За детската железница в Пловдив:Строителството започва на 21.04.1979г.
Проектът е изготвен от колектив на "Трансстрой" под ръководството на инж. Васил Янков.
Преодолени са наклони до 25 0/00, с радиуси на кривите от 60, 50, 30 и 25 метра.
На гара Панорама са отнети около 1000 м3 скална маса, излети са 160 м3 бетон,
прокопан е 50 метров тунел. Въпреки големия обем стоителни дейности,
не е отсечено нито едно дърво.



На тази снимка е останал спомена за Сотир Драганов - душата на детската железница и голям неин радетел.

Детското влакче е композирано от три двуосни пътнически вагона, построени във Вагоноремонтно депо-Пловдив.
Първият локомотив с номер 94-01 е построен в Локомотивно депо-Пловдив на базата
на минен локомотив - двуосен дизел-хидравличен локомотив. По-късно, вторият локомотив с
номер 94-02 е построен в Локомотивно депо-Пловдив също на база на минен локомотив.
Той е с автономно захранване от акумулаторна батерия, двуосен, с два тягови електродвигателя,
задвижващи индивидуално всяка една колоос. Максималната проектна и експлоатационна
скорост на влакчето е била 8,5 km/h.



След възстановяването:



Възстановяването е извършено то асоциация "Приятели на железъпотния транспорт".
Ето част от стореното и отчет на похарчените средства:
След няколко месечни задълбочени проучвания извършени от редица експерти привлечените към Инициативния комитет за действие, вече с точност разполагаме със стойностите на необходимите финансови и материални ресурси за успешния финал на кампанията “Да възстановим Детската железница на Пловдив”. В проектната документация са включени количествено-стойностните разчети на всички необходими ресурси от големите възли и агрегати до най-малките необходими елементи, както и различните допълнителни и непреки разходи и услуги.
По-долу е представена обобщената финансова стойност на отделните лотове по проекта от A до L.
ДЕЙНОСТТИ ПО ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ИНФРАСТРУКТУРАТА
ремонт на горното строителство на железния път – 46 020 лв.
ремонт на долното строителство и изграждане на укрепващите подпорни стени по трасето – 42 971 лв.
ремонт на гара ПИОНЕР – 12 336 лв.
ремонт на гара ПАНОРАМА – 13 221 лв.
ремонт на спирка СНЕЖАНКА – 4 182 лв.
ремонт на железопътния прелез – 5 306 лв.
ремонт на железопътния тунел – 2 244 лв.
ремонт на железопътната естакада – 1 055 лв.
ДЕЙНОСТИ ПО ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ПОДВИЖНИЯ СЪСТАВ
ЛОКОМОТИВ 94-02
материали – 31 889 лв.
производствени разходи (транспорт, външни услуги, труд и др.) – 6 347 лв.
ПЪТНИЧЕСКИ ВАГОНИ
материали – 24 921 лв.
производствени разходи (транспорт, външни услуги, труд и др.) – 7 274 лв.
При осигуряване на първоначално финансиране, както и с подкрепата на нашите партньори от Община Пловдив и железопътната индустрия, техническата страна на ремонтно-възстановителните дейности може да бъде реализирана в срок от 4 месеца. Очакваме подкрепата на всички организации и граждани, които истински желаят успешния финал на тази обществено полезна кампания.
Материалите са цитиране от тук:
http://railfriends.org/news/news_cena_remont_DJ.htmСайта на детската железница в Пловдив:
http://railfriends.org/DetskaJeleznica/index.htmlОще матерали по въпроса можете да намерите и тук:
http://www.railfriends.org/BG/index.htm