Автор Тема: България!  (Прочетена 1107249 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12439
  • Рейтинг: 1347
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1740 -: 19 Април 2023, 19:03:10 »
Тук "зона Б5" е почти готова, но моста над гара Сердика все още не е взривен.
А на ъгъла ул.Опълченска - бул. Стамболийски вече е изкопана "вечната" дълбока дупка.
Така и не стана ясно какво трябваше в нея да се построи? Сега там е МОЛ София.


Пак мостааа и вдъното се вижда почти завършен хотел "Родина" (понястоящем реновирания "Астория")


Е това кръстовище също не се сещам къде беше (с тая тоалетна)???


х.Москва и кварталът там когато минаваше най-дългата трамвайна линия №19!!!


Мостът на ул.Самоков и околовръстната железопътна линия. В дъното са трите блока на БДК.(български дипломатически корпус).
Под моста все още е старата автогара "Юг", а сега  той се ползва от метрото. Трамвай там няма вече.


И цариградско шосе след реконструкцията - все още съществуващия тогава ресторант "Ропотамо" до блока.
В ляво е мостът над алея "Яворов" и сладкарница "Феята" която не се вижда обаче... (това не беше ли прякора и?)


Ще се радвам на някой по-паметлив от мен да ме допълни, при въпросителните.
Това е всичко ...за сега!
 :yes: ;D :spiteful:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2444
  • Рейтинг: 1046
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: България!
« Отговор #1741 -: 19 Април 2023, 20:25:54 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg124406#msg124406 date=1681920190
Е това кръстовище също не се сещам къде беше (с тая тоалетна)???
(Image removed from quote.)

пл. Ленин (св. Неделя)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12439
  • Рейтинг: 1347
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1742 -: 08 Май 2023, 08:32:54 »
В България:
https://youtu.be/MRFDAyoIS3A
Golden Eagle Danube Express
на 7 май 2023 г.

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 393
  • Рейтинг: 340
Re: България!
« Отговор #1743 -: 19 Май 2023, 20:22:47 »
 Привет!
Може вече да го знаете :https://sandacite.bg/. Лично Аз, от доста време ползвам главно форума, от където съм купувал доста касетофони, стара страст от която след чистка, ми останаха около 40бр., но това е друга тема.
 Та на сайта има огромен архив от БГ каталози, справочници и списания като: Млад конструктор /всички броеве/, Космос/всички броеве/,  Наука и техника за младежта/вс.броеве/ и др..
 Примерно Наука и техника за младежта е в шест големи архива.
 Някой списания са *.pdf, други *.djvu.
 Пример: Брой 8 от 1952г.



 Дано да Ви е интересно четенето през уикенда!!! :drinks:
 
« Последна редакция: 19 Май 2023, 20:26:54 от dred77 »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 1456
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: България!
« Отговор #1744 -: 29 Май 2023, 22:46:07 »
Чудните мостове - магията на Родопа планина:
https://youtu.be/iGJl__1ET70  &bgflag

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 1456
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: България!
« Отговор #1745 -: 25 Юни 2023, 10:52:20 »
С времето сме станали доста претенциозни, което не е лошо де, но как са летували през 1981 г. в Несебър...  :yes:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 1456
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: България!
« Отговор #1746 -: 22 Ноември 2023, 21:11:04 »
Малко дрон кадри от магичната Родопа:
https://youtu.be/8D7RbsUU_is?si=m9hANPPpnlYiHHGE

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 351
  • Рейтинг: 252
Re: България!
« Отговор #1747 -: 23 Ноември 2023, 03:01:51 »
Цитат на: gregary link=topic=1752.msg124837#msg124837 date=1700680264
Малко дрон кадри от магичната Родопа:
https://youtu.be/8D7RbsUU_is?si=m9hANPPpnlYiHHGE

Чудесни фонове за макета ти!!! Надявам се си направил и снимки с голяма разделителна способност.


Иван

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 1456
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: България!
« Отговор #1748 -: 25 Ноември 2023, 12:16:16 »
Цитат на: IvanC link=topic=1752.msg124838#msg124838 date=1700701311
Надявам се си направил и снимки с голяма разделителна способност.

За жалост не съм снимал с фотоапарат, ами само с телефон, но пък може и да стане.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5645
  • Рейтинг: 663
  • Красотата е в детайла!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12439
  • Рейтинг: 1347
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1750 -: 15 Август 2024, 19:03:28 »
Една страхотна българска панорама от едно много известно място:
https://youtu.be/r56L_aKnFpA?si=qDgyNLvJtsuM7Z0q
 :give_heart: &bgflag bg&flag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12439
  • Рейтинг: 1347
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1751 -: 05 Август 2025, 21:20:31 »
Централната железопътна гара в София разказва своите истории - История и Вяра - БНР Новини https://share.google/sEfgbTGbYxvLzyZ2y

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12439
  • Рейтинг: 1347
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1752 -: 09 Ноември 2025, 11:54:51 »
Посещението на цар Борис Трети в Лондон през 1937 година предизвиква интерес в британската преса – монархът управлява експреса "Коронейшън Скот"
Лондон, Великобритания (5 ноември 1937 г.)
Цар Борис Трети, който е на посещение в страната с царица Йоанна Савойска, управлява експресния влак Coronation Scot на компанията London, Midland and Scottish по специален маршрут от Лондон до Блечли, Бъкингамшир. Това е влакът, който държи британския железопътен рекорд за скорост от 114 мили в час. Машинистът на локомотива казва, че е изумен от професионалния начин, по който царят управлява влака. Сър Джошуа Стамп, известен икономист и председател на железопътната компания L.M.S., подарява на цар Борис, все още мръсен от локомотивното управление, модел на Coronation Scot на гара Юстън.Снимка: АП07.11.2025 07:00 (БТА)
През ноември 1937 година цар Борис Трети е на посещение в столицата на Обединеното кралство – Лондон. По време на двуседмичната визита, която продължава от 31 октомври до 12 ноември, българският монарх е придружен от съпругата си царица Йоанна Савойска.Престоят на цар Борис в Лондон е с неофициален характер и има за цел срещи и разговори с висши английски държавници по проблемите на международната политика в навечерието на Втората световна война.На гарата царското семейство е посрещнато от пълномощния министър Симеон Радев, част от българската колония в града, както и от кралските представители на Джордж Шести – сър Едуард и лейди Бойл.
На 7 ноември българският владетел е приет в Бъкингамския дворец от Джордж Шести, където е дадена официална вечеря, в която участва и гръцкият крал Георгиос.В същия ден всички водещи медии на Острова излизат с материали по повод уменията на цар Борис Трети като машинист. Той управлява експреса "Коронейшън Скот" между няколко големи гари в околностите на Лондон, облечен в работно облекло и разговаря с инженерите и собственика на компанията, която построява най-бързия за времето си влак в Британската империя.
Лондон, 2 ноември 1937 г. /Дейли Мейл/
обнародва статия за Н. В. Царя, в която, като се излагат събитията от неговото царуване, се казва: От всичките континентални монарси, които са преживявали превратностите на войната, никой не е работил по-усилено или по-всестранно за да спечели правото си на престола от българския Цар Борис. Този най-демократичен и, преди женитбата си, най-самотен монарх в Европа сега посещава Лондон.Неговият живот е лишен от великолепието и парадността, с които монарсите са се заобикаляли и са поддържали през миналите 200 години, но е романтичен и царствен по начина, който нашите исторически книги описват, когато разказват за царуванията на такива крале като Алфред или Едуард Първи. Като тях той не е централната фигура на един бляскав двор, а ходи из страната точно така, както си иска, като вижда всичко, което иска да види и като приказва с всеки, с когото пожелае.Той изглежда да се смята за човек, който има да върши една работа и който е избрал своя собствен начин да я върши. Куражът е първото голямо качество на цар Борис. Безразлично какво е политическото настроение на момента, той се разхожда непридружен от никого с автомобила си и дори в свободните си часове кара Ориент – Експреса на минаване през България. Той никога не е търсил популярност по някои от популярните начини; никога не се е крил от отговорност. Той има един хумор, който му е позволил през всичките превратности на 19-годишното му царуване да следва неотслабващо своите любими занимания. Той е въодушевен ботаник и дори най-напрегнатите политически моменти не са му попречили да отива на екскурзии за редки видове, които го интересуват. Механиката винаги го е занимавала и той е карал автомобили и локомотиви винаги, когато е било възможно.
Лондон, 5 ноември 1937 г. /Ройтер/
Специалният дописник на агенция "Ройтер", който бе единствения журналист допуснат при специалното пътуване извършено от цар Борис днес с влака, наречен "Коронейшън скот", даде следните подробности: "Българският владетел отиде до Блетчли, важен възел по главната железопътна линия към север, на 70 км. от Лондон. Височайшият влак тръгна от гарата Юстън в 9:15, от специалния перон. Въпреки строгите мерки, които бяха взети за запазване пътуването в тайна, скоро се насъбра многоброен народ.Цар Борис носеше бяла риза, каскет от туид и дебели ръкавици на машинист. Когато се качи във влака, той се спря, за да позира пред фотографите и поздрави народа. След това цар Борис дръпна лоста и влакът потегли.Влакът "Коронейшън Скот" държи рекорда за бързина в Британската империя – 114 мили в час.Цар Борис караше сам локомотива, като разви максимално бързина от 88 мили в час, най-голямата бързина развивана от него или от друг владетел в света.Специалният дописник на агенция "Ройтер" заяви, че пътуването е било най-гладкото пътуване, което е имал досега с влак.По-късно, на връщане в Юстън, цар Борис караше друг локомотив, като разви 80 мили в час. Във влака имаше 12-ина официални лица, между които майор Бърдаров, адютант на царя. Ханджиев и Морфов придружиха царя до гара Юстън.Към края на връщането, владетелят, чието лице бе покрито със сажди и прах, слезе от локомотива, с вид на истински машинист. Той заяви, че пътуването е било великолепно и че влакът вървял много гладко и бързо.При пристигането му в Блетчли, когато му бе предложено да се завърне в Лондон в един първокласен вагон, цар Борис, отговори, че иска да се завърне с локомотива.След чаша кафе, Негово Величество се качи отново в локомотива, който, макар и закъснял няколко минути по разписанието, скоро навакса закъснението.При престоя в Блетчли, Станиер, строител на "Коронейшън Скот", бе представен на царя, който, след като разгледа с интерес указателя за бързината на движението, изрази задоволството си, като видя, че е достигнал 88 мили в час.Цар Борис учуди официалните лица, както и машинистите с основните си познания на локомотивите и с техническите въпроси, които задаваше.При пристигането си на гара Юстън, Негово Величество бе поздравен от сър Джошуа Стамп, председатели на компанията на железопътната линия ЛМС, който му представи един образец, дълъг 45 см. на "Коронейшън Скот", построен в заводите ЛОС.
Негово Величество Царят в АнглияАнглийските вестници от 7 ноември описват подробно пътуването на Н. В. Царя във влака между станциите Юстън и Блечли в Англия.Лондон, 7 ноември 1937 г. /Дейли Мейл/ пише: Без да подозират, че един монарх управлява машината, хората гледаха прочутия експрес "Коронейшън скот", когато той летеше по линията. Те навярно щяха да бъдат още по-учудени, ако познаеха, че високият строен машинист облечен в бяло работно облекло и каскет е българският цар Борис.
Манчестър, 7 ноември 1937 г. /Манчестър Гардиан/ съобщава:
Пътуването на българския цар бе предприето по поканата на железопътната компания "Лондон Мидланд енд Скотиш". Пуснат бе един пълен влак "Коронейшън скот" с девет вагона. В Юстън Н. Величество се метна на локомотива с професионална ловкост. Влакът бавно тръгна и след няколко минути летеше из лондонските предградия с повече от 60 мили в час. Най-голямата бързина от 88 мили в час бе стигната в Чедингтън и когато царственият машинист спря влака в Блечли, с изцапано лице от въглищния прах и дим, оказа се, че средната бързина е 62,3 мили в час и че цялото пътуване е траяло 45 минути, точно по разписанието на "Коронейшън скот".
Лондон, 7 ноември 1937 г. /Дейли Хералд/ бележи:
Българският цар има страст към управляването на локомотиви. Той е член на Българския железничарски съюз. Машинистът на "Коронейшън скот", Бишон, който бе в локомотива, говори с възхищение за ловкостта на царя при управлението на машината.
Лондон, 7 ноември 1937 г. /Дейли Телеграф и Морнинг Пост/ съобщава:
Когато влакът спря на станцията Юстън, царят скочи от локомотива и си избърса ръцете с една замаслена кърпа. Председателят на железопътната компания сър Джошуа Стам му представи за спомен копия от дневника за пътуването на влака и един модел на "Коронейшън скот". Преди да вземе подаръците, царят отново си изтри ръцете със замаслената кърпа.
Лондон, 7 ноември 1937 г. /Таймс/ съобщава:
Между пътниците във влака, който бе каран от Негово Величество българския цар, бяха: адютантът на царя, майор Бърдаров, Лемън, поддиректор за движението на железопътната компания "Лондон Мидланд енд Скотиш", сър Харолд Хартли, директор на научните изследвания на компанията, Байрон, началник на движението и Стейниър, строителят на локомотива.Всички вестници дават снимки от разните моменти при пътуването на Негово Величество.
Лондон, 10 ноември 1937 г. /Ройтер/
След като прекара сутринта в хотела, където прие няколко посетители Негово Величество цар Борис, придружен от Ханджиев и Бърдаров, посети днес след пладне централния отдел за телевизия при "Бритиш Броудкастинг Корпорейшън", където остана 1 ч и 20 м. Обяснявайки на придружаващите го лица сложни подробности, той показа основните си познания по радиото и телевизията. При посещението му в английската радиопредавателна станция бяха показани на Негово Величество модерните инсталации на станцията, след което цар Борис пи чай с официалните представители на "Бритиш Броудкастинг Корпорейшън".
Лондон, 12 ноември 1937 г. /Ройтер/
 Българските владетели заминаха тая сутрин в 11 часа от Лондон.По случай заминаването на цар Борис, перонът на гарата бе постлан с червени килими и гарата бе изпълнена с чужди дипломати и официални лица от управата на железниците. Сър Роберт Ванситарт представляваше крал Джордж Шести. На перона бяха излезли също италианският посланик и графиня Гранди, френският посланик Корбен, българският пълномощен министър Симеон Радев, гръцкият пълномощен министър и целият персонал на българската легация. На Нейно Величество царица Йоанна бе поднесен разкошен букет от карамфили. Сър Едуард Бойл и лейди Бойл се намираха между близките приятели, които се сбогуваха с царя и царицата на перона на гарата.Преди заминаването на влака, цар Борис получи от Холан Мартин, председател на компанията на южните железници подарък малък модел локомотив, наречен "Итън", на името на едно от най-големите училища във Великобритания. Царят бе очарован от тоя подарък.В момента, в който влакът "Златната стрела" тръгваше бавно, цар Борис от прозореца на вагона размахваше шапката си, сбогувайки се по тоя начин с членовете на българската колония в Лондон, излезли на перона.Княгиня Мария Савойска и членовете от свитата на царя отпътуваха със същия влак.

По архивни материали на БТА, със съкращения - частите само за железниците. Автор Денислав Чакъров
https://share.google/KMhQAO41JSwUMf6mg
 :hi: &bgflag bg&flag



« Последна редакция: 09 Ноември 2025, 12:00:44 от pach »