Автор Тема: България!  (Прочетена 928383 пъти)


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #736 -: 12 Юни 2012, 16:52:47 »
Въздушна снимка на летището в Божурище - хангарите и шосето в посока Сливница,
 конезавода (горе в ляво), височина 200 метра, август 1929 г.



Въздушна снимка на хангарите и полосите на летище Божурище
и полето за приземяване с маркировка “SOFIA”, 1926 г.



Въздушна снимка на аеродрума в село Божурище по време на полагането на
 основния камък от строежа на аеропланния арсенал, юни 1917 г.



Обърнете внимание на коловоза - чисто нов...жалко, че когато е правена снимката не е имало композиция в отклонението.
Интересно дали сега съществува това отклонение от сп. Божурище?

Снимките както често се получава тук са от http://www.lostbulgaria.com
 :hi: :hi: :hi:


Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: България!
« Отговор #737 -: 12 Юни 2012, 18:26:36 »
Цитат
Обърнете внимание на коловоза - чисто нов...
Аз коловоза го видях, ама се питам, какви са петте камиончета, чинно строени малко вдясно от средата на фотото? :scratch_ones_head:

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: България!
« Отговор #738 -: 12 Юни 2012, 19:08:17 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg79248#msg79248 date=1339509167


Обърнете внимание на коловоза - чисто нов...жалко, че когато е правена снимката не е имало композиция в отклонението.
Интересно дали сега съществува това отклонение от сп. Божурище?

Снимките както често се получава тук са от http://www.lostbulgaria.com
 :hi: :hi: :hi:


Седи си,скоро гледах и вагони.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: България!
« Отговор #739 -: 12 Юни 2012, 20:42:16 »
Цитат
Интересно дали сега съществува това отклонение от сп. Божурище?
Всъщност линията до Божурище съществува много преди тази за Банкя. Клонът сега се ползва активно от DB Schenker.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #740 -: 12 Юни 2012, 21:48:30 »
Тодоре,имаш и снимки не се срамувай пусни ги.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #741 -: 13 Юни 2012, 09:45:45 »
Цитат на: Жоро link=topic=1752.msg79249#msg79249 date=1339514796

Аз коловоза го видях, ама се питам, какви са петте камиончета, чинно строени малко вдясно от средата на фотото? :scratch_ones_head:

Българските военни обсъждат през 1906 необходимостта от база за ремонт
 и поддръжка на военна техника, вкл. и автомобилна. На 17.12.1906 г.
 военният министър ген. Михаил Савов с доклад предлага в София да се създаде Инженерна работилница. (виж по-горе)
 10 дни по-късно княз Фердинанд издава указ за създаването є, а строежът започва на 15 януари 1907 г.
 Инженерна работилница става основен център не само за ремонт на военните автомобили,
но и на ред други дейности и производства с военно и цивилно редназначение.
През 1908 г. за българската армия са доставени 1 товарен и 2 леки автомобила.
През 1909 г. към железопътната дружина на Инженерни войски се присъединяват
новосъздадените автомобилно и въздухоплавателни отделения. В автомобилното има 7 военнослужещи.
В началото на 1910 г. военна комисия разглежда оферти от Schneider и
Austro-Daimler за доставка на военни автомобили.
Austro-Daimler М12, 4x4, 1912

Предпочетени са продук­тите на френския оръжеен концерн Schneider,
който е и основен доставчик на българската артилерия.
През октомври същата година група военни са командировани в заводите на компанията
 за обучение и доставяне на поръчаните автомобили. Автомобилите са доставени през 1911 година.
 Камионите Schneider от това време имат характерен радиатор Solex,
какъвто използват още неколцина производители. Четирицилиндровите им двигатели работят с бензин,
 спирт или природен газ и осигуряват максимална скорост на движение до 30 км/ч.
През пролетта на 1912 г. автомобилното отделение има 11 камиона (10 бр. Schneider и 1 Austro-Daimler),
 2 леки автомобила Schneider и един Mercedes (по-стар модел, предаден от Министерството на войната).
 При обявяване на войната (5 октомври) отделението включва близо 50 шофьори и 5 механик-водачи (подофицери).
 На разположение са и още три набора подготвени водачи.
Допълнително се доставят още нови автомобили от различни марки – 16 линейки
(някои от тях са преустроени товарни автомобили), 12 камиона и 4 леки автомобила.
Мобилизирани са и голяма част от цивилните автомобили
 и в хода на войната броят на машините „под пагон“ надхвърля 110.
(Ползвани материали от Статистически справочник на българското царство,
 год. IV, V-XIV, Балканската война 1912–1913 г. ДВИ 1961 г. и от НВИМ, София
)

И като се вземе предвид следната статистика от 1910 г. едва ли има някакви по различни марки от горе изброените.
Цитат
Транспорт и съобщения (1910 г.)
Шосета: държавни – 6420 км, общински – 2525 км
ЖП мрежа: 1948 км. 212 локомотива. Вагони: 335 пътнически
и 4605 товарни (от тях 1977 покрити и 2628 открити).
 Обща товароподемност 63 335 тона
Коли: 34 000 коли с по 1 кон, 78 000 с по 2 коня и 437 000 волски/биволски коли
най-малкото щото става въпрос за коли с животинска тяга, а не с ДВГ!!! :haha:

Може би са изглеждали така:
camion De DION BOUTON de 1917

или от по-големия модел от 1917...


http://camionclubdefrance.a.free.fr/de%20dion%20fr%201917.php

Ето може би тези камиони няколко години по-рано:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #742 -: 13 Юни 2012, 09:55:30 »
"Снабдяване на войските с храни и бойни материали. Демир-Хисар, 1917 г."

от http://www.airgroup2000.com

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #743 -: 18 Юни 2012, 15:26:43 »
Тези снимки доколкото ми е известно са участвали в изложбата за 50-годишнината на Смолян,
 но може би не всичките. По произход са от ДА-Смолян или от частни колекции, като последните за съжаление не са сканирани качествено.

Горно Райково (сега кв. на Смолян). Снимка от празника на шофоьора “Спасовден” – 1932 г.


Пред дъскорезницата в Долната махала на Райково (сега кв. на Смолян) – 1937 г.


Строеж на канал (акведукт) за водната електроцентрала в Райково (сега кв. на Смолян) – 1936 г.


Край Римския мост в Райково (сега кв. на Смолян) – 1922 г.


Общ изглед на гр. Смолян - около 1959 г.


Долно Райково (сега кв. на Смолян). Автомобилна спирка, вероятно края на 20-те години.


Горно Райково (сега кв. на Смолян). Автобуса Пловдив-Смолян,
 близо до хотел-ресторант „Тракия”, 30-те години.



Райково (сега кв. на Смолян), шивашки курс с машини „Singer”, 1935-36 г.


Горно Райково (сега кв. на Смолян), празник, 30-те години.


Рекламна брошура (вероятно от 30-те години) за пансиона на Никола Чичовски (построен 1933 г.).
 През 50-те пансионът е взривен, и то не за да се построи нов хотел на негово място,
 а за да изчезнат всякакви следи от омразния капитализъм



Част от снимките участници в изложбата и публикувани тук:
http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=smolian&Number=1951269181&page=0&view=collapsed&sb=5

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #744 -: 22 Юни 2012, 14:18:52 »
Не съм очаквал, че истинската история на България, е показана и в документалин филм.
Препоръчвам на всички за които България започва от 681г. с връщането на Аспарух,
на Балканския полуостров. Може би сте гледали поредицата по бтV за стара България.
Ами това е още по- "древно":

Древните Български Хроники
http://www.youtube.com/watch?v=vidweKhrvbw&feature=related
51 минути история на човешки език.


ПП.Само ще допълня - България е по-стара от библията, тук ни е дванайсетата държава,
а сме се наричали с това име когато Европа е била доста див континент...
Специални поздрави за Миро!!!
 :hi: :hi: :hi:
« Последна редакция: 22 Юни 2012, 14:22:03 от pach »

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #745 -: 22 Юни 2012, 14:55:32 »
Off-Topic:
Цитат на: pach link=topic=1752.msg79609#msg79609 date=1340363932
...

ПП.Само ще допълня - България е по-стара от библията, тук ни е дванайсетата държава,
а сме се наричали с това име когато Европа е била доста див континент...
...
В тоя котекст на мисли ще попитам, някой знае ли кой е кръстил Алпи-те и всъщност какво означава това?
« Последна редакция: 22 Юни 2012, 15:29:46 от Dispatcher »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: България!
« Отговор #746 -: 22 Юни 2012, 14:59:51 »
Off-Topic:
предполагам е име на някакъв македонски бог  ;D
« Последна редакция: 22 Юни 2012, 15:30:01 от Dispatcher »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: България!
« Отговор #747 -: 22 Юни 2012, 15:32:10 »
Off-Topic:
Бог Алп, брат на Бог Македон, създателят на македоноидите...  :lol:

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #748 -: 22 Юни 2012, 16:37:49 »
Хм, смешно или не, но Алпи са се казвали групата от божества под Бог Тангра. Във време оно, не е имало само един бог, а и много под него.  Ха сега се сетете, кой е въвел практиката да се кръстят планини на имената на богове и по-точно кой е кръстил Алпи-те?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #749 -: 04 Юли 2012, 09:58:02 »
Боянската църква през 1917г.


Когато гара Цариброд беше Българска!(вагоните също)


Мина Перник (обърнете внимание на локомотивчето)


Изворите на Девня някога.(Девин?)


Тунела пред Дупница. (преди)


Захарните заводи в Горна Оряховица.



Кремиковския манастир.


Мездра - железничарски град.


Перник - рудник Даскалово (гарата не се вижда)


Още една картичка със старата гара на София.1910г.




И още 902 стари български пощенски картички тук:
http://www.ak-ansichtskarten.de/ak/index.php?menu=93&shop=1160
Цените са от 3 до 50 евро, според зависи...