Автор Тема: България!  (Прочетена 958816 пъти)

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1654
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: България!
« Отговор #945 -: 17 Август 2013, 15:55:49 »
Мястото е култово, дало името си на една група протестиращи. Над тролея вляво се вижда и птицата, на чието име е наречен моста. :buba:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12384
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #946 -: 19 Август 2013, 14:14:52 »
Докато сме на тема софийски тролейбуси
Цитат на: Жоро link=topic=1752.msg90561#msg90561 date=1376744149
Мястото е култово, дало името си на една група протестиращи. Над тролея вляво се вижда и птицата, на чието име е наречен моста. :buba:
Не знам дали интересуващите се имат тези скици,
но не е лошо да ги имаме и тук, като част от спомена И за тези софийски тройлей:



« Последна редакция: 19 Август 2013, 15:58:46 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: България!
« Отговор #947 -: 19 Август 2013, 15:57:20 »
Тези тролейбуси май и в момента могат да се видят в България. В Пловдив съм ги виждал не много отдавна, може би още тги има. Вярно че никога не са били в такъв вид, ама като модел си приличат.

HeistBG

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #948 -: 19 Август 2013, 16:09:27 »
О, имаше ги в подобен вид, но бях в бяло и синьо. Даже през 1989 докато бях в УПК-то карах такъв учебен  :yahoo:
« Последна редакция: 20 Август 2013, 09:23:31 от HeistBG »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12384
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #949 -: 20 Август 2013, 08:31:22 »
Нови (стари) снимки от Видинската железопътна гара:





mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #950 -: 21 Август 2013, 21:28:48 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=1752.msg90581#msg90581 date=1376917040
Тези тролейбуси май и в момента могат да се видят в България. В Пловдив съм ги виждал не много отдавна, може би още тги има. Вярно че никога не са били в такъв вид, ама като модел си приличат.
В Пловдив няма тролейбусен транспорт от 5 години :(

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1026
  • Рейтинг: 273
    • bgrail.info
Re: България!
« Отговор #951 -: 21 Август 2013, 21:52:59 »
В Пазарджик обаче има, има и няколко от горепосочените возила.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12384
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #952 -: 26 Август 2013, 09:25:01 »
За детската железница в Пловдив:

Строителството започва на 21.04.1979г.
Проектът е изготвен от колектив на "Трансстрой" под ръководството на инж. Васил Янков.
Преодолени са наклони до 25 0/00, с радиуси на кривите от 60, 50, 30 и 25 метра.
 На гара Панорама са отнети около 1000 м3 скална маса, излети са 160 м3 бетон,
прокопан е 50 метров тунел. Въпреки големия обем стоителни дейности,
 не е отсечено нито едно дърво.





На тази снимка е останал спомена за Сотир Драганов - душата на детската железница и голям неин радетел.


Детското влакче е композирано от три двуосни пътнически вагона, построени във Вагоноремонтно депо-Пловдив.
Първият локомотив с номер 94-01 е построен в Локомотивно депо-Пловдив на базата
на минен локомотив - двуосен дизел-хидравличен локомотив. По-късно, вторият  локомотив с
номер 94-02 е построен в Локомотивно депо-Пловдив също на база на минен локомотив.
Той е с автономно захранване от акумулаторна батерия, двуосен, с два тягови електродвигателя,
задвижващи индивидуално всяка една колоос. Максималната проектна и експлоатационна
 скорост на влакчето е била 8,5 km/h.



След възстановяването:


Възстановяването е извършено то асоциация  "Приятели на железъпотния транспорт".
Ето част от стореното и отчет на похарчените средства:
  След няколко месечни задълбочени проучвания извършени от редица експерти привлечените към Инициативния комитет за действие, вече с точност разполагаме със стойностите на необходимите финансови и материални ресурси за успешния финал на кампанията “Да възстановим Детската железница на Пловдив”. В проектната документация са включени количествено-стойностните разчети на всички необходими ресурси от големите възли и агрегати до най-малките необходими елементи, както и различните допълнителни и непреки разходи и услуги.
  По-долу е представена обобщената финансова стойност на отделните лотове по проекта от A до L.

ДЕЙНОСТТИ ПО ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ИНФРАСТРУКТУРАТА

ремонт на горното строителство на железния път – 46 020 лв.
ремонт на долното строителство и изграждане на укрепващите подпорни стени по трасето – 42 971 лв.
ремонт на гара ПИОНЕР – 12 336 лв.
ремонт на гара ПАНОРАМА – 13 221 лв.
ремонт на спирка СНЕЖАНКА – 4 182 лв.
ремонт на железопътния прелез – 5 306 лв.
ремонт на железопътния тунел – 2 244 лв.
ремонт на железопътната естакада – 1 055 лв.
ДЕЙНОСТИ ПО ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ПОДВИЖНИЯ СЪСТАВ

ЛОКОМОТИВ 94-02

материали – 31 889 лв.
производствени разходи (транспорт, външни услуги, труд и др.) – 6 347 лв.
ПЪТНИЧЕСКИ ВАГОНИ

материали – 24 921 лв.
производствени разходи (транспорт, външни услуги, труд и др.) – 7 274 лв.
При осигуряване на първоначално финансиране, както и с подкрепата на нашите партньори от Община Пловдив и железопътната индустрия, техническата страна на ремонтно-възстановителните дейности може да бъде реализирана в срок от 4 месеца. Очакваме подкрепата на всички организации и граждани, които истински желаят успешния финал на тази обществено полезна кампания.
Материалите са цитиране от тук:
http://railfriends.org/news/news_cena_remont_DJ.htm

Сайта на детската железница в Пловдив:
http://railfriends.org/DetskaJeleznica/index.html

Още матерали по въпроса можете да намерите и тук:
http://www.railfriends.org/BG/index.htm

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #953 -: 26 Август 2013, 10:52:02 »
От финансовите данни се вижда, че и тук всичко е направено с идеята да може накой наш човек да "крадне там едни общи пари".
Да вземем за пример "ремонт на железопътния прелез – 5 306 лв." Всеки който е виждал 2-те бариерки и семкаджийския павилион с обща площ 2 кв.м е наясно, че те няма как да струват тея пари.


Същото важи и за лока дето струвал почти 40000  :blink: и т.н.

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2010
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: България!
« Отговор #954 -: 30 Август 2013, 22:34:26 »
Класика


ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2010
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: България!
« Отговор #955 -: 30 Август 2013, 22:35:46 »
:)


ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2010
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: България!
« Отговор #956 -: 30 Август 2013, 22:39:16 »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #957 -: 30 Август 2013, 22:43:46 »
Ще ми се тази снимка да е свързана с България, но е на русначета.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12384
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #958 -: 02 Септември 2013, 13:31:07 »

Нова порция стари снимки (някои в по-добър вид).

От Варна.
Депото.


Триосен!


Техническия състав на "Българско акционерно дружество за порт Варна" от строежа на Варненското пристанище-1904 г.
(намерено в архивите във връзка с издирвянето на документи за Т3, там)


Като стана въпрос за зърновози - ето кафяви на пристанище Варна!


Вагони и ...автовлакове с доста дълги размери (само за пристанището май)!!!


Пристанище Варна - контейнери на двуосни вагони.


От Русе (има г и вече някъде...)







Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1734
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re: България!
« Отговор #959 -: 02 Септември 2013, 15:01:43 »
Втората снимка с 3-осния вагон коя година е?