...
Локомотивите които си посочил, са снимани в движение...
Т.Е. тази влакова композиция само минава транзит през гарата без да спира.
Предполагам за това изглеждат по този начин... 
...

ше ме скъсаш ти ... голям си образ

...
наистина ли смяташ, че това може да е причината !?!
Как ли си го представяш ... може би така:
От голямата скорост на движение, горната част ... изостава малко в кадъра ...

------------------------------------------------
Не, това не е ефект нито от скоростта на движение на снимания или твоя влак, нито от скоростта на снимане на апарата, това просто е ефект на оптиката.
Нормалното снимане предполага апаратът да е в идеалната хоризонтална равнина, независимо от това на каква височина над терена стоим. Ако постепенно започнем да повдигаме(насочваме) апарата нагоре, за снимане на по-висок обект, този ефект наречен "перспектива", се появява и става все по-голям и по-голям. Изразява се в свиване горе и разширяване долу, а при обратното насочване на апарата надолу и ефектът е обратен - свиването е долу. При това, колкото по-панорамен е обективът, толкова ефектът е по-изразителен и се повява дори още и при малките ъгли на повдигане.
Извод: С толкова панорамна оптика като тая, хоризонталното снимане става задължително!