Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Spur 1

(1/6) > >>

IKAR:
Може ли и аз да кажа нещо. Че цените на моделите са абсолютно обирджийски отдавна е извън всякакво съмнение, казали сме го милион пъти. Дали трябва да е така или не трябва мненията са противоречиви. Един казва - ами да, така е, това е положението, като искаш да се занимаваш с това хоби ще плащаш. След като има достатъчно потребители, които без проблеми заплащат такива цени, какъв е проблемът тогава? На теб като не ти оттърва или нямаш възможност - проблемът си е лично твой. Да, ама не - нека да видим каква е производствената себестойност на даден модел, като добавим и нормална 10-15 процентна печалба за производителя. Търговците и дилърите не ги броим, не е нужно да им пълним гушите и на тях, може и да ги прескочим. Показателен е примерът, който Адри даде с декодерите и звука - тяхното производство в Китай заедно с доставки, печалби и всичко, преко сили излиза хайде не 6, ами 10-15 евро. А ние плащаме за тях n-торно повече. Не е тайна, че дори в държавите, където е най-разпространено нашето хоби - Германия, Швейцария и Австрия хората също се оплакват от високите цени. Друг е въпросът какво получавате насреща. Във форума вече милион пъти стана въпрос за издънки на не една и две мастити фирми - издънките със серия 06, локомотив на Роко, произведен все още в Австрия с два различни пантографа, тоталните напоследък технически резилъци на Лилипут, червячната предавка със зъбно колело с прави зъби, монтирането на ел.инсталация на парни локомотиви в първа епоха, каквато тогава все още няма, ГЕЙ-О-[*цензурирано*]-та, никаквата детайлизация при Мерцедес-ът на моделите - Мерклин и прочие. Това последното аз имах въможност да видя с очите си върху един едно време притежаван модел на вагон не-джуниърска версия, който просто изхвърлих, нищо че струваше 80 лева.

Така че и аз бих посъветвал колегата да си купи Биг-бой от някои от американските производители - Athearn поне на пръв поглед прави добро впечатление. Да не говорим, че техните цени са поне наполовина по-ниски от тези на европейско-пословачените, порумънчените и покитайчените производители като Мерклин, Роко, Флайшман и Брава. Ама нали все искаме DB и DR модели, понеже технически са най-близо до експлоатираните у нас. Малко колеги във форума си падат по американските железници.

Не е за тази тема, ама пръстите ме сърбят да напиша за кралския Spur 1 на Мерклин. При този мащаб и при цената, която искат, детайлността е просто безобразно ниска. Ето този вагон-иранка на снимкита го видях на живо във Виена. Е първият въпрос, който си зададох е с какво единицата е по-добра от H0?
Конкретно в случая им искат по 500 евро, а всички сте виждали къде-къде по-детайлни вагони в H0........

Аз съвсем скоро ще представя модел на ....изненада в мащаб G, който е поне няколко класи над мерклинските, нищо че е китайски, а на всичкото отгоре и си го купих за 120 евро...

CaLLlo:
      

      

Сaprycorn:
Може би примерът с "иранката" не е най-подходящ, защото тези вагони по принцип нямат детайли. Те са първите вагони с "аеродинамична" форма и затова всичко, което стърчи е прибрано или спестено. Но се учудвам на цената 500 евро! Имам спомен, че фирмата Kiss предлага за 600 евро eilzugwagen (с много повече детайли) при това МЕСИНГОВ модел в Spur 1!

Adrian:


уау , тия как не са ги осъдили ?? - Кис не прощават !

IKAR:
Горе-долу толкова е, Ясене. http://www.maerklinshop.de/index.php?sid=50d73c19dc0011318bcc875dbe47f65e&cl=details&cnid=a8baa56554f96369ab93e4f3bb068c22&anid=M058131 А от снимките се вижда, че детайлизацията на интериора никаква я няма. Сравни с твоите иранки на Liliput в HO - на един от специалните салон-вагони дори тоалетната беше възпроизведена. Неговата цена е 40 евро - нормална за четириосен пътнически вагон.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия