Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

България!

<< < (29/351) > >>

XRISTO:

--- Цитат на: pach link=topic=1752.msg37971#msg37971 date=1268636396 ---Но вас и двамата наистина не съм ви виждал , нито на работни групи , създавани за да се запази нещо българско, нито дори "на подпис" да сте свършили каквото и да е било за родината си.

--- Край на цитат ---

Това не е вярно, твоят призив за военоисторическият музей беше подкрепен и от мен - даже имах имейл доскоро(съжалявам, че си изтрих онзи ден имейлите, разчиствайки пощенската си кутия).Родината - това не е само София.Дори бих казал, че е най - малкото София(софиянци да не се обиждат).Инициативите, които се организират там мога да подкрепя само виртуално и го правя.Аз също милея да ми е чисто, държа се възпитано по улиците(не плюя, не говоря високо и не си хвърлям отпадъците където намеря, давам път на пешеходците там, където са с предимство, уважавам другите водачи, старая се да съм учтив и да се усмихвам дори когато не ми е до смях  :yes:) но от това не следва нищо.Знаеш Пламене, че всяко правило си има изключения.Не искам да кажа, че абсолютно никой нищо не прави, но 99 процента от хората не правят нищо и останалият 1 процент ако ще и задника да си скъса, не може да отмие лошото впечатление на чужденците в нас, както и посредствеността и простотията, еснафщината и апатията, която е налегнала въпросните 99 процента.Не се отказвам, защото няма нищо по - лошо от човек, който се е предал, но вече не вярвам, че нещо може да ни спаси като нация.Този път ни работят отвътре, като от коварна болест се топим и мисля, че сме в последен стадий.Политиците, тоест хората, които в нормалните държави повеждат обществото ни забиват нож в гърба и сме оставени всеки сам да се спасява.Това води до едно - не искам да го споменавам, защото звучи страшно, но ти се досещаш какво имам впредвид.  :hi:

Апропо, бил съм в чужбина и даже съм работил там, знам за какво става дума и затова съм се върнал.Не казвам, че тук ми е лошо.Просто смятам, че нацията ни се топи и се помохамеданчва и ще дойде един ден (не е далеч) когато ще сме малцинство.Знаеш какво става с малцинствата в Турция, нали?За справка - Арменският и Кюрдският народ.Е, сега ще е по - цивилизовано, но резултатът ще е по - страшен.Хем ще ни има - хем ще се срамуваме да говорим на български.Това си го има и сега в някои краища на родопите.Имам приятел с жена от Рудозем, който ми каза, че на тамошните жени им се плаща на месец за да са забрадени.В този глад и недоимък ти имаш ли на представа, ако някой предложи в София по 200 лева на жена за да ходи със забрадка колко хора ще са съгласни?Малцина , естествено, и то от ромски произход, но в малките градове всички, защото така и ни работят - с глад и нямане.Ами ако влезеш в магазина и кажеш: "един хляб, моля!" а продавачът те гледа, все едно, че му говориш на пакистански?Докато не кажеш:"бир  дрън - дрън, та пляс", на турски както е там, ще акаш при гладните.  ;Dт друга страна ако искаш да протестираш, си обявен за националист и даже за фашист.Просто всяко застъпване за чисто българското се гледа като ксенофобия и оттам вече става много трудно да се направи нещо, та каквото и да било то.  :hi:

pach:

--- Цитат на: XRISTO link=topic=1752.msg37981#msg37981 date=1268644702 ---...Това си го има и сега в някои краища на родопите.Имам приятел с жена от Рудозем, който ми каза, че на тамошните жени им се плаща на месец за да са забрадени.В този глад и недоимък ти имаш ли на представа, ако някой предложи в София по 200 лева на жена за да ходи със забрадка колко хора ще са съгласни?Малцина , естествено, и то от ромски произход, но в малките градове всички, защото така и ни работят - с глад и нямане.Ами ако влезеш в магазина и кажеш: "един хляб, моля!" а продавачът те гледа, все едно, че му говориш на пакистански?Докато не кажеш:"бир  дрън - дрън, та пляс", на турски както е там, ще акаш при гладните.  ;Dт друга страна ако искаш да протестираш, си обявен за националист и даже за фашист.Просто всяко застъпване за чисто българското се гледа като ксенофобия и оттам вече става много трудно да се направи нещо, та каквото и да било то.  :hi:

--- Край на цитат ---

Всеки се продава както може...и не глада е в основата на всичко!!!
Знаеш ли защо ние българите като казваме "да" , въртим глава в различно от общо възприетото в Европа (пък и света) движение???
Защото когато на една страна някога в средновековието са били струпани фесовете, а на друга са се търкаляли главите на неприелите вярата на поробителите , българите (които са били и бедни и богати) са отговаряли на въпроса на поробителя с "ДА" при което са правели това характерно движение на главата с "българското ДА" и отдолу опряният ятаган на гърлото го е срязвал от раз!!!
Та така за забрадките, българите и ...продажниците....

pach:
В Изгубена България има нови снимки:

Гара София, 1942г. - изпращане на министрите Радославов и Филипов за Германия


Мадан, общежитие и кафе-сладкарница “Чайка”, 60-те години на ХХ век


Мадан, детски ясли, 60-те години на ХХ век.

(дали някое от тях сега не се продава за 20 кинта?!!!)

Мадан, централна минно-спасителна станция, 60-те години на ХХ век.


Мадан, автогарата, 60-те години на ХХ век.


Реклама на автомобили, сглобявани в заводите на “Балканкар”, 1968г.

 ;D ;D ;D

Товарене на батареи с влакови композиции на кораби за фронта, пристанище Русчук.


Товарене на батареи на кораби за фронта, пристанище Русчук.

Страхотноооооо :yahoo:.

Руски емигранти от разформированата армия на Врангел пред рудник Бели бряг, Перник 1924г.


Товарене на параход на Бялата армия на генерал Врангел, пристанище Варна 1921г.


Танкови ловци - “Дебни, скочи и унищожи!”, завършили дивизонна школа в Шумен, януари 1944г.

При Драва и Страцин показаха , че не са яли държавната храна напразно!!!

Първите картечници в българската пехота - Максим-Шпандау (Maxim-Schpandau), София 1907г.


Специално за Васкопф - София, пожарната кола на софийската пожарна команда на скорост.


София, пожарната команда в акция.


София, автомобил пред магазин за автомобили, резервни части, автомобилни и велосипедни гуми.


София, движението между джамията “Баня баши” и Халите, бул. Мария Луиза, 30-те години на ХХ век.



Учителки и автомобил ЗАЗ (Запорожец) пред училището във Ветрен дол, 1976г.

Култов автомобил!!! :haha: :haha: :haha:

Крайпътен бюфет.


Реклама на Автоимпекс, компания за внос-износ на моторни превозни средства, 1970г.


Всъщност това са мотобеди "Балкан" или по известни с лафа "Един вози - петдесет тормози"!!! :lol: :lol: :lol: Но пък бяха мечтата на всеки млад "хулиган" тогава. :yahoo:

Спортен автомобил Булгаралпин, лиценз на Рено, произвеждан (сглобяван) в Пловдив в малка (около 100 бр.) серия в периода 1967-1969г. на цена от 8200 лева, Пловдивски панаир 1967г.

Купето беше изцяло от пластмаса и като спреше в махалата (имахме цели три!!!) децата тичахме да натискаме капака над двигателя - от топлината пружинираше много особено.Това бяха първите коли с цвят "металик" които виждах!!! :give_heart:


Автобус на ТАБСО (Транспортно-авиационно българо-съветско общество) на летище София

pach:
И още от транспортната секция:

Автобус “Прага”, предназначен за столичния градски транспорт преди транспортирането му до България.


София, булевард “Георги Димитров”, сега “Мария Луиза” - 60-те години на ХХ век.


София, кръстовището зад Александър Невски, тролейбус и регулировчик - 1965г.

Бряяяя...цветна снимка...а уж тогава нямало.... :victory:

Шумен, боклуджийска кола Шкода.


pach:
И още от железопътният транспорт:

Русе, изпращане на гарата - експрес “Русе - София”, 30-те години на ХХ век.


И още някой нови от сайта:

Тази е пък поздрав за Мунчо - (майна къде се изгуби бре?)

Пловдив, северния бряг на река Марица към стария мост, гимназията Александър І, Панаир хан и Небет тепе.


Един човек който прослави българия по свой си начин. :hi:

Капитан Георги Георгиев (1930-1980) първият българин, обиколил сам Земята със своята яхта Кор Кароли, плаването трае 201 дена, 21 часа и 36 минути и е вписано в книгата на рекордите Гинес, 1977г.


Варна, параход “България” на плаващ док на дружество “Кораловаг”, 1927г.


София - центъра, заснет от въздуха, 1926г.


Първият полет по редовната, гражданска въздушна линия София-Бургас, състоял се на 29 юни 1947г. със самолет Юнкерс 52 (Junkers 52)


Гигантският дирижабъл “Граф Цепелин” над София, месец октомври 1929 г.


Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия