но вече двусекционни, тип Во+Во, с трайна мощност 800 kW и параметри на тока 25 kV, 50 Hz (таблица 1).

Цялата работа по реконструкцията е извършена в Локомотивно депо Стара Загора по инициатива и със силите на инженерно-техническата колегия, ръководена от инж. Любомир Ангелов. Приложена е българска електрическа схема и редица нови решения при преобзавеждането, конструктивното и дизайнерското оформление. В хода на работата по комплектоването на локомотивите са се наложили някои промени от конструктивен характер и по-удачни схемни решения, използване на различни налични апарати и спомагателни машини, подобряване на обзавеждането и неговото разполагане в кабината за управление, поради което в общия вид на отделните единици има известни различния.

Първият локомотив е пуснат на 23 декември 1982 г. с експлоатационен номер 70-100 (юбилеен пореден номер 100 години от рождението на Г. Димитров). Той е комплектован от две крайни секции на локомотивите 28Е. Останалите са завършени и пуснати в експлоатация, както следва: 70-101 на 6 ноември 1983 г., 70-102 на 21 юни 1984 г. и 70-103 на 20 юни 1985 г. Те са комплектовани от една средна и от една крайна секция на локомотивите 28Е. Доколкото рамата на средната секция е малко по-дълга от тази на крайните, то и общата дължина на последните три локомотива се различава от дължината на първия.

Изложеното в статията “Първият български маневрен електрически локомотив 70-100” (сп. “Железопътен транспорт”, 1/1985 г.) от инж. Любомир Ангелов се отнася главно за електрическата част на новосъздадените машини, където е и същинската тежест на работата по реконструкцията. По основните рами на отделните секции, заедно с тяговите двигатели и колоосните редуктори, колоосите и спирачното движене не са правени съществени изменения. Оформени са стандартните за БДЖ теглично-отбивачни съоръжения. Свалена е част от баласта и ресорното окачване е нагодено за натоварване от 25 t/колоос (каквото са имали локомотивите 28Е) на 20 t/колоос. Запазено е и лагеруването на колоосите с плъзгащи лагери в самомажещи се букси Isothermos.

Целта на настоящата статия е да се предоставят за историята на нашите железници (локомотивите са вече извън експлоатацията и са бракувани) максимално близки до действителността чертежи на общия вид на първите български електрически маневрени локомотиви. Чертежи на общия вид на новосъздадените машини не са правени. Представените тук схеми са получени, като е използвана оригиналната чертежна документация на локомотивите 28Е и множество фотоснимки на всяка от реконструираните маневрени машини, направени по времето на тяхната експлоатация.

Първоначално и през по-голямата част от времето на използването им локомотивите серия 60 са боядисани, както следва: рамата на секциите и ходовата част - в черно, а надстройката - в синьо или в комбинация от сини цветове с бели линии (препаски). Едва след пристигането на новите електрически маневрени локомотиви серия 61 през 1994 г. надстройката на някои от все още останалите в работа единици серия 60 е пребоядисана като тяхната - в оранжево-червени цветове с оксидножълти препаски.

Новосъздадените електрически маневрени локомотиви остават зачислени в парка на депо Стара Загора и се използват за развозна и маневрена дейност в района на железопътните възли Стара Загора и Тулово. Съгласно промените в серийното и в номерното означение на тракционния подвижен състав от 1 януари 1988 г. те получават нова серия и номера по първоначалния си ред - 60 001.5, 60 002.3, 60 003.1 и 60 004.9, като запазват предназначението и местодомуването си.

След използването им в продължение на 12-16 години локомотивите серия 60 са извадени от експлоатация и бракувани: 60 001.5 на 27 декември 1994 г., 60 004.9 на 30 декември 1998 г., 60 002.3 на 30 август 1999 г. и 60 003.1 на 14 февруари 2000 г. Интересно е да се отбележи, че според колегите, извършили реконструкцията и поддържащи тези локомотиви, те са бракувани преждевременно, защото не са достигнали до пределното общо износване, а и не са показали липса на достатъчна надеждност на отделните апарати и машини, вложени при създаването им.

Към настоящия момент за музейни цели е запазен локомотив 60.003.1, който се намира в района на ЖП тракция Стара Загора (Локомотивно депо Тулово), и би могъл след доокомплектоването му с някои стандартни елементи като пантограф, ГВП и др. да бъде боядисан с първоначалните цветове и използван епизодично от железопътния музей за къси атракционни пътувания с туристически групи от любители на железниците (българи и чужденци), които отправят често запитвания и желаят да участват в такива ретропътувания с разнообразен исторически подвижен състав.



----------------
Locked Оn : Devics - If We Cannot See

----------------
Locked Оn : Placebo - English Summer Rain
« Последна редакция: 20 Юни 2009, 12:56:51 от piko1 »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:БДЖ серия 60
« Отговор #3 -: 20 Юни 2009, 15:09:21 »
Трудна работа, единствено ако се направи изцяло нов модел. Тези машини нямат талиги, колоосите им са в рамата.

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ серия 60
« Отговор #4 -: 20 Юни 2009, 16:55:33 »
ти кажи къде има чертежи на първо образа на локомотивите или техни чертежи
дори и да е така има начин да се направят къде с произведени чаркове къде с скрачбилд
ако трябва от смола ще го правя ама ще ни трябва някой от Стара Загора да снима локомотива
детайлно  :wacko:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:БДЖ серия 60
« Отговор #5 -: 20 Юни 2009, 17:12:11 »
Цитат на: piko1 link=topic=1713.msg25858#msg25858 date=1245506133
ти кажи къде има чертежи на първо образа на локомотивите или техни чертежи
дори и да е така има начин да се направят къде с произведени чаркове къде с скрачбилд
ако трябва от смола ще го правя ама ще ни трябва някой от Стара Загора да снима локомотива
детайлно  :wacko:
Локомотива е в халето на депо Тулово - и за детайлно снимане няма как да стане - защото е много забутан и е тъмно.
Чертежи ще ти снимам и кача най-късно утре.

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ серия 60
« Отговор #6 -: 21 Юни 2009, 10:47:16 »
за сега и само чертежи ме устройват вярно че ще има многооооо четене и търсене на подходящи елементи и др. подобни :sarcastic:

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ серия 60
« Отговор #7 -: 21 Юни 2009, 12:37:49 »
http://spz.logout.cz/vozidla/dulni/dulni_lok.html
интересна статия относно промишлените локомотиви на шкода

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:БДЖ серия 60
« Отговор #8 -: 22 Юни 2009, 14:41:13 »
Eто обещаните чертежи.
28Е:
http://img29.imageshack.us/img29/3715/84864035.jpg
60 001:
http://img44.imageshack.us/img44/8274/60001.jpg
60 002, 003:
http://img44.imageshack.us/img44/4853/60002003.jpg
60 004:
http://img44.imageshack.us/img44/613/60004.jpg

П.П. снимани са с фотоапарат, така, че не са със супер качество.

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ серия 60
« Отговор #9 -: 22 Юни 2009, 21:11:03 »
отпред имат ли чертеж или само страничен имат инак с отлично качество са все едно са сканирани 
да не забравиш в четвъртък  да дойдеш :drinks:
сега остава само да намерим чертежи на Е44   :nyam:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:БДЖ серия 60
« Отговор #10 -: 22 Юни 2009, 22:03:25 »
Няма отпред.

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ серия 60
« Отговор #11 -: 09 Юли 2009, 16:25:48 »
Фази на работа по проекта

 
Фаза 1а всичко в железопътен транспорт за локомотивите
фаза 1б сканиране на чертежите от книгата
фаза 1в издирване на снимков матерял

Фаза 2 - Дизаин и подготовка  на матрица
Фаза 3 - Дизаин на механиката и електрониката на модела
Фаза 4 - изработване на прототипен локомотив
« Последна редакция: 09 Юли 2009, 16:37:55 от piko1 »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:БДЖ серия 60
« Отговор #12 -: 09 Юли 2009, 17:11:28 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=1713.msg25884#msg25884 date=1245670873
Eто обещаните чертежи.
28Е:
----------------
60 001:
http://img44.imageshack.us/img44/8274/60001.jpg
60 002, 003:
http://img44.imageshack.us/img44/4853/60002003.jpg
60 004:
http://img44.imageshack.us/img44/613/60004.jpg

П.П. снимани са с фотоапарат, така, че не са със супер качество.

Такива имаше навремето на "Старзагорската" гара, снимал съм ги няколко ..........

само че има проблем - снимките са на лента  :spiteful:

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ серия 60
« Отговор #13 -: 09 Юли 2009, 17:14:40 »
изкарвай ги аз плащам  :)
всяка информация е от полза
« Последна редакция: 09 Юли 2009, 19:05:04 от piko1 »

Dare_Devil

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ серия 60
« Отговор #14 -: 14 Юли 2009, 17:12:47 »
Аз пък бих могъл да ги сканирам, че да ги има и в електронен вид.