Автор Тема: България!  (Прочетена 928785 пъти)

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re: България!
« Отговор #630 -: 22 Декември 2011, 01:46:49 »
И аз много благодаря на Икар! Ще има какво да се зяпа тия дни...
« Последна редакция: 22 Декември 2011, 01:57:31 от anubis »

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #631 -: 23 Декември 2011, 14:32:20 »
Пловдив,онзи ден


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #632 -: 23 Декември 2011, 16:07:57 »


Красив, нощен Пловдив!!!
 :hi: :hi: ;D

...тук съм пропуснал една снимка с влак...
Изпращането на българските спортисти на олимпийските игри в Берлин, 1936 г.


http://www.lostbulgaria.com

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: България!
« Отговор #633 -: 27 Февруари 2012, 13:40:10 »
"София - историята на Европа"

http://www.youtube.com/watch?v=2oUwgGLiz0c&feature=email

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: България!
« Отговор #634 -: 06 Март 2012, 09:28:44 »
ТРЕТИ МАРТ - 134 години от освобождението на България от ТУРСКО робство!!!!
Понтонният мост на река Дунав за преминаването на руската войска в района на Систово (Свищов), заснет откъм българския бряг, 1877 г.


Генерал-майор Василий Николаевич Лавров, командир на Лейбгвардейския Финландски полк, загинал в боя при Горни Дъбник на 12 октомври 1877 г.


Портрет на полковник Николай Федорович Ожаровский от Лейбгвардейски Финландски полк, загинал в боя при Горни Дъбник на 12 октомври 1877 г.


Съставът на щаба на действащата в България Руска армия, четвърти от дясно на ляво, прав и подпрян на сабята си е барон Сейго Ямадзава, първият японец стъпил на българска земя и участник в Руско-Турската война, село Горна Студена 1877 г.


Войници от инженерните части работят с понтонни съоръжения в близост до мястото на преминаването на руските войски на река Дунав, в дъното се вижда завършения понтонен мост, 1877 г.



Снимките са от www.lostbulgaria.com
« Последна редакция: 06 Март 2012, 13:57:06 от refil »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #635 -: 02 Април 2012, 10:53:55 »


Това е от локфорума...
Цитат на: veselintodorov

По темата за рилската железница.


Около края на деветнадесети век във региона около Рила Планина
 се извършва дърводобив задоволяващ малките нужди от дървесина,
 които са били необходими по това време,
 този добив е бил незначителен но скоро поради нарастващите нужди от
 дървен материал създава засилваща се експлоатация по изсичането
 на горите в регионяа на парк Рила, което довежда до намирането някои решения
 как да се транспортира материала по високите части, склонове на
 планината къмпо ниските места.
Първоначално се е предвиждало да се използва река Рилска за
 транспортирането като и се вдигне нивото но водота посредством   бентове
 и като по този начин може да се транспортира материало по вода до
 до необходимите места. В последствие дърводобива обхваща почти
 цялия парк Рила като е разрешено всички дървита  главно
 иглолистни със диаметар над 30см. да бъдат отсечени.
Предвижването на отсечения матереал от сечището към реката ставало
 по специално направени спускове или скидери под наклон
 през малките дерета, където е било необходимо дървените трупи
 са били теглени с важе от животински впряг.
И тези трудоемки способи се оказват нерентавилни и мъчителни.
През около 1920 решават да започнат изграждането на теснолинейна влакова
 линия, която да върви покрои коритото на Рилската река посредством
 която ще се олекоти транспортирането на дървени трупи от по високите
 части на Рила планина до специално предварително изградената дъскорезна
 фабрика във село Бараково. След построяването на теснолинейната линия
 започва интензивна експлатация, извозване на дървен материал а също и
 и возене на пътници по трасето, което е около четиридесеттина километра.
Обслужването на линията се извършва от парни локомотиви "479 60" и вагони
 главно товарни специално пригодени за дървен материал.
Впоследствие линията е закрита 1960 г. заради нерентабилност.

Правописа не е от мен, за което моля да ме извините

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #636 -: 02 Април 2012, 11:00:03 »
Няколка снимки от същата тема

Цитат на: veselintodorov
Ето и някои снимки по темата за рилската железница.


Някъде в Рила смесен товарен влак.


Рилската железница при скалата Кръста около 1950 г.
преминаване на смесено товарен влак и доколкото е възможно пътнически.


Товарище на трупи Кирилова Поляна, около 6 километра источно от Рилския Манастир.


Някъде по трасето можеби на Рилската железница.


Жп. гара Пастра  


Жп. гара Рилски Манастир


Маршрутът на Рилската теснолинейка и гарите

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #637 -: 02 Април 2012, 13:11:22 »
Малко уникални заводски снимки - не са много читави, но и на това трябва да сме благодални:










« Последна редакция: 02 Април 2012, 14:27:40 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #638 -: 02 Април 2012, 13:15:03 »
И още:



« Последна редакция: 02 Април 2012, 14:32:50 от IKAR »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #639 -: 02 Април 2012, 18:03:27 »
Всъщност кой е последния модел на Чавдар и до кога се прозивеждаше ?

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: България!
« Отговор #640 -: 02 Април 2012, 18:52:20 »

мисля, че този произвеждан до около 1995

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #641 -: 03 Април 2012, 08:57:11 »
Може би...а може би не...


Автобус Чавдар 5С Русе 2007 г.


Малък автобус 4x4 за трудно достъпни терени, произведен от
Комбината за автобуси "Чавдар" в Ботевград с елементи от дизайна
 на семейството автобуси Сетра 100 и двигател "Перкинс".

Автобус Чавдар В14-20 Перник 2007 г.


Съчленената версия на Чавдар В 13-20 и български отговор на Икарус 280 - разработка
 от 80-те години на румънско шаси ДАК.

Автобус Чавдар В13-20 Златоград 2007 г.


Този модел е разработен в началото на 80-те години в модерния тогава ръбат дизайн.
 200 броя от този модел са купени от Атина през 1982 г. - един от най-големите успехи
на автобусния завод. Автобусът се използва за превоз на работниците в шивашки цех на фирма "Бултекс".

Автобус Чавдар Кента 11Г5 Русе 2007 г.


Чавдар, рециклиран в авторемонтен завод "Кента" в гр. Омуртаг с нова каросерия на фирма "Геокомерс".

Автобус Чавдар 530 София 2007 г.

Един от малкото произведени бройки от този модел от края на 80-те/90-те години.
 След купуването на лиценза за производство на Чавдар 11М4 от Сетра през 70-те,
 сътрудничеството между двете фирми продължава и през следващото десетилетие
като се взима дизайна на автобусите Сетра серия 200 за производство на нови модели автобуси.
 За съжаление повечето от тях остават като прототипи или произведени в малко количество.

Тези снимки, както и още са от тук
http://www.flickriver.com/groups/1544168@N25/pool/interesting/




Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: България!
« Отговор #642 -: 03 Април 2012, 09:43:10 »

Страхотни снимки  :good:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #643 -: 03 Април 2012, 15:17:17 »
Както винаги малко попълнение на темата от "Изгубена България":
http://www.lostbulgaria.com/

София, ъгълът на ул. “Граф Игнатиев” и бул. “Патриарх Евтимий”,
 вдясно се вижда църквата “Св. Седмочисленици” (след преустройството),
вляво домът на инж. Михаил Момчилов (днес сграда на Нотариата), след 1903 г.


Мястото днес е по известно като "попа" ... Може да не сме имали паваж, ама пък трамвай се е движел!!! :hi:

София, площад Бански погледнат от ул. “Екзарх Йосиф”:
вляво Новата баня, в дъното насреща сградите, на чието място днес са ЦУМ,
 Министерски съвет и т.н., 20-те години на ХХ век


Тук сега е бившия ЦУМ ...който е МОЛ...............?????. :scratch_ones_head:

София, площад “Бански” и началото на ул. “Търговска”, около 1905 г.


И една известна "авторска" снимка:
Железничари пред локомотив № 34 с име “СОЛУНЪ” в депо Варна,
 около 1900 г. - един от първите у нас, които работят с двукратно разширение на парата,
произведен от VULCAN – Bredov / Stettin през 1897 г. - над половин век в локомотивния парк на БДЖ.
Изваден от експлоатация и бракуван през 1950 г.



Парен локомотив на гара Кочериново, 1919 г.

« Последна редакция: 03 Април 2012, 15:19:01 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #644 -: 09 Април 2012, 10:48:09 »
Новите попълнения в сайта "Изгубена България"
http://www.lostbulgaria.com


Демонстрация на поставянето на гъсенични вериги на високопроходимо шаси-влекач Шевролет (Chevrolet),
 произведено от холандската фирма Van Doorne, Eindhoven, произвждано за артилерията, внасяно от фирма “Братя Илчеви”,
Варна, края на 20-те години на ХХ век



Демонстрация на високопроходимо шаси-влекач Шевролет (Chevrolet),
произведено от холандската фирма Van Doorne, Eindhoven теглещо оръдие,
внасяно от фирма Братя Илчеви, Варна, края на 20-те години на ХХ век



Общ вид към теглещия механизъм (лебедка) на високопроходимото шаси-влекач Шевролет (Chevrolet),
 произведено от холандската фирма Van Doorne, Eindhoven за нуждите на артилерията, внасяно от фирма “Братя Илчеви”,
 Варна, края на 20-те години на ХХ век



Високопроходимо шаси-влекач Шевролет (Chevrolet), произведено от холандската фирма Van Doorne,
 Eindhoven за нуждите на артилерията, внасяно от фирма “Братя Илчеви”, Варна, края на 20-те години на ХХ век



И малко познати вече снимки, качени в този чудесен сайт.

В началото на ХХ век БДЖ закупуват пет двуосни парни мотриси,
 с които заменят някои от пътническите влакове на близки разстояния.
На снимката, една от парните мотриси на гара Горна баня - 1908 г.



Първата дизелова мотриса на БДЖ, доставена от фабриката GANZ-Budapest
 и пусната в експлоатация през ноември 1935 г.



Първият от серията магистрални дизелови локомотиви на БДЖ,
строен във Wiener Lokomotivfabrik - Floridsdorf и въведен в експлоатация на 8 март 1963 г.



http://www.lostbulgaria.com :hi: :hi: :hi: