Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макета в НО на Иво Недков

<< < (3/72) > >>

pach:
Похвално дело!
Впрочем още един "практик" който доказа необходимостта от спазване на правилото за релсови трасета в наклони - не повече от 40/1000 .
Батегойко за подробности по това правило виж тук
http://www.railwaypassion.com/?cid=102&NewsId=11
както и разразилият се спор в анкетата тук
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1896.msg29259.html#msg29259
 :lol: :lol: :lol:
колкото до твойто трасе от 1500 мм добър наклон от 30-35/1000 ще ти позволи да се издигне едва до 60 мм което е почти достатъчно (но почти  :blink:) само за парната тяга.
За електровози си трябват още сантиметри...

Иначе добре си започнал с проби и "грешки" - така е най-добре ...пък и доста приятно!
 ;D ;D

Ах, да...ако предвиждаш ухо , пожелателно е да са две срещуположни - за някой е досадно да обръщат локомотива и композициите в гара (или обръщател) след като се "завърнат" от ухото.
 :yes:

Сега най - после ми се отвори една от снимките ти.
Трябва ти още една лява стрелка май (адри предлага)?
Товарната гара не е добре да пресича основно трасе (кръстачката) както и не е желателно автоматичната разкачвачка там да е до кръстовището.Първо защото именно пресича основно трасе и второ , за да сработи откачвачката част от локомотива ще се окаже на кръстачката с нейните изолирани участъци, от където по малко контактуващи електрически колооси и влошено движение на локомотива.(някоя къса машина , каквито са маневрените може и да спре на място , ако колоосите и се окажат само в изолираните участъци)

Ivo Nedkov:
Знам, че макета ще стане по раздвижен ако е на 2 нива,
ама пробите хич не ми харесаха. Затова се чудя дали да го правя така. :unsure:

pach написа:"Товарната гара не е добре да пресича основно трасе (кръстачката)
както и не е желателно автоматичната разкачвачка там да е до кръстовището"

Разкачвачката за вагони ще я премястя,
а може и въобще да я махна, че не работи много добре...  :(

А що се отнася до кръстачката сега ще ти обясня каква ми е идеята:
- Всеки от двата кръга ще се управлява самостоятелно;
- По-големия (външен) ще е с приоритет, защото завоите са по-големи
и по него ще могат да се движат и парните локомотиви;
- Искам композиции и от двата кръга да ползват Товарната гара;
- И все пак имам 3 кръстачки и искам поне една да сложа някъде...

Направило ми е впечатление, че тези кръстачки почти не присъстват
в макетите, а ПИКО са ги направили за да се ползват, нали????  :)





pach:
Добре че нямаш десет английски стрелки, щото ако и тях решеше да сложиш непременно на макета - голям зар щеше да е . :haha: :haha: :haha:Като искаш да вложиш всички кръстачки, що не си направиш една/две осмици от релсите!? :spiteful:
Кръстачки обикновенно слагат в големите гари , когато искат от външният овал да изведат линия за първи коловоз... пък и там обикновенно слагат английски стрелки които хем са "кръстачки" хем са стрелки.За това няма да видиш повсеместна употреба на кръстачки.
За де наредиш една гара не е лошо да обмислиш предварително всичко - начин на определяне мястото на коловозите, приоритетна линия, автоматика, сигнализация и блокировка.Въобще не е лошо да се разгледат различните типове гари и тяхното коловозно развитие.
Освен в детските играчки, никъде няма да видиш товарна гара изнесена чрез стрелките си на основното трасе , а съвсем пък е абсурдно, един от глухите коловози да пресича едната линия на основното трасе , за да "отиде" до второто по-важно коловозче.
Трябва да решиш на такава площ какво би искал да направиш - детска игра или смислен макет.

За ухото ако държиш да го оставиш го изведи от "централната гара" със стрелка от първи коловоз (това е коловоза най-близо до гаровата сграда).Тогава можеш да започнеш изкачването още в завоя , следва къса права, самото ухо, след това спускане по правата и същият десен (на плана ти ) завой и включване пак чрез стрелка в гарата от която е тръгнало , но вече сложена в десният край на четвърти коловоз - в момента там имаш глух коловоз.
В този случай ще имаш достатъчно място за превземането на наклона по стандартите гарантиращи успех.
И остава да решиш въпроса с второ ухо, или обръщател поне за локомотивите...
 ;D

Ivo Nedkov:
pach, благодаря ти много за коментарите. Както писах преди, хареса ми макет 29.
Обаче ми се стори много претупан в долната част при Централната Гара.
Затова реших долу да е само Централната гара, а горе да сложа Товарната гара.
Да се получи едно по равномерно разположение, а не всичко да е струпано на едно място.
Ето какво разположение измислих сега:

1. Отпада варианта за "обръщателно ухо", направата на наклони ще усложни макета.
А и нещо не съм доволен от движението на локомотивите и вагоните по наклони...
2. Махнах кръстачката, по твоя препоръка.
3. Долу, Централна гара с 3 коловоза, средният е общ.
4. Горе, Товарна Гара пак с 3 коловоза, влиза се само от вътрешния кръг.
5. В ляво, планина с тунел, през който да минават влаковете.
6. В дясно, някъде по средата ще има и прелез.
7. Долу в ляво мисля да сложа клавиатурки и прекъсвачи за управление на макета.
По този начин всички връзки ще са на едно място и няма да се налага да правя
външен контролен пулт и да го свързвам с много проводници и куплунзи.
8. Целия макет трябва да се побере на 2.20 х 1.10 м.
Когато го ползвам ще го слагам на леглото,
а иначе ще стои изправен и подпрян на стената в стаята.

Best Ripper:
Едно лично мнение - клавиатурките за управление не стоят хубаво върху самия макет... Някак си стоят изкуствено и абсолютно невръзващо се с останала част от макета... Затова много макетисти ги слагат отстрани на вертикалната стена на макета или пък ги извеждат от външен допълнителен модул, който или се сгъва под макета, или се сваля /тогава се слагат и съответните куплунзи/, или стърчи встрани... въпрос на индивидуален избор...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия