Автор Тема: "Обект А" или проект за жп линия Долно Езерово-Долен чифлик  (Прочетена 33301 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Колеги, тъй като в друг форум публикувах за първи път един интересен материал за този проект, счетох за правилно да пусна тази информация и тук:

















И една схема (любезно предоставена ми от Assen5) целяща да направи сравнение между вариантите на този жп проект и магистрала "Черно море" (която е част от еврокоридор):


Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Понеже отново стана дума за "Обект А" в една друга тема, та да попитам нещо тук.
В блога http://blog.raskoll.com/2010/09/257 едно от последните мнения по темата е от някой с ник Angel. Той твърди, че имало монтирани релси по трасето до село Лъка, стояли някъде до 70-те.
Някой знае ли дали това наистина е вярно? Питам, защото е логично ако е така, то монтирането на релсите да е започнало от Долно езерово на север. Обаче по трасето има един липсващ мост, което ще рече, че звената след него са закарани по незнаен начин до мястото на което би трябвало да са монтирани.
Липсващият мост е точно над пътя от София за Бургас, малко преди входа на града. Там наистина има мост, но той е по съвременен - гредови и е построен успоредно на оригиналния насип, на няколко метра от него. Мостът и насипът сега се използват за черен път. Оригиналният насип свършва до пътя без видими следи от основи за мост.

divo_ivo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Точно това е моста.Старият мост го събориха когато правиха разширението сега на магистралата и за това се разминават насипа с моста. Това не е проблем ако няяяяяяяяяяяяяякога се строи жп трасе да не вярваш.

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Благодаря за отговора. Значи е възможно наистина да е имало поставени релси до някъде по трасето.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Нямам информация да са полагани релси където и да е по обекта. При обиколките по трасето съм говорил и с местни хора. Те също нямат такъв спомен.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Малък ъпдейт с двегодишно закъснение:

1. Снимки на участък от трасето, разположен югозападно от село Лъка:

На картата:
http://old.wikimapia.org/#lat=42.6180652&lon=27.5306809&z=17&l=11&m=s

Снимките:
http://vkolev.snimka.bg/travel/dolno-ezerovo-dolen-chiflik.399040.30306083 (снимки от NN 39 до 72);

2. Участък от трасето, разположен между село Каменар и малко след шосето свързващо село Ахелой и село Каблешково:

На картата:
http://old.wikimapia.org/#lat=42.6445045&lon=27.5911272&z=15&l=11&m=s

Снимките:
http://vkolev.snimka.bg/travel/dolno-ezerovo-dolen-chiflik.399040.30306042 (снимки NN 94 до 121) и

3. Участък от трасето при Старо Оряхово, точно при шосейния мост над изкопа за жп линията:

На картата:
http://old.wikimapia.org/#lat=42.9886505&lon=27.789911&z=18&l=11&m=s

Снимките:
http://vkolev.snimka.bg/travel/dolno-ezerovo-dolen-chiflik.399040.30306110 (снимки NN 247 до 253)
« Последна редакция: 30 Април 2013, 13:36:32 от Vlado »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Не секва и интересът ми към този отдавна забравен изоставен проект. Сега насочих вниманието си към един къс участък заключен между Северно Атанасовско езеро и по-специално източно от стопанството на Бургаския затвор и село Черно море до бившия рудник Бригадир. Целта ми най-вече беше да заснема видяния от мен на сателитни снимки голям мост при стопанството на затвора (първите две снимки), но намерих и фотографирах и други обекти. Вижте ги:













Всички 46 снимки може да разгледате тук: http://vkolev.snimka.bg/travel/dolno-ezerovo-dolen-chiflik.399040.30941002
От снимка номер 20 до снимка номер 66.

п.п. С които снимки достигнах числото 310 на фотосите за този обект, като смея да твърдя, че за петте години, през които обикалям по него обхванах почти изцяло стоте км трасе и заснех почти всички по-големи обекти.
« Последна редакция: 10 Юли 2013, 10:55:55 от Vlado »

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
Vlado , благодаря за снимките.
Оценявам работа ти, предвид на времето,
което ти е било необходимо за да минеш по цялото трасе.

Жалко, че такъв национален проект глътнал толкова много пари
и човешки труд, е бил изоставен и недовършен....
Само можем да си представяме,
 как ли е щяло да изглежда построеното трасе...


Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Край с догадките дали тунел Обзор е изцяло прокопан! Нъцки, не е! Ето и доказателствата:

http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=143490


760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Цитат на: 760mm link=topic=1764.msg95035#msg95035 date=1400006542
Ето нещо от моя сайт : )

http://www.socbg.com/2014/05/blog-post_13.html
Светлине дай малко инфо за тунела до с.Приселци - вилата ми е там. ако ми дадеш инструкции как се стига до там най-добре

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Този тунел не е точно до Приселци! От селото се тръгва на запад и доста се върви, докато се стигне до портала.

Ето къде е порталът:

http://old.wikimapia.org/#lat=42.7920679&lon=27.7324313&z=16&l=0&m=b

п.п. Слави, ако ходиш натам не е зле да се свържеш с местното горско и да ги предупредиш, че преди време един мераклия, в опита си да ме изпревари при търсене на портала (и успя с няколко дни), го бяха взели за бракониер и му бяха организирали хайка.

п.п.2 Светлине, имаш фактологически грешки! Затова прочети, моля те, материала, който съм публикувал 4-5 мнения по-нагоре. Това е архивен документ и истинността му, поне според мен, не подлежи на съмнение - http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1764.msg74960.html#msg74960
« Последна редакция: 14 Май 2014, 10:54:21 от Vlado »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Браво Влади!!! Поздравления!!!
А има ли конкретен документ с името и подписа на Сталин?
Иначе, браво и на другите, макар да не схванах "носталгията" по българската природа и завирането им под нея!? Идеята за туризма,
може би е породена в стил "Бузлуджа", но дали не трябва да оставим прилепичетата на спокойствие?
Да са живи и здрави семейството!!!
Иначе "мисирките," (Нова тв) явно искат да вдигнат нивото,
но не са уцелили репортера на място - с неговите въпроси и страхове, май си размени " ролята" с жената! :pleasantry:
Като цяло е добре да се знаят такива проекти (браво на Владо),
но някак в "нищо лично"....???.....сигурно съм тъп и не го схванах!