Автор Тема: България!  (Прочетена 927801 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #825 -: 24 Юли 2012, 15:17:57 »

Да си спомним за геройте в небето на България...

Цитат
Небето над София тръпне във смутна тревога.
Над Витоша шумно мотори във мрака бръмчат.
Страната ни няколко пъти нагло делиха,
сега я наказват отново със бомби и смърт.
Бомби и смърт.

Но има герои, които безстрашно
очакват врага и се готвят с гърди да го спрат.
Но има летци, устремени, които
готови са в битка със чест да умрат.

Показват се вече летящите крепости в мрака.
Пикират надолу със своя ужасен товар,
Но врязва се в тях безпощадно героят,
небето превръща се в жертвен олтар.
Жертвен олтар.

Но има герои, които безстрашно
очакват врага и се готвят с гърди да го спрат.
Но има летци устремени, които
готови са в битка със чест да умрат.

Текст - Иван Илиев
Музика - Светла Илиева
http://www.youtube.com/watch?v=23ANqO6WHz0&feature=related

снимки от Tошко Драгиев - German

Изтребителите с които са летяли


Бомбардирана София...










Цветът на В.Н.В.В (Въздушните на Негово Величество Войски)




Млади и добри български мъже...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #826 -: 16 Август 2012, 12:35:22 »


Във връзка с по-ранно за дена постнато мнение:
Цитат на: pach link=topic=3942.msg80866#msg80866 date=1345097090
В крайна сметка със или без социализма, след преврат или под царско управление,
железниците ни при всички положения щяха да се развиват точно в тези години,
защото такава е била алтернативата. Имало е какво да се строи ...или по-точно да се удвоява
(виж картите от царско време и после) течала е модернизация на подвижния състав и т.н.

Това се неща които просто времето, а не управляващия строй (така се казваше навремето)
са изисквали. Никой не може да ме убеди, че ако не беше социализма а например неговия брат - фашизма,
пак нямаше да купим дизелови локомотиви или да си електрифицираме железопътната мрежа!!!!!
Тук заслугите в никакъв случай не са на социализма, развития социализъм (помните ли - и такъв строяхме!?),
капитализъм в диктатура или демокрация, а на отделните разумни българи, специалисти и родолюбци...

Въобще хора на които в днешно време им казват "технократи" - тоест отлични, но аполитични специалисти.
А тези хора успяват (къде лесно, къде по-трудно) да пробият "дупка" в главите на тъпите управляващи,
и да налеят там нови проекти, та все пак страната ни да се развива.
...

...


си позволявам да предоставя на вашето внимание тази кратка статия като пример на горе казаното от мен,
 а всъщност и това е един аспект от ...България!!!
:

“ФИТИЛЪТ” НА ЕЛЕКТРОТЕХНИКАТА" Февруари 25, 2009

Д-р Румен Атанасов е автор на 60 патентовани изделия и има стотици научни разработки.
 Обграден от умните си електротехнически изобретения, 67-годишният доктор днес се вглежда
 в тях с голяма доза меланхолия. Те вече са извън употреба, преобразили са се в ненужен скрап,
 но със собствена история. Всеки бутон или лост от някоя машинария разказва за безсънните нощи,
 които ученият е прекарал в работа, за да им вдъхне живот, задвижвайки ги с електрически ток.
 Иновациите на Румен ни връщат и към вече позабравения процес на индустриалната
революция в страната ни през 70-те и 80-те години.

д-р Румен Атанасов сн. в."Капитал"
„Електрозадвижванията, които създадох, са „интелигентните мускули” на всяка металорежеща машина или индустриален робот.
 За мен беше истинско предизвикателство да разработя, създам и въведа електрониката в обикновените
електротехнически уреди – споделя Румен. – С моите колеги, постигнахме немислими дотогава широки
 диапозони в света на електрониката, което нареди нашите марки до световноизвестните „Сименс”, „Фанук” и „Бош”.
Индустриалният бум в страната ни по времето на социализма сякаш е умален модел на смелата идея
на американския президент Теодор Рузвелт. Запленени от мечтата му за железница, която да прекосява „този див, див Запад”,
 жителите на Британска Колумбия, с изключителен ентусиазъм и без правителствено финансиране,
 поставят първата крачка към осъществяването й през 1882 година.
Те трябвало да изградят 60-километрова отсечка, минаваща през високите снежни прерии на Канада,
 за да „отключат” вратите на държавната хазна. С цената на много жертви и тригодишен робски
 труд първият парен локомотив си проправя път през непроходимата дотогава пустош и донася сандъците с държавни долари.

Влакът, "отключил" Американската хазна
„По онова време и в България хората бяха „ядреният двигател”, който дърпаше икономиката ни напред – разказва Румен.
 – Моята работа и тази на колегите ми беше изцяло пионерска. За реализирането на проектите ми не съм получавал
 правителствени пари. Чак когато видяха резултатите, които съм постигнал, ме отличиха с „Димитровска награда” за наука и техника.”
 Изобретателят получава и международно признание. Той е носител на златен медал
 от Световната организация за интелектуална собственост.
Преди да достигне до тези висини в науката, Румен Атанасов следва две години
„Радиотехника” в Техническия университет в София. През 1962 г. технократът се вслушва
 в съвета на баща си, който е инженер, и отива да учи в Москва. Там завършва „Промишлена електроника”
 в Московския енергетичен институт. „Отидох да уча в Русия, защото там можех по-свободно
да се занимавам с изследователска дейност, която беше моята голяма страст”,
 казва Румен и очите му заблестяват всеки път, когато споменава този период от младостта си.
Живо и енергично, може би защото не пропуска нито една събота, без да се поизпоти във фитнес залата,
 докторът говори за четиримата си внуци. „Всяка събота традицията повелява да се събираме на „сицилиански обеди”.
 Така изобретателят нарича семейните сбирки, които започват от 12.00 часа на обяд и
 приключват по залез слънце. „През това време внуците ми успяват да направят
хиляди бели и да разместят цялата покъщнина така, че после цяла седмица не мога да си открия нито чорапите,
 нито сакото, които хлапетата са скрили грижливо някъде из апартамента.”
Щастливият дядо се гордее с дъщеря си Нина, която е микробиолог в областта на клиничните изследвания.
 „Тя се разви успешно благодарение на това, че тайно от мен и противно на възгледите ми се яви на редица конкурси,
 които спечели. След всичките тези години днес си признавам, че съм подценявал възможностите на собствената си дъщеря”,
 прям е и със самия себе си Румен. Той си признава и друго – че е залагал повече надежди на сина си Михаил,
 който обаче и до днес не може да си „стъпи на краката” след тежките финансови загуби,
 които преживял през първите години на прехода в България.
Румен Атанасов е наясно, че ерата на независимите изобретатели като Леонардо да Винчи,
 Александър Бел и Джон Атанасов отдавна е отминала. Романтизмът на гениалните хрумвания
 на пионерите днес е изцяло изместен от гигантските поръчки на транснационалните компании,
 които събират под своята шапка учените. Отделният иноватор в завода пък е като малко зъбно колелце,
 което заедно с останалите колелца задвижва световната система, наречена прогрес.

Човек е като малко задвижващо зъбно колелце в транснационалните компании
„За отделния учен и неговите нестандартни хрумвания все още е останало местенце – убеден е Румен.
 – Проблемът обаче е, че голяма част от фирмите в България не защитават достатъчно новите си продукти чрез патентоването.
 За да го правят, те трябва да дават допълнителни средства за авторско право.
Това е и причината учените у нас често да са ощетявани.”
Осъществяването на контрол върху фирмите е една от отговорностите,
с които докторът всекидневно се сблъсква като председател на Камарата на електротехниката в България.
 Той членува и в управителния съвет на Българската стопанска камара,
 в Асоциацията на индустриалния капитал в България, както и в някои международни
 организации като „Интерелектро” и „Академия по комплексна безопасност”.
Като председател на Камарата на електротехниката в България Румен Атанасов
 търси млади специалисти с интереси към тази индустрия, които да участват в европейските структури.
 „Сега имаме възможността и задължението да творим над европейското техническо законодателство.
 Това е шансът в Брюксел да се чува и гласът на страната ни”, споделя оптимистичните си нагласи докторът.

Овладяването на електрическия ток е най-голямото човешко достижение
Според Румен Атанасов овладяването на електрическия ток е най-великото достижение
 в индустриалната история на човечеството: “Електричеството съществува в природата
 но само човекът може да го създава и използва така, че да е полезен за самия него.”
Ученият е убеден, че законите регламентират консенсуса, постигнат в обществото.
Но когато законодателството или „чипът ни е сбъркан” (както обича да се изразява един човек с царско потекло),
 възможността да се стигне до абсурди е твърде голяма. На пръв поглед в закона,
който регламентира закупуването на електрическа енергия от частни фирми, няма нищо лошо.
 Така се либерализира бизнесът. Недомислието в него обаче е в това, че ако веднъж се
 откажете от Националната електрическа компания, не можете отново да се възползвате от услугите й.
 Той се надява, че в бъдеще законът все пак ще бъде променен. „Електрическият ток е овладян от човека,
 за да му служи в бита, а не за да бъдат ощетявани гражданите в потребностите си,
 които нарастват във все по-технологичното ни съвремие с един или друг закон.”
Амбициозните планове на ЕС за бъдещето, набелязани в „Лисабонската стратегия”,
 включват в себе си хора с иновативно мислене като Румен. „Лисабонската стратегия се разменя
 като шифър между малка група посветени, а всъщност е „най-човешката” политика, гарантираща,
 че „овцете няма да изядат хората”. Тези думи, казани от министъра на европейската интеграция Меглена Кунева,
 най-точно отразяват разбиранията и на д-р Румен Атанасов. Все пак живеем в свят, в който място за овце и глупци няма.

Без съкращения от http://journalistbg.wordpress.com/category/%D1%81%D1%8A%D0%B4%D0%B1%D0%B8/

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #827 -: 21 Август 2012, 14:21:59 »
Първите са си били храбри и смели герой с тия "аероплани":
Портрет на летец Коста Драндаревски от 1-во аеропланно отделение, летище Белица 1917 г.


Цар Фердинанд - първият държавен глава в света летял на аероплан,
 с пилота Жул де Ламин (Jules de Laminne), Белгия, 15 юли 1910 г.


А това направо си е за плач...не за смях (пизгъзиците на соца...)!!!!!!!
Противопрахова платнена маска против радиокативен прах - из нагледно
помагало за индивидуална защита при атомна атака - фронтално, 1976 г.


...и това е било България  :rabbi:

 :bad: :bad: :bad: :bad: :swoon:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #828 -: 21 Август 2012, 16:29:02 »
Това против радиоктавен прах ?! Дори не е смешно !  :fie:

BDZ

  • Trade Count: (7)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 212
  • Рейтинг: 15
  • БДЖ | III-V
Re: България!
« Отговор #829 -: 01 Септември 2012, 20:33:34 »



Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: България!
« Отговор #830 -: 02 Септември 2012, 10:43:50 »
Това обаче вече е смешно   :haha:



Милиционери разглеждат книги в книжарница, фотография, целяща да покаже широките интереси на служителите на МВР — от София 80-те години на ХХ век.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #831 -: 04 Септември 2012, 10:38:35 »

 :dirol: ...да се "качим" на машината на времето и се върнем малко назад...







































pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #832 -: 04 Септември 2012, 12:14:26 »
И още малко ...
ЦУМ през 60-те




Няма ги дори още подлеза и паметника... :scratch_ones_head: ;D ;D ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #833 -: 10 Септември 2012, 13:31:58 »
Генерал Панталей Киселов оглежда трофейния руски брониран автомобил Остин II - “Скобелев”,
 пленен в бой на 17 ноември 1916 г. на добруджанския фронт




Токущо пристигнала на софийската гара, конната статуя на Царя Освободител
 е натоварена на специална шейна с биволски впрягове за транспортиранет
о и до площада пред Народно събрание, където ще бъде монтирана,
София, зимата на 1907 г.

 :yahoo: :yahoo: :yahoo:


Шейната с конната статуя на Царя Освободител тръгва от софийската гара,
 теглена от биволски впрягове на път за площада пред Народно събрание,
 София, зимата на 1907 г.



http://www.lostbulgaria.com
 :hi: :hi: :hi:


gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #834 -: 10 Септември 2012, 18:02:28 »
Какъв ти клон на Цар Освободител, та това е слон   :haha:




gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: България!
« Отговор #835 -: 18 Септември 2012, 11:21:39 »
Кръстовище на бул. "Сливница" и бул. "Княгиня Мария Луиза" при Лъвов мост, статус: строеж през 2013г


http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1813309

Кръгово движение на второ ниво за бул. "Ив. Гешов", превръщането на бул. "България" в градска магистрала без светофари, съобразяване с метростанция 8 от трети метродиаметър
Срокове: Идеен и технически проект до края на 2012г., строеж през 2013 г.


http://infrastructure.bg/

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: България!
« Отговор #836 -: 18 Септември 2012, 11:28:15 »
Проектът на България и Гешов нещо не го разбирам. Защо като ще има кръгово отдолу остава кръстовището, което няма как да не е със светофари?
Отделно незнам защо казват, че сега правят кръстовище на две нива на Гешов и Георги Софийски като само за пътуващите по Гешов е на две нива. Тези по Георги Софийски си минават през светофар и нямат никакви нива.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: България!
« Отговор #837 -: 18 Септември 2012, 11:34:30 »
Пък аз проектът при Лъвов мост.За кой ли път ще го изкъртат из основи и после наново асфалт и др.Но... хубавото е все пак че ще го има,ама на каква последователност и цена  :yes:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #838 -: 18 Септември 2012, 13:09:00 »
Трите кръстовища само визуално са еднакви.

1.Това на Лъвов мост с транзитно преминаване по бул.Сливница от долу.
От горе т.н. кръговото движение, и е за безсветофарно преминаване с ниска скорост
в посока Ц.гара и Центъра (към Халите).

2.Бул. Българиия и бул Ив.Гешов са полутранзитни, но този път отгоре по кръговото,
докато старото кръстовище със светофарите е нискоскоростно и за навлизане
в околните квартали.

3. Бул.Ив.Гешов и ул. Софийски герой е от части транзитно отдолу,
докато отгоре където са светофарите си е локално за кварталите наоколо.
ул. Софийски герой и края на бул. Прага се водят вътрешни булеварди по радиусите
на І-ви и ІІ-ри градски рингове, а безсветофарните полутранзитни, транзитни и кръгови движения
обслужват с приоритет именно тези рингове. Радиусните булеварди и улици губят предимството си,
тоест ако ги приравним към знаците, то те от "път с предимство" - знак Б3 (квадрата),
ще получат знак Б1 - "спри и осигури предимство" (обърнатия триъгълник).

Така практически се изпълнява новата транспортна схема на града - голямото движение и
придвижването от ...Младост към Люлин, да не преминава през центъра, ами по някои от двата ринга,
тъй като там движението ще е с по-голяма скорост, макар и да заобикаля центъра (в км. не е равно)

А радиалните булеварди да са входно/изходни за центъра. Така или иначе това е още едва от мярките за разтоварване
на центъра от автомобилно движение. Мястото там не стига от 20 години, а да строим булеварди на две нива,
за движение до прозорците на вторите етажи от околните сгради е тъпо и доказано от американците - те отдавна ги рушат,
или преустройват във "висящи градини и паркове".
 Спас миналата година беше показал в Ню Йорк какво правят с надземните линии на метрото.

Друг е въпроса, че типично по български у нас в София, тук се престарахме.
Фандъкова струва ми се, че ще загуби изборите, щото целия център на града и е обиден
 от рестриктивните и едностранни мерки за паркирането. Практически ние в центъра освен данъците които
плащат тези в Младост и Люлин, почнахме да плащаме допълнителен такъв, за да нямаме никаква гаранция,
че можем да паркираме пред дома си...и то заради тези дошли все пак от Младост в центъра...
Освен това ако се отдалеча от дома ми, но паркирам пак в някоя от зоните,
плащам на равно с тези дошли от Младости  Люлин например!!!!!!!!!!

Беше иделното предложение - плащаме допълнително по 150 лв, за това че живеем в центъра,
но пък цяла година имаме право да паркираме в двете зони , зелено и синя където можем или искаме.
Тогава всички които живеят в центъра ще преглътнат тези 150 (за вори автомобиле е 450!!!) лева.

Но вместо именно по този начин да ни гарантират някакво нормално статукво в центъра,
те предпочетоха да ни събират парите без гаранции. Само че вместо да "изпишат вежди - извадиха очи!",
защото ние отказахме при тези условия да се правим на "по-големи" от околните квартали
и така самата Фандъкова се увери - от платените зони в центъра им намаляха 5 (пет) пъти приходите още първата седмица.

А беше толкова  просто ако бяха приели горното предложение. Вместо това те - общинските съветници, а това значи и всички кметски служители не с еотказаха от привилегията за безплатно паркирани в същия този център.

В центъра в момент е полу празно по улиците - на нашата има през деня не повече от 4/5 автомобила за 200 метра,
а начертаните паркоместа (дори през дупки и ями "софиянки" са чертали) стоят празни на 75 %!!!

При условие, че все пак е зелената зона (на границата сме)!!!
Но веднага след зелената зона, е пълен абсурд да се намери
празно паркомясто не само през деня, но и през нощта. Всички съседи си паркират колите на 4 преки
(толкова е от нас до границата на зелената зона) и не желаят да плащат допълнителен данък,
 без да има възможност и гаранция да паркират пред дома си.

От престараване стана някакъкв абсурд - улиците в зоните са полупразни, но не от липсата на желаещи да паркират
през деня на тях, ами защото никой не желае да плаща допълнителен данък в повече,  от останалите жители в града.

И още нещо...Твърдят, че ние в центъра не сме били виждали тротоарите си от години.
Това е най-голямата и опашата лъжа напоследък в града, защото още преди 3/4 години
всички тротоари в центъра ги заградиха с колчета и още от тогава си ги "видяхме" и си ги ползваме по предназначение (стана много добре).

Но как иначе ще събират пари ("Центъра за градска мобилност" или по друг начин казано "парконги и гаражи"
 е фирмата с най-голям дневен оборот в България) без да са построили и един паркинг или нещо подобно.

 В софия (по стечение на обстоятелствата работя с тях) има
пет фирми предлагащи строителство на високотехнологични паркинги във височина (с асансьори),
които позволяват на строително петно с размери 20 х 20 метра, да събират по 8 автомобила на етаж.
При пет етажен гараж на мястото на една салфетка, щото 20 м х 20 м си е "салфетка в града"
е колкото двора на една двуетажна къща в центъра на София от старото строителство,
и там ще се събират по 40 автомобила едновременно. И това е вместо 7 на платен паркинг, до бордюра - тоест кота "0".
Без копаене и без да са толкова скъпи като всяко останало строителство (особено подземно) щото са
на основата на носещи метални конструкции в кръг!!!

Мдаааа....и това е часто от съвременна България!!!!

« Последна редакция: 18 Септември 2012, 13:45:12 от pach »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: България!
« Отговор #839 -: 20 Септември 2012, 08:17:37 »
Някой помни ли ги тези автобуси? Аз лично да! Помня, че на малките закачаха ремаркета. Беше приключение да се возиш в ремаркето! Снимката е от Бургас, спирката на ж.п. гарата:


Ж.П. Гара Бургас - Първи перон:


Карта на Бургас: