Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby
България!
j.k.kolev:
мисля, че този произвеждан до около 1995
pach:
Може би...а може би не...
Автобус Чавдар 5С Русе 2007 г.
Малък автобус 4x4 за трудно достъпни терени, произведен от
Комбината за автобуси "Чавдар" в Ботевград с елементи от дизайна
на семейството автобуси Сетра 100 и двигател "Перкинс".
Автобус Чавдар В14-20 Перник 2007 г.
Съчленената версия на Чавдар В 13-20 и български отговор на Икарус 280 - разработка
от 80-те години на румънско шаси ДАК.
Автобус Чавдар В13-20 Златоград 2007 г.
Този модел е разработен в началото на 80-те години в модерния тогава ръбат дизайн.
200 броя от този модел са купени от Атина през 1982 г. - един от най-големите успехи
на автобусния завод. Автобусът се използва за превоз на работниците в шивашки цех на фирма "Бултекс".
Автобус Чавдар Кента 11Г5 Русе 2007 г.
Чавдар, рециклиран в авторемонтен завод "Кента" в гр. Омуртаг с нова каросерия на фирма "Геокомерс".
Автобус Чавдар 530 София 2007 г.
Един от малкото произведени бройки от този модел от края на 80-те/90-те години.
След купуването на лиценза за производство на Чавдар 11М4 от Сетра през 70-те,
сътрудничеството между двете фирми продължава и през следващото десетилетие
като се взима дизайна на автобусите Сетра серия 200 за производство на нови модели автобуси.
За съжаление повечето от тях остават като прототипи или произведени в малко количество.
Тези снимки, както и още са от тук
http://www.flickriver.com/groups/1544168@N25/pool/interesting/
Adrian:
Страхотни снимки :good:
pach:
Както винаги малко попълнение на темата от "Изгубена България":
http://www.lostbulgaria.com/
София, ъгълът на ул. “Граф Игнатиев” и бул. “Патриарх Евтимий”,
вдясно се вижда църквата “Св. Седмочисленици” (след преустройството),
вляво домът на инж. Михаил Момчилов (днес сграда на Нотариата), след 1903 г.
Мястото днес е по известно като "попа" ... Може да не сме имали паваж, ама пък трамвай се е движел!!! :hi:
София, площад Бански погледнат от ул. “Екзарх Йосиф”:
вляво Новата баня, в дъното насреща сградите, на чието място днес са ЦУМ,
Министерски съвет и т.н., 20-те години на ХХ век
Тук сега е бившия ЦУМ ...който е МОЛ...............?????. :scratch_ones_head:
София, площад “Бански” и началото на ул. “Търговска”, около 1905 г.
И една известна "авторска" снимка:
Железничари пред локомотив № 34 с име “СОЛУНЪ” в депо Варна,
около 1900 г. - един от първите у нас, които работят с двукратно разширение на парата,
произведен от VULCAN – Bredov / Stettin през 1897 г. - над половин век в локомотивния парк на БДЖ.
Изваден от експлоатация и бракуван през 1950 г.
Парен локомотив на гара Кочериново, 1919 г.
pach:
Новите попълнения в сайта "Изгубена България"
http://www.lostbulgaria.com
Демонстрация на поставянето на гъсенични вериги на високопроходимо шаси-влекач Шевролет (Chevrolet),
произведено от холандската фирма Van Doorne, Eindhoven, произвждано за артилерията, внасяно от фирма “Братя Илчеви”,
Варна, края на 20-те години на ХХ век
Демонстрация на високопроходимо шаси-влекач Шевролет (Chevrolet),
произведено от холандската фирма Van Doorne, Eindhoven теглещо оръдие,
внасяно от фирма Братя Илчеви, Варна, края на 20-те години на ХХ век
Общ вид към теглещия механизъм (лебедка) на високопроходимото шаси-влекач Шевролет (Chevrolet),
произведено от холандската фирма Van Doorne, Eindhoven за нуждите на артилерията, внасяно от фирма “Братя Илчеви”,
Варна, края на 20-те години на ХХ век
Високопроходимо шаси-влекач Шевролет (Chevrolet), произведено от холандската фирма Van Doorne,
Eindhoven за нуждите на артилерията, внасяно от фирма “Братя Илчеви”, Варна, края на 20-те години на ХХ век
И малко познати вече снимки, качени в този чудесен сайт.
В началото на ХХ век БДЖ закупуват пет двуосни парни мотриси,
с които заменят някои от пътническите влакове на близки разстояния.
На снимката, една от парните мотриси на гара Горна баня - 1908 г.
Първата дизелова мотриса на БДЖ, доставена от фабриката GANZ-Budapest
и пусната в експлоатация през ноември 1935 г.
Първият от серията магистрални дизелови локомотиви на БДЖ,
строен във Wiener Lokomotivfabrik - Floridsdorf и въведен в експлоатация на 8 март 1963 г.
http://www.lostbulgaria.com :hi: :hi: :hi:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия