Автор Тема: България!  (Прочетена 926479 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #840 -: 25 Септември 2012, 16:29:54 »
Време е за нови попълнения от ...България преди време.
(хей и да снимате сега, щото някои ден и вашите снимки ще трябват на някой...)

Всичките са от сайта "Детството" и са около 1980 г. от София...А коментарите можете и тук де...
Автогара Подуене.(и сега си е там май...)



Автогара "Запад" - сега е срещу Сън Сити на пл.Възраждане (нов хотел има).


Читалище Валентин Андреев е новия софийски цирк....


Сега кино "Церковски" както му казвахме е пред саморазрушаване заради реституционни претенции...


Лятното кино вече е само спомен - сега е платен паркинг преди предстоящ бизнес/център.
Отсреща в къщата все още е култовата кръчма "Трикракото пиле"!!!



Строежа на НДК-то през пролетта на 1981 г!!!


Тези магазини бяха нещо като Кореком за втора употреба.
 От пред се вижда момент от тъй наречения тогава на жаргон - "чейндж" - първите "ченчаджийи" отидоха в последствие на "магура стрийт".
Пък може и да не сменят долари де... :lol:



Орлов мост през 1980г.


Тогава хотел "Балкан" - сега е "Шератон"...


Кръстовището на бул. Георги Димитров и ул. Екзарх Йосиф (сега е Мария Луиза и Екзарх-а)


Квартал Емил Марков...сега Гоце Делчев!


Това беше една от ... "модерна" телефонна кабина ...с прякора ..."раковината" и монетен автомат.


Ще има и още...очаквайте...
http://detstvoto.net

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #841 -: 26 Септември 2012, 10:12:34 »

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #842 -: 26 Септември 2012, 17:03:02 »
 :good:Благодарско Пламене :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #843 -: 01 Октомври 2012, 15:14:23 »
Цитат на: muncho link=topic=1752.msg82097#msg82097 date=1348668182
:good:Благодарско Пламене :)
:friends: :hi: :blush2:

------------------------------



 :scare: :preved: :preved: :preved:  :bb: :bb: :bb: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

И това е част от България....

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re: България!
« Отговор #844 -: 02 Октомври 2012, 08:35:56 »


 :scare: :preved: :preved: :preved:  :bb: :bb: :bb: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

И това е част от България....
[/quote]
това ми изглежда като светло бъдеще в познат мащаб на хобито.............

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #845 -: 02 Октомври 2012, 16:20:03 »
Малко мой снимки от България в днешно време.

Гложенския манастир.

...от входа му...


на края на хълма (под върха).


през самият вход за вътрешната му част, тунела под църквата (тясно място...)


гледката към село Гложене в долината.


както и към входа на долината (с най-голямото находище на розов мрамор в Европа).


Поповете имат страхотен камион...


и гостилница с много удобна тераса към долината и вкусни гозби...


...може би Бог надзърта...


Пещерата Съевата дупка е наблизо и ...


много красива ("органът")


Там също ползват все още старо соц.возило, което си върши работата много добре.


и накрая малко снимки от Троянския манастир (където поповете са забранили снимките и конфискуват апарати :bad:)
 Но пък това става ако ..са наблизо....Нямаше ги и ... :on_the_quiet: :on_the_quiet: :on_the_quiet:
Още на вътрешния вход...


Както и с гръб към забранителната табела...


Богат и хубав манастир, ама поповете са си ...търгаши.


Ах, да...една изненада - паметник на път към Гложенския манастир през село Малък Извор (след центъра му).






и два поздрава от ...
древноримската крепост "Состра" на половината път
след отклонението от пътя София-Варна, към Троян.


поздрав от крепостта, която макар да бе римска,
вече веем нашето знаме... :on_the_quiet:


...и още един поздрав от центъра на Троян по време
малко на закриването "Празника на сливата" (23,09,2012-29,03,2012)
Много музика, дегустации, хора и ръченици...въобще всичко
от този приятен край...+ чудесната троянска сливова.


...по обективни и ...други причини репортажа е до тук!!! ;) ;D ;D ;D
« Последна редакция: 02 Октомври 2012, 16:22:43 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #846 -: 03 Октомври 2012, 11:39:40 »
В тази връзка понаучих някои неща за град Троян и свързващата го железопътна линия.
Впрочем май именно със строежа на тази отсечка, е открит и римския укрепен лагер,

 тъй като коловоза минава буквално през средата му.



Цитат
Римска крепост Состра край Ломец      
 Римският военен лагер Состра е разположен на 12 км северно от град Троян и на 28 километра южно от град Ловеч.
 Той се намира върху относително равен терен в долината на река Осъм. Край разкопките са намерени много монети,
 съдове, паметници. Най-ценната находка представлява древна тракийска маска от V-IV в. пр. Хр. Долината,
 в която е разположен е заобиколена от хълмове: Трапезица (550 м н.в.) на север, разклонение на Микренските височини
(Попина могила и Попинка 500 м н.в.) на запад и Сулашкото (Калето 500 м н.в.) на изток. На юг долината
 се отваря между землищата на селата Дълбок дол и Добродан. Крепостта е построена в близост до
водослива на река Ладъна (Ломешката река), която тече в непосредствена близост до северната стена и река Осъм,
 която отстои от източната стена на 500 м. Надморската височина на крепостта е 300 м.
Разположението му е изключително стратегическо, защото контролира подстъпите на юг към Троян,
 а трасето на пътя преминава в непосредствена близост до него. Източната (главна) порта на крепостта
е обърната в посока на местността `Калугерското`, откъдето е бил единствения проход към горното течение на река Осъм.
 Цялата доина, в която се намира крепостта, обхваща приблизителна площ от 4 кв. км.
В нея се намират частично проучени антични обекти. Въпросната речна долина е част от Троянския Предбалкан.
 Той се състои от ниски хълмисти ридове с посока на простиране изток - запад, прорязани от реките,
 какъвто е случаят с долината на река Осъм през село Ломец.

След това "ситуационно" отклонение в района на Троян да севърнем не железопътната линия.

Първият известен проект за меридианно пресичане на територията на днешната Ловешка област,
 на цяла България, както и на Балканския полуостров, с железопътна магистрала,
 се ражда точно преди 103 години - през далечната 1909 г., когато първият български транспортен академик,
 ловчалията акад. Лукан Хашнов, публикува своя стратегически проект за оценяваната още тогава
като най-важна българска железница "Дунав - Балкана - Бяло море",
включваща тунелно преминаване на Стара планина при Троян.

 Предвижда се линията да бъде "Нашата най-главна железница... главна артерия за износ на
индустриални и естествени продукти на Източна Европа към Средиземноморието...
Най-правия и рационален път от най-северната точка на Европа дори до най-южната на Африка".
Ситуацията около тази железопътна линия сега...

 Проект, уви, останал нереализиран, поради което и днес се поставя под въпрос рентабилността
на по същество незавършените жп линии от Свищов до Троян и от Карлово до Пловдив.

През 1915 г. железницата прави опит да стъпи в Ловешки регион с приетия по това време
Закон за построяване на железопътната линия Плевен - Ловеч,
но започналата война в Европа препъва изпълнението му.
Едва след повече от 55 години след първата жп линия по българските земи
(Русе - Варна, открита през 1866 г.)  железницата стъпва в Ловешки регион.

Първата  "копка" е извършена през 1921 г. от ентусиазираното местно население, започнало изграждането
 на участъка Левски - Ловеч още преди излизането на правителствено решение.

Участъкът е изграден и открит през 1927 г. лично от Борис III, под недвусмислените надписи "Дунава - Балкана - Бяло море",
 при активното  участие на населението с труд, материали и пари.

По самия си замисъл тази отсечка се явява продължение на линията от Свищов, през Троян за Южна България.
 Възлага й се голямо стратегическо и оптимизиращо значение за цялата железопътна мрежа на страната.
През 1929 г. Висшият технически съвет на БДЖ одобрява проект за строителство на тунела през Балкана.
 Разразилата се през 30-те години на миналия век световна стопанска криза и последвалата я Втора световна война
попречват на бързото продължаване на линията на юг. Почти двадесет години по-късно, през 1948 г.,
 се достроява участъкът до Троян с обща дължина около 84 км.


Като един от първите обекти на новата тогава Република, участъкът Ловеч-Троян е открит тържествено с обещанието,
 че това е само един от етапите на международната магистрала Балтийско - Егейско море.
Многократно през годините са проучвани проекти за  тунелно жп преминаване на Стара планина
 и свързване с южната ни жп мрежа при Троян. Излиза и нарочно Постановление на Министерския съвет
No 160/1959 г. за проучване на трасетата, предизвикало широка обществена дискусия, завършила със заключението:
"Да се създаде нова жп връзка между Северна и Южна България чрез тунел под билото
на Стара планина при Троян - Хр. Даново с дължина 12,3 км, през който да преминава двойна жп линия".

 
Втората железопътна линия, преминаваща през територията на област Ловеч, е тържествено открита
за редовна експлоатация значително по-късно, през 1965 г. Тя е Червен бряг - Луковит - Златна Панега (дължина 33,6 км)
 и е с намерението да обслужва не само циментовия гигант в последното селище,
но и да бъде продължена до друг изоставащ район от Ловешка област - Тетевен.
Към настоящия момент това жп отклонение е сведено до замиращ статут на индустриален железопътен клон
на циментовия завод със спряно друго товарно и пътническо движение.

Нашето съвремие
През 1999 г. с Постановление на МС, благодарение и на активната дейност на Сдружението за изграждане на тунела,
 проучването на тунела "Троян - Карлово" е включено в Националния план за регионално развитие 2000-2006 г.
Днес, един век след публикуването на проекта на акад. Лукан Хашнов и 61 години след официалното откриване
 на участъка до Троян от все още недостроената Централна меридианна железопътна магистрала,
 различни фактори под благовидни предлози предлагат връщането на региона назад към ситуацията "гола зелена ливада" отпреди век.
 Колко назад във времето остана широката обществена дискусия, при която троянци вярваха,
 надяваха се и бяха убедени в положителния отговор на вездесъщия въпрос
"Ще се разминават ли влаковете под "Къпинчо"?"

Троян и Ловеч, за голямо съжаление, като че ли нямат подобаващо транспортно лоби в централните институции,
 които се занимават с тази проблематика, за да може регионът да заеме възможното и полагащото му се място
 от инфраструктурна гледна точка. Винаги, когато се говори за закриване на жп линии у нас, в списъка попада
 и една от най-дългите второстепенни железопътни линии: Свищов - Левски - Ловеч - Троян с дължина над 120 км.

 При това в светлината на изграждането на европейските транспортни коридори, на фона на
 строителството на новите българо-румънски дунавски мостове, пробиването на тунела под Босфора.
 С евентуално спиране на пътническото движение, спиране въобще на експлоатацията,
закриване и/или демонтиране на жп линията до Троян, Ловеч ще бъде втората област
в България, след Смолян, която няма никаква железопътна връзка с останалата част на България и света.

 Тънката разлика би била само в това, че в Смолян никога не е имало железница и е останал само с надежди и мечти,
 а тук ще сме пропилели постигнатото във времето с толкова усилия. Бъдещо закриване на жп линиите в областта
 би довело до неизползване на нейното блогоприятно, средищно географско разположение, в рамките на страната и полуострова,
до изолирането и от другата част на държавата, до превръщането им в своебразен изолиран "остров",
до стопанското й деинтегриране като цяло от България. Ликвидацията на жп линии би довело до  затруднено транспортно обслужване
 на населението, особено в тежки климатични и/или икономически условия, невъзможност за осъществяване на ефективна социална
транспортна политика, ограничаване възможностите за придвижване на трудно подвижни лица,
трудова миграция към големите урбанизирани центрове, намаляване стандарта и качеството на живот
 на жителите на областта, до непривлекателност като място за живот. Резултатът от всичко изброено би действало
 в една посока - обезлюдяване на областта и диспропорционално развитие на регионите в страната.
Ако веднъж бъде спряна жп линията до Троян, ще се влоши допълнително техническото й състояние
поради липсата на нормална поддръжка и персонал, ще бъде разграбена, окрадена и "парчетосана" на дребно,
 ще се пръсне екипът от специфични железопътни кадри, работещи по нея,
и като цяло най-вероятно тя никога повече няма да влезе в експлоатация.
 На фона на вървящата с уверени темпове деиндустриализация, включително и вече в доскоро "образцовата" Троянска община,
 следва да си дадем сметка, че закриването на жп линията няма по никакъв начин да помогне на Троян и на региона,
 а напротив - ще повлече след себе си само допълнителни трудности. Трябва Троян и Ловеч да помогнат на железницата си,
 за да може и тя, както вече го е направила в миналото, да помогне на региона.
А регионът следва да използва туристическите си дадености и предпоставки,
но той не е панацея и има ограничен потенциал и стойност. Спорно е дали например Троян следва да се стреми в
своето туристическо развитие и урбанизация и да се превърне в копие на Банско.
Реалистичното виждане следва да е балансирано и да не разчита само и единствено на него,
 а и на транспорта, строителството и поддръжката на инфраструктурата, индустрията, високите технологии и др.
Само така развитието на региона би било устойчиво, а не нестабилно и конюнктурно.

Какви могат да са конкретните мерки за съхраняването на железопътната  линия до Троян?

 Следва да се формира една активна, действена и резултатна жп политика при работещо взаимодействие
 между власт и институции с партньорството на неправителствени организации и лица:

А) На първо място, търсене и използване на възможностите за доизграждане на централната меридианна
 железопътна магистрала с международно значение, включващо пробиването на тунела при Троян,
 както поначало е замислено, решаващо по най-добрия начин всички екзистенциални проблеми пред линията,
 гарантиращо перспективата й и тази на региона като цяло, оптимизирайки и националната транспортна система.

"Сдружението за изграждане на тунел "Троян - Карлово" работи неуморно "апостолски" вече 10 години
 за реализацията на тази възраждаща идея, но, уви, с ръка на сърцето следва да признаем,
че не среща действена подкрепа от различните компетентни институции и най-вече от общинските администрации;

Б) Участие в европейските и други програми по транспорт, благоустройство и регионалното развитие;
В) Проучване и използване на европейския опит и в частност на побратимените градове
(Ерфурт, Кандерщег, Виньо и др.) по съхраняването, управлението и развитието на локалните жп линии.
Транспортната политика и законовата рамка у нас вече са достатъчно либерализирани и хармонизирани
 с европейските практики, за да позволяват достатъчна гъвкавост при желание за партньорство
 от различен правен характер;
Г) Постигане на обществен консенсус, от една страна, и договорка, от друга,
 с Министерството на транспорта по отношение на непрякото финансиране от общините
 и областта чрез извършване на превози, целенасочено, с предимство на железопътни транспорта:

 в пътническите превози (служебни пътувания на служители с влак; ученически ежедневни превози;
 насърчаване на социални превозни на някой категории лица;
 организирани и неорганизирани ученически и други туристически пътувания);
в товарните превози (превозване на строителни материали по евро-, национални и местни проекти;
 превоз на горива за обществени, общински институции и помощи на категории лица);
 в областта на политиката за местните данъци и такси:
(насърчаване чрез преференциални ставки на местните данъци и такси на фирми, използващи жп транспорт.
 Подобна практика има по отношение стимулирането на използването на по-екологичните деграленови опаковки)

** Продължаване модернизацията на текущото трасе с оглед подобряване
конкурентноспособността и качеството на обслужване на населението и на бизнеса с жп транспорт;

** Мерки на Национална компания "Железопътна инфраструктура" и БДЖ по оптимизиране графика
 за движение на влаковете, личния състав, експлоатационните пунктове,
цялостната организация на превозната дейност, разходите като цяло и качеството на предоставяната транспортна услуга.
 
В основата на този пост са материали от мрежата и цитати на Инж. Георги Стайковски,
член на УС на "Сдружението за изграждане на тунел "Троян - Карлово"


 :hi:
« Последна редакция: 03 Октомври 2012, 12:40:19 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #847 -: 03 Октомври 2012, 15:43:51 »
Познайте града...

От страницата на държавен архив град Перник във фейсбук!?!  :sarcastic:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #848 -: 09 Октомври 2012, 15:48:01 »

Тази година как ознаете, честваме 100 години от "Балканската война"
Малко материали от "Изгубена България". Да видим обикновенните хора,
проявили героизма на българския войник, който се бори за своята млада държава!!!

Мобилизация и строева подготовка на редовната войска
 след обявяването на Балканската война, София 1912 г.



Кавалерийски отряд по улица “Оборище” на път за фронта, София 1912 г.


Битката при Булаир на брега на Мраморно море, позициите на българската войска,
 която отблъсква настъпващите от морето турски части, февруари 1913 г.



Входът на форт от системата на одринските укрепления,
превзет от българската войска и използван за подслоняването
 на бежанци и оръжеен склад, 7 юни 1913 г.



Българската войска на щурм през Беласица, октомври 1912 г.


Българските войници, достигнали брега на Бяло море се радват
 на рядката възможност за почивка, 1912 г.



Заупокойна служба за загиналите бойни другари,
 отслужена след превземането на град Кешан (Keşan),
 ноември 1912 г.



Ураааааа........изкочи още една снимка на Централна гара София!!!!!!!!!!!!!!
 :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1:

Заминаването на запасняците от софийската гара, София 1912 г.


http://www.lostbulgaria.com
 :hi: :hi: :hi: :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #849 -: 15 Октомври 2012, 11:56:56 »
Още архив...от мрежата.
Гарата в Дряново някога.


БДЖ-148 в музея на транспорта - Русе.


Салон вагон №1 -"султанието"


Старата гара на Пирдоп.


И нещо което отдавна не  наше...
Гарата на Одрин е в Караагач, тя е част от българската държавна територия 1912-1913 и 1915-1919 г


Гара Пордим.


Гарата на Асеновград.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #850 -: 15 Октомври 2012, 16:38:19 »


Нещо ново за архивните ни снимки:

На този локомотив през 70-те години работи баща ми Станьо Йовчев
 като пом. лок. машинист, а след това и като машинист.
Тук е с колеги от гара Трояново.


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #851 -: 17 Октомври 2012, 11:12:32 »


Нови снимки на стари трамвай...

Der Triebwagen 713 vom Typ "Komsomolets" am 8. April 1973
auf dem Platz Sveta Nedelja im Zentrum von Sofia (Foto S. Jacobi).

"Комсомолец"-1973


Der Dienstwagen 81 wird am 26. Dezember 1996 zur Schneeräumung der Haltestelle
Klementicka beim Hauptbahnhof eingesetzt.
Dieses Fahrzeuge wurde aus einem Triebwagen Typ "Komsomolets" umgebaut.
Dabei wurden später Bauelemente eines ausrangierten Triebwagens Typ "Sofia- 100" weiterverwendet.





Der Triebwagen 943 vom Typ "Kosmonaut" am 8. April 1973 im Zentrum von Sofia (Foto S. Jacobi).
"Космонавт"-1973


Der Diensttriebwagen 89 versorgt die verschiedenen Depots mit Ersatzteilen und fährt am 3. Mai 1997
 vor dem Hauptbahnhof Sofia durch. Das Fahrzeug entstand aus einem Gelenktriebwagen Typ "Sofia-65
" mit der Nummer 64x.



Der Triebwagen 105 erreicht am 12. Juli 1996 die Haltestelle Hauptbahnhof.
Der Stromabnehmer dieses Fahrzeuges ist von einer für Sofia unüblichen Bauart.



Der Gelenkwagen 799 nähert sich am 3. Mai 1997 im Boulevard Maria-Louiza der Löwenbrücke.




Снимки от останалите (по-нови модели) софийски трамвай, са тук:
http://www.le-rail.ch/text/aktuell19c.htm
Въобще сайта не е само за трамвай:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #852 -: 31 Октомври 2012, 09:30:24 »
Нови снимки в "Изгубена България"!


Престолонаследникът Княз Борис Търновски,
заснет пред модел на локомотив от колекцията на баща си,
Двореца в София около 1908-9 г.



Кой е локомотива??!!
http://www.lostbulgaria.com
 :hi: :hi: :hi:

taert

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #853 -: 31 Октомври 2012, 17:03:56 »
Най-вероятно 4-4-2 Атлантик на администрация Ню Йорк Сентрал и Хъдзън Ривър. Около тези години такъв локомотив е държал скоростен рекорд от 127 мили в час.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #854 -: 31 Октомври 2012, 18:22:41 »
По важния въпрос според мен е: Къде е тази колекция?