Автор Тема: Spur 1  (Прочетена 9284 пъти)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Spur 1
« -: 16 Септември 2009, 11:26:16 »
Може ли и аз да кажа нещо. Че цените на моделите са абсолютно обирджийски отдавна е извън всякакво съмнение, казали сме го милион пъти. Дали трябва да е така или не трябва мненията са противоречиви. Един казва - ами да, така е, това е положението, като искаш да се занимаваш с това хоби ще плащаш. След като има достатъчно потребители, които без проблеми заплащат такива цени, какъв е проблемът тогава? На теб като не ти оттърва или нямаш възможност - проблемът си е лично твой. Да, ама не - нека да видим каква е производствената себестойност на даден модел, като добавим и нормална 10-15 процентна печалба за производителя. Търговците и дилърите не ги броим, не е нужно да им пълним гушите и на тях, може и да ги прескочим. Показателен е примерът, който Адри даде с декодерите и звука - тяхното производство в Китай заедно с доставки, печалби и всичко, преко сили излиза хайде не 6, ами 10-15 евро. А ние плащаме за тях n-торно повече. Не е тайна, че дори в държавите, където е най-разпространено нашето хоби - Германия, Швейцария и Австрия хората също се оплакват от високите цени. Друг е въпросът какво получавате насреща. Във форума вече милион пъти стана въпрос за издънки на не една и две мастити фирми - издънките със серия 06, локомотив на Роко, произведен все още в Австрия с два различни пантографа, тоталните напоследък технически резилъци на Лилипут, червячната предавка със зъбно колело с прави зъби, монтирането на ел.инсталация на парни локомотиви в първа епоха, каквато тогава все още няма, ГЕЙ-О-[*цензурирано*]-та, никаквата детайлизация при Мерцедес-ът на моделите - Мерклин и прочие. Това последното аз имах въможност да видя с очите си върху един едно време притежаван модел на вагон не-джуниърска версия, който просто изхвърлих, нищо че струваше 80 лева.

Така че и аз бих посъветвал колегата да си купи Биг-бой от някои от американските производители - Athearn поне на пръв поглед прави добро впечатление. Да не говорим, че техните цени са поне наполовина по-ниски от тези на европейско-пословачените, порумънчените и покитайчените производители като Мерклин, Роко, Флайшман и Брава. Ама нали все искаме DB и DR модели, понеже технически са най-близо до експлоатираните у нас. Малко колеги във форума си падат по американските железници.

Не е за тази тема, ама пръстите ме сърбят да напиша за кралския Spur 1 на Мерклин. При този мащаб и при цената, която искат, детайлността е просто безобразно ниска. Ето този вагон-иранка на снимкита го видях на живо във Виена. Е първият въпрос, който си зададох е с какво единицата е по-добра от H0?
Конкретно в случая им искат по 500 евро, а всички сте виждали къде-къде по-детайлни вагони в H0........

Аз съвсем скоро ще представя модел на ....изненада в мащаб G, който е поне няколко класи над мерклинските, нищо че е китайски, а на всичкото отгоре и си го купих за 120 евро...
« Последна редакция: 16 Септември 2009, 13:30:37 от IKAR »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Spur 1
« Отговор #1 -: 16 Септември 2009, 12:06:28 »
      

      
« Последна редакция: 16 Септември 2009, 19:13:40 от CaLLlo »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Spur 1
« Отговор #2 -: 17 Септември 2009, 03:20:07 »
Може би примерът с "иранката" не е най-подходящ, защото тези вагони по принцип нямат детайли. Те са първите вагони с "аеродинамична" форма и затова всичко, което стърчи е прибрано или спестено. Но се учудвам на цената 500 евро! Имам спомен, че фирмата Kiss предлага за 600 евро eilzugwagen (с много повече детайли) при това МЕСИНГОВ модел в Spur 1!

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Spur 1
« Отговор #3 -: 17 Септември 2009, 08:09:29 »


уау , тия как не са ги осъдили ?? - Кис не прощават !

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Spur 1
« Отговор #4 -: 17 Септември 2009, 09:50:35 »
Горе-долу толкова е, Ясене. http://www.maerklinshop.de/index.php?sid=50d73c19dc0011318bcc875dbe47f65e&cl=details&cnid=a8baa56554f96369ab93e4f3bb068c22&anid=M058131 А от снимките се вижда, че детайлизацията на интериора никаква я няма. Сравни с твоите иранки на Liliput в HO - на един от специалните салон-вагони дори тоалетната беше възпроизведена. Неговата цена е 40 евро - нормална за четириосен пътнически вагон.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Spur 1
« Отговор #5 -: 17 Септември 2009, 14:47:47 »
Ами тогава оставаме в НО  :)

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Spur 1
« Отговор #6 -: 18 Септември 2009, 11:47:32 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1862.msg28479#msg28479 date=1253188067
Ами тогава оставаме в НО  :)
Яско, това ли е "Окончателното решение" по "Единичния въпрос"? А тия дето остават в М 1 : 32 какво ще ги правим? Като за начало да им турим ли по една жълта "1" на ревера? ;)

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Spur 1
« Отговор #7 -: 18 Септември 2009, 14:15:27 »
 :haha: даваите значките  :haha:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Spur 1
« Отговор #8 -: 18 Септември 2009, 20:40:19 »
Много ми е чудно какво се втелясвате непрекъснато с тая детайлност.. Абе вие на витрина ли ще карате/гледате влаковете или ще ги карате по трасето? Знаете ли каква детайлност се забелязва в М 1:32, когато композицията е на някакви си 30 /ТРИДЕСЕТ/ метра от вас!!! Той влакът едва се вижда с просто око, вие - детайлност!!! Или някой ще тича с лупата успоредно на влака да му гледа дреболиите??? Който не вярва, да заповяда на сбирките на ВТУ-то всяка събота /а и по друго време след предварителна уговорка/ и после да говори смешни неща.. Детайлността била ниска - дрън-дрън ярина му се вика...

БТВ, защо не вземете да се уточните кой какъв е: колекционер или макетист... Според мен оттам идват всите проблеми... Първите просто събират влакчета и ги трупат по витрини, а вторите - купуват, сглобяват трасета и макети и юркат по линиите... И съответно целите на едните и другите са съвсем различни...

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Spur 1
« Отговор #9 -: 19 Септември 2009, 03:15:58 »
Уважаеми Best Ripper,
позволи ми да не се съглася напълно с теб.
Именно ДЕТАЙЛИТЕ са нещото, което определя един модел като МОДЕЛ, а не като детска играчка. Затова се "втелясваме" по тези детайли. Детайлността е от огромна важност за всички видове моделизъм, независимо дали е самолет, танк, кораб или локомотив, или дори една къщичка, щом моделът е детайлизиран, човек се изпълва с приятно чувство. И обратно - липсата на детайли ни кара да подминаваме модела, без да му обръщаме никакво внимание.
 И ако при малките мащаби се правят някои компромиси с детайлността, то при Spur 1 това е НЕДОПУСТИМО!
Не знам откъде си останал с впечатлението, че колекционерите не си карат влаковете?
« Последна редакция: 19 Септември 2009, 03:26:51 от Сaprycorn »

G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Spur 1
« Отговор #10 -: 20 Септември 2009, 03:35:34 »
Не знам дали ще приемете моето мнение, но аз мисля така:
Въпреки, че 1:32 е само два пъти и половина "по-едър" от 1:87, механичната якост на големия модел е няколко десетки пъти по голяма от тази на НО. Да не говорим за предавките в локомотива, които спокойно ще ти смажат пръстите, ако ги буташ там в неподходящ момент. Да кажем и нещо за масата на тези "играчки". Четириосните дизели, които имаме във ВТУ, тежат около 5кг. всеки. Като им закачиш и вагоните, които ни харесат, ето ти една маса от 25кг. Колкото торба цимент! Ами какво става като се "съберат" две такива композиции, челно например, със скорост около 10 км/ч? А това се случва, не сме безгрешни. Та едни хора, от една страна в добрата стара Европа, започнали да мислят по тези въпроси точно преди има няма 150 години. И направили фирма. Днес, повечето продукти на Мерклин в "Шпур1" са от пластмаса/имам предвид само корпусите/. Но поради изброените изисквания за изключителна здравина, тази пластмаса не е познатия полистирол, а е нещо като ABS или PVC. Да не забравяме, че този мащаб е проектиран да работи и на открито. Та да се върнем на детайлността, която провокира моя отговор. Просто тези пластмаси не се леят така, както полистирола и не могат да изразят детайла толкова остро и финно. Въпреки това, смея да твърдя, че много от вагоните с които разполагаме са доста добре направени. На снимки нещата не се усещат. Не знам за кой път ще кажа, че е по-добре да дойдете, да си поиграете един два часа, да пипнете и да усетите с очи, уши и ръце и тогава да седнем на бира и да "оплюем" германеца. В заключение искам да кажа, че освен, че "Шпур 1" и НО са умалени макети на влакове, между двата формата няма нищо общо. Така, че съпоставките са излишни. Все едно да сравнявате високопроходим джип с паркетна лимузина. Най-добре е човек да има и двете!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Spur 1
« Отговор #11 -: 20 Септември 2009, 12:44:47 »
Сaprycorn, колекционерите на влакове не се различавате много от колекционерите на коли /примерно "Ферари"/... Точно като тях си карате влаковете...  Както 95% от Фераритата в хангарите на богаташите имат по 10-20 км годишен пробег /нерядно и нулев пробег/, така и при колекционерите на влаковете пробегът е не повече от 20-30-50, пряко сили 100 метра годишно!!! За колекционерите карането на влак е по затворена елипса - прост стартов сет, максимум 3-4 метра дължина и свръхсили с 1-2 стрелки... Това е карането на колекционера! За него е просто недопустимо: непрекъснатата употреба на подвижния състав - ще се износи, ще се изхаби, ще ми се изтъркат предавките, четките на двигателя, колоосите и т.н., не дай си боже да дерайлира и да се строши някоя невидима с просто око дреболия, а пък да стане катастрофа по трасето - това е равносилно на инфаркт и инсулт накуп! А и просто не можеш да се любуваш на движещите се щанги, колелца и други микроскопични ситнежи от примерно 2 метра - колкото и да е добро зрението на човек, не можеш да видиш това - съгласи се... Това се вижда само от 20-30 сантиметра, максимум половин метър.. Затова колекционерът НЯМА макет и почти никога няма да има! Единствено изключение е някой богат, свръхамбициозен маниак, който има достатъчно пари и време, за да вложи всичко максимално добро /съответно става ясно, че в България такъв няма/. За колекционера тръпката е в дреболиите, във външния вид и не на последно място - в хваленето пред другите колекционери! Колекционерът практически не влага пари в релсов път, постройки, управление и др. незначителни за него неща, съответно не влага време и ръчен труд, за да направи макет - затова той има финансови възможности да загроби 200-300-500-1000 евро в един-единствен локомотив! Вие не си купувате нещо за занимавка, а си купувате музейни експонати - за вас меракът е в разглобяването, чопленето, почистването, смазването, боядисването на локомотиви и вагони /често пъти без абсолютно никаква нужда/.
Сaprycorn, без изобщо да се заяждам, сподели колко ти е голям "макетът" /или поне колко метра релсов път имаш/. Ако се различава от гореспоменатото от мен - тогава си оттеглям думите и се извинявам за незнанието и некомпетентността си... Ако потвърдиш - значи потвърждаваш каквото съм казал... Просто за мен има два типа хобисти - колекционери и макетисти... И съответно всеки с приоритетите си в хобито... И мисля, че е безсмислено да се разправяме и всеки да убеждава другия, че не е прав.. Разни хора, разни цели в хобито...

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Spur 1
« Отговор #12 -: 20 Септември 2009, 15:19:16 »
Интересна теория ,Best Ripper, само дето не струва. Само в нашия форум има няколко човека, които са пример, че в това което казваш няма много истина. И колкото и да твърдиш, че не е така, цялата работа си прилича на откровено заяждане с Ясен. Мога да ти кажа, че не си уцелил човека. Ама хич.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Spur 1
« Отговор #13 -: 20 Септември 2009, 23:43:37 »
zazo, като не съм прав, дай конкретни примери и доказателства в моята неправота.. Само те моля без разтегливи и неясни локуми, каквито си писал... Ако наистина има такива, които купуват само скъпи модели подвижен състав, НО са и направили прилични макети и карат нещата го тях - това би се радвало искрено... Но в никакъв случай не можеш да ми докажеш, че значителен брой не са просто колекционери...

Целта на писането ми е съвсем друга: да си изясня някои неща относно невъзможността да се организира широк клуб и защо няма мераклии за включване в съществуващото сдружение...

slav37

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Spur 1
« Отговор #14 -: 21 Септември 2009, 06:41:08 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=1862.msg28555#msg28555 date=1253479417
zazo, като не съм прав, дай конкретни примери и доказателства в моята неправота.. Само те моля без разтегливи и неясни локуми, каквито си писал... Ако наистина има такива, които купуват само скъпи модели подвижен състав, НО са и направили прилични макети и карат нещата го тях - това би се радвало искрено... Но в никакъв случай не можеш да ми докажеш, че значителен брой не са просто колекционери...

Целта на писането ми е съвсем друга: да си изясня някои неща относно невъзможността да се организира широк клуб и защо няма мераклии за включване в съществуващото сдружение...


1.4 Да уважава другите потребители на форума. Всякакви обидни думи и преки характеристики/заплахи ще се считат за грубо нарушение, като резултат мнението ще бъде редактирано или отстранено от темата. Потребителските имена на особено напористи с обиди/заплахи участници ще бъдат деактивирани. Нецензурните думи ще бъдат замествани със символа "*" или мненията ще бъдат изтривани.


ADMIN EDIT: Има правила и те важат за всички! Още един такъв пост, който е в разрез с правилата и съдържа обидни думи и получаваш бан!
Ако имаш нещо лично към друг участник от форума, има телефони, мейли, лични съобщения или очи в очи!
« Последна редакция: 21 Септември 2009, 11:46:31 от Dispatcher »