Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

България!

<< < (11/351) > >>

BoRoco:

--- Цитат ---Не е лошо да намериш време и да дойдеш на четвъртъчните срещи в "Терасата" да се запознаем
--- Край на цитат ---
Ако знаеш и на мен как ми се идва ама няма как, от 20 години живея в Сан Диего, но ти обещавам като се прибера ще съм пръв.
Тук също имаме клуб и аз дълги години бях член, но напоследък имам други ангажименти и не съм ходил.
Ако някой се интересува уебсайта на клуба е
http://etesocal.org/
Той е част от
http://www.ete.org/
Прегледайте и секцията с макети има доста интересни, аз лично съм бил в къщата на Wil Van Oldenmark, който е направил макета си в една стая с размери 15 на 9 метра
 http://www.ete.org/layouts/lay_wo.htm
Пламене, за да не занимаваме целия форум ще ти пиша на лична за да се уточниме дали се познаваме

pach:
Мдааа, жалко че си чак в другият край на света...Ще взема да нащракам на снимки , сега каквото е останало от гарата да видиш детството си...всъщност от нея е останала само подпорната стена с люляковите храсти откъм "Добруджа"...и всичко над нея е застроено със нови кооперации.Само детската градина си е там , където беше и преди 35 години. На сателита си видял , силозите , ама и моста го няма вече...
Щом се прибереш в България , да се обадиш! :good:

BoRoco може би трябва да отвориш отделна тема и да разкажеш за този клуб...в Щатите знам само още един (сигурно има много де...) който поддържа европейските железници в моделизма , само че той си е полско/немски и е в ТТ!!!
Може да намерим допирни точки с вас и да поддържаме по-близки взаимоотношения някой ден. Гледам че сте доста по-напред от нас със материала (както и с модулите) и четейки вашият сайт откривам много сродни неща , така че някой ден се надявам нашият клуб да стане като вашия. :hi: :hi: :hi:



А едното ви крайно ухо , направо ме разби с този зимен пейзаж... :swoon: :swoon: :swoon:
 ;D ;D ;D ;D ;D :good: :ok:

Радвам се че сте доста интернационален клуб на Американска територия...

pach:
Да се върнем на транспортна тема – в частта си за автомобилен траспорт в България през годините.

Ето още една „по-нова” снимка на „хлебната” Шкода която по всяка вероятност от самото си сглобяване не е била точно пътническа.(може би работилница или лаборатория...)


А това е едно от най-централните кръстовища в София , със перфектна снимка на старите тролейбуси както изглеждаха от пред .


Но да се върнем отново назад във времето, за да видим какви коли са карали българите от началото на 20-ти век.Сватбите с „булченският” автомобил не са нова традиция – само куклата я няма на предният капак...


Това е царската лимузина , каква е чиста и лъскава – някой да различава какъв модел е?


Тук се е формирал направо паркинг със „съвременно” стълпотворение – само дето не им взимат левче на час (за да не ти издраскат колата...). Кой е града и какви марки са автомобилите – играчка/загадка!


Обаче явно сме имали доста Фиати , щом има спретнат и сервизен център на едноименната марка...


А сме си правили и рали състезания...


Със демонстрация и пред публика...


На волана е известният ни от ония времена , автомобилен състезател – Димитър Соколов.


Обаче в пистовите състезания са участвали и всякакви класове автомобили...наравно с него.


Нищо , че със своето БМВ, Соколов дори се е класирал в квалификацийте за формула 1 в Белград...


Преди...


...и доста по-късно. На парад с ретро автомобили в София някъде през 80-те.


Не че не сме си правили състезания и с мотори...


Но в крайна сметка основните ни средства на автомобилният транспорт са били тези работяги, събрани в двора на „спедиторска” фирма на пъпа на София, в един двор на ббул.Дондуков...


А този Мерцедес , макар и „капиталистическо” наследство си е работил до последната капка бензин в социалистическото стопанство дори и след 9-ти септември...и то яко , по "бригадирски"...


Макар по това време да започва усилено строителство и на нови пътища, с тези парни валяци (впрочем някой от клуба снима ли оня паметник край сградата , дето го видях наблизо?)


Но по познатият ни площад се появяват както соц.возила така и западни автомобили – това пред Мерцедеса също е от тях „Фиат-850”, но те само „загрозяват” гледката на „мосвичите”, „волгите” и първите полски микробусчета – „Ниса” (онова в предишният пост на кея с рекламата на спорт-тото , също е Ниса а не ЖУК , както съм го написал...)


Както и това дето трябва да е пътната помощ по социалистически.(чисто пропагандна снимка -  на път закъсвате и едновременно ви правят двигателя и гумата...)


Но макар и крадени от Опел , „касковите” Мосвичи въпреки, че се правеха от претопени каски () също се смачкваха от време на време.


Е не че не излизаха и нови модели на тази кола  - но пак ги продаваха срещу книжка за 7-ми разряд автомеханик...


Някъде по това време вече се започна строежа на новото Цариградско шосе...


Защото беше отесняло на „другарите” със съветският аналог на Кадилак – лимозината „Чайка” или ЗИЛ 2111...


А по-равните вече се тъпкаха в такива трамвай например...
(Но ще продължа после.... ;D)

Vlado:
Много хубави снимки! Е-е-ех, отнасят ме във времената, когато бях дете и нямах търпение с нашия Москвич да тръгнем към морето на почивка. :)

pach:
 :swoon: :swoon: :swoon:
 :sorry: :sorry: :sorry:
 :hi: :hi: :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия