Автор Тема: България!  (Прочетена 928615 пъти)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #720 -: 11 Май 2012, 09:39:11 »
Някой дали си спомня каква марка е рейсът със стария шрифт на Балкантурист? Изрових цялата библиотека вкъщи, но не открих нищо подобно, най-близко отново е "Берлие".

А тираджиите навремето наистина бяха доста добре по обективни причини - плащаха им командировките във валута, а човекът вземе, че се напълни от България със суха храна за из път и поне половината командировъчни директно си ги спестява. И после си пазарува с тях я от чужбина, я от Кореком. Но имаше и обратната страна на медала - през 80-те доста интензивно пращаха курсове до Афганистан - "логистична" подкрепа за воюващя "братски" СССР - имаше случаи на загинали наши шофьори. Иначе камионите на Тексим, после СОМАТ, са били основно Берлие, Мерцедес, Волво, по-късно отново Мерцедес, Волво, Ивеко, Рено и тук-таме Скания. То всъщност Рено е наследник на Берлие и Савие. Немалка част от шофьорите са работили и на "тихия фронт" като сътрудници на държавна сигурност. То май без декларация за сътрудничество е било невъзможно да станеш шофьор в СОМАТ, освен разбира се необходимостта от доста стабилни връзки.
« Последна редакция: 11 Май 2012, 09:47:58 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #721 -: 11 Май 2012, 10:17:59 »
Мда, при курс към Афганистан, както и курсове към арабските страни след първото "покръстване" (още през 70-те)
на турците с български имена, на границата освен декларация, се подписваха и за получаване на лично огнестрелно оръжие,
което в случай на нужда да употребят в самозащита!!!
Друг е въпроса, че съседа ми (такъв ТИР-аджия) лежа два месеца в болница с тежка бронхопневмония!
Беше карал първа кола в конвой през Турция на връщане от Афганистан, когато една каруца нарочно препречва шосето
някъде след Анкара и ги спира. Следва изстрели от вън които му счепват стъклото. Той ---> газ до ламарината
 и изтегля колоната приз каруцата и засадата, та макар да кара трета кола след това - без предно стъкло,
резултата е, че пада от кабината в ръцете на българските митничари при влизането си в България.
Въобще тогава бяха "славни"-те времена на Тексим, Сомат, Международни автомобилни превози та дори и "Вили Бец"!!!

Автобуса май наистина е Берлие... :scratch_ones_head:

Julian

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #722 -: 11 Май 2012, 11:28:24 »
 :unsure: Има страшно-много инциденти по онова време, през седемдесетте! Не малко камиони са изоставени поради невъзможността да бъдат транспортирани до сервизна база или обратно в България и като се има в предвид високите проходи в източна Турция, по 2300м. надморска и неасфалтиран тесен и стръмен път! Днес ще кача снимки от инциденти в Picasa  и ще пусна линка  :)

hristo_t

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 534
  • Рейтинг: 1
  • H0 - IV DR/DB Бургас
Re: България!
« Отговор #723 -: 11 Май 2012, 11:36:08 »
Цитат на: Julian link=topic=1752.msg77947#msg77947 date=1336724904
:unsure: Има страшно-много инциденти по онова време, през седемдесетте! Не малко камиони са изоставени поради невъзможността да бъдат транспортирани до сервизна база или обратно в България и като се има в предвид високите проходи в източна Турция, по 2300м. надморска и неасфалтиран тесен и стръмен път! Днес ще кача снимки от инциденти в Picasa  и ще пусна линка  :)

Даа при последното ми пътуване с камион до вече модерна Турция през 2003 година, точно при такъв преход се развали камиона.
Мерцедес Актрос на завидните 10000 км. Дори сега пътищата са им перфектни в сравнение с нашите. Но надморската височина пука мембраната на спирачките и ако не се усетиш навреме.................

Julian

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #724 -: 11 Май 2012, 14:22:02 »
https://picasaweb.google.com/115650172523164837918/SBKrqC# Ето албума, ако можете, моля  ::) качете във форума

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #725 -: 11 Май 2012, 15:38:06 »
Цитат на: Julian link=topic=1752.msg77952#msg77952 date=1336735322
https://picasaweb.google.com/115650172523164837918/SBKrqC# Ето албума, ако можете, моля  ::) качете във форума

 :hi:
1


2


3


4


5


6


7


8

9

10


11


12


13


14


15


16


17


18


19


20

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #726 -: 11 Май 2012, 15:42:47 »
21.


22.


23.


24.


26.


27.


28.


29.


30.


31.


 :hi: :music:
« Последна редакция: 11 Май 2012, 15:44:22 от pach »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: България!
« Отговор #727 -: 11 Май 2012, 16:02:19 »


Пичове ,  :wacko:  не е ли по-добре да направите *rar на такива големи масовки от снимки ,
който всеки желаещ да си изтегли ? Тази страница става тежка и невъзможна за зареждане , особено за мобилен нет.
Ама вие не сте виновни - администрацията на форума ПРОДЪЛЖАВА да не е*ава да направи няколко елементарни промени за да има лекота и гъвкавост на работата!
Нищо , нека да продължават да мислят ! 

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: България!
« Отговор #728 -: 11 Май 2012, 16:18:15 »
Adrian, аз пък бях забравил за "оная" тема. Пък и страницата тук е само 6MB. Рекордът е 130 - 180MB на страница (числата са различни в зависимост от формата на файла)!

Пък и *.rar няма да помогне ...

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: България!
« Отговор #729 -: 11 Май 2012, 16:20:58 »
Не всеки има добър нет , както го беше дал Julian линка към Picasa е ок - влизаш там и разглеждаш - иначе страницата става тежка .
Извинявам се за off-topic-а  :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #730 -: 11 Май 2012, 16:25:49 »
Ама то и не може да стане тежка страницата (какво са 6 мВ!?) щото дефакто снимките са там,
тоест не товарят форума, щото не са в неговата галерия...
За мобилен интернет не знам, да се произнесат админите защо се отваря бавно.
То има ли разлика, дали тук или там ще се разглеждат снимките през мобилен!? :scratch_ones_head: :pardon:

BDZ

  • Trade Count: (7)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 212
  • Рейтинг: 15
  • БДЖ | III-V
Re: България!
« Отговор #731 -: 11 Май 2012, 18:15:28 »
Цитат
Но имаше и обратната страна на медала - през 80-те доста интензивно пращаха курсове до Афганистан - "логистична" подкрепа за воюващя "братски" СССР - имаше случаи на загинали наши шофьори.

Ха сега познайте, кой сега снабдява "братските" американски бази в Афганистан. Отговорът е тук:

http://macadam72.skyrock.com/3077847443-WILLY-BETZ-Afghanistan-photos-FB.html

http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?206067-Transporting-US-military-supplies-to-Afghanistan&p=5931582&viewfull=1#post5931582

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #732 -: 15 Май 2012, 15:42:09 »
Оцветена фотография на кръстовището на ул. “Граф Игнатиев”
с бул. “Патриарх Евтимий” с паметника и кино “Дружба”,
София 60-те години на ХХ век



http://www.lostbulgaria.com  :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #733 -: 21 Май 2012, 12:19:42 »
Четирите оцелели след Първата световна война български торпедоносеца: “Дръзки”, “Смели”, “Строги” и “Храбри”
(”Шумни” е потопен след като се натъква на руска мина, а “Летящи” е потопен от некадърния си френски командир
след сключването на Ньойския договор - 1919 г., след натъкване на подводни скали). Снимката е направена
най-вероятно в края на 20-те години на ХХ век в пристанище Бургас, по време на т.н. “отрядни плавания”.
Вдясно се вижда димоходът и част от корпуса на учебния кораб “Камчия”



София, кръстовището на бул. “Г.Димитров” (днес “Мария-Луиза”)
 и бул. “Сливница” при “Лъвов мост”, 60-те години на ХХ век



http://www.lostbulgaria.com

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #734 -: 27 Май 2012, 23:17:33 »
Инженери и монтьори в Автомобилния отдел
 на Инженерната работилница в София (по-късно Завод 12), 1925 г.



Персоналът на Автомобилния отдел на Инженерната работилница
 в София (по-късно Завод 12), Юни 1925 г.



Механизми, циферблати и камбани за фасадни
 часовници на часовникарска фабрика
“Гномон” - Георги Хаджиниколов. София, 1936 г.



http://www.lostbulgaria.com
 :hi: :hi: :hi: