Автор Тема: Roco #63953 BR 290 193-2 Завръщане в миналото  (Прочетена 3990 пъти)

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Roco #63953 BR 290 193-2 Завръщане в миналото
« -: 02 Септември 2009, 02:08:15 »
Производител : Roco /Австрия/
Кат.Но. 63953
Година на Производство : 2003
Мащаб: HO 1:87
 

Преди История
Някога далечната 2000-година (мисля че тогава беше) имах каталога на роко от същата година на една от страниците имаше снимка
на този модел много качествено състарен возещ малка композиция от тогава съм го заплюл като част от топ 10 на най желаните модели

Историята на Оригинала



Снимка :  Rolf Alberts

Моделът е умалено копие на локомотив със сериен номер 1000495 произведен в МаК през 1969г.
самият локомотив има богата история която продължава и до ден днешен видял е по голямата част от модерната история на Германските железници като се започне с DB където първоначално е Бил 290 193-2 и така докато се стигне до DB Schenker Rail
където вече е под ново означение 294 693-7 което придобива през 2003г. след модернизация получава нов двигател MTU 8V 4000 R41,
както и ново радио управление което е произведено от Krauss-Maffei  в момента машината е на 40 години и сигурно ще се експлоатира
поне още 10 години историята е показала че Серия 290 са чудесни и рентабилни локомотиви за тежка маневрена дейност товарни влакове и дори понякога при липса на други локомотиви и за пътническа служба а съжеление всичко си има край дори и най добрите
локомотиви биват заменени от нови от 2010г. постепенно те ще бъдат заменени от  Voith Gravita

Модела



Снимка : misho_tabakoff

Типично изпълнение на роко от 2003г. ( произведен в Австрия разбира се ) единствения минус  на модела е
е липсата на частите от екстериора на 63950 (дръжки и др. глезотии) може да се каже че това е една съвсем малко орязана версия на локомотива с достъпната си цена от 56 - 57 Euro (около 168лв)  за нов го прави доста примамлив за моделисти те.
изключително лесен за поддръжка и разглобяване общо десет стъпки ако броим тази за декодера инструкцията за експлоатация
си е достойно за названието техническа литература единственият пропуск е липсата на обяснение как се свалят прозрачните детайли
но това е доста проста операция с която дори и 3-годишно дете би се справило общо около 15 минути са необходими за да бъде разглобен
на съставните си части и още толкова за да бъде сглобен наново както казах има място за декодер проблема е че за звук няма място
а пък може би аз не виждам такова Любомир би хвърлил по голяма светлина върху проблема и само той може да го реши според мен

Преработки/Усъвършенстване
Германските моделисти са направили малки доработки на локомотива които може да видите тук
http://stummi.foren-city.de/topic,38043,-pimp-my-br-290.html
малко скъпо удоволствие но мисля че си струва
 




« Последна редакция: 02 Септември 2009, 02:10:17 от piko1 »