Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout
Макета в НО на Иво Недков
Ivo Nedkov:
Ясно, управлението ще е отдлено... :unsure:
Сега трябва да измисля и как точно да го направя:
Дали да е прикачено към макета или да е отделно с кабели и куплонзи... :unsure:
Други критики, няма ли към мене???
Хайде, сега му е времето да поправям и доуточнявам макета! :yes:
Ако някой има мнение, нека пише...
Best Ripper:
Ако пултът ще ти пречи при съхранение, може да го закачиш с клавирна панта и да го подвиваш от долната страна на макета.. Тогава няма да имаш нужда от куплунзи и електрически съединители.. Само кабелите трябва да са многожични, за да издържат многократни свивания и разгъвания... След като мислиш да го съхраняваш изправен до станата, това май ще ти е най-доброто решение за клавиатурите... Единствено е добре да сваляш трансформаторите от този сгъваем пулт, тъй като са доста тежки и могат да разкривят клавирната панта... Просто им правиш гнезда, където да стоят в работно положение, но при прибиране на макета вадиш първо тях от местата им и ги съхраняваш някъде другаде... Помисли и дали е съвсем удачно да го слагаш върху леглото /да ползваш таблите му като стойка/... Това означава всяка вечер да прибираш нещата, а това губи време и положително ще те ядоса след време. .Особено ако си отпуска и решиш няколко дни да се занимаваш с макета си... Пък и при самото правене падат много боклуци, а после да спиш в тях... :no: Помисли за някакви елементарни крака /примерно винкели от стелажи/...
pach:
Не разбрах, това окончателната план-схема ли ще е?
Заложи и малко бъдеще в нея - постепенно ще има повече подвижен състав , тоест ще ти трябват по-дълги коловози - няма ли да заложиш входните стрелки в завой например?
;D
Ivo Nedkov:
Best Ripper, пулта мисля да го закача на някави панти, като ти написа. :good:
Той ще има само клавиатурки и ключета, трафовете ще са отделно.
В стаята имам допълнително легло и макета ще "лежи" на него.
Когато се наложи друг да го ползва, тогава макета ще е "наказан" изправен до стената... :yes:
pach, това е работна схема, която се доуточнява сега и затова я коментираме...
Взимам под внимание всички ваши коментари: положителни или не.
На първата картинка, се вижда целия ми подвижен състав. И всичко се побира идеално за сега.
В Централната гара, най къс е общият среден коловоз: 70 см.
В Товарната гара, коловозите са по-къси: 55 см.
На втората снимка, където е схемата, в долния десен ъгъл
глухият коловоз е предвиден за евентуално бъдещо свързване с други модули...
Стрелките които ползвам са прави и не мога да ги сложа още в завоите.
Така стрелките няма да влизат и в тунела в ляво...
Важно уточнение:
- Ще ползвам релси ПИКО, стария "П" профил, защото такива имам достатъчно.
- Целия макет ще се прави аналогов, затова имам 2 трафа.
- За превключването на стрелките ще ползвам "клавиатурки", защото такива имам достатъчно.
- За ON-OFF на захранването на коловозите, ще ползвам ключета.
- Предвидил съм да слагам и сфетофари, но още не съм си направил такива.
За момента коментираме схемата: като гари, коловози, мястото на тунелите... :yes:
pach:
Клавиатурките също става за ключета вкл-изкл.
Ако вдигнеш клавиша нагоре и мине 90 градуса от нормалното му положение, благодарение на медната пластина отдолу и нейният пружинен ефект , тя го блокира в това положение като самата тя контактува постоянно с общия проводник (в случая е основната ламаринка).
Ако общият проводник ти е скачен към трафа за тяговото напрежение имаш готови шест "ключа" вкл/изкл за отделните коловози.
Но внимание - тези клавиатури които са за коловозите не трябва да бъдат скачвани механично към другите за управление на стрелките (там отстрани има зъбчета за правене на по дълги клавиатури).Може да стане късо ако не се прегледа и прецени внимателно схемата.
Правите стрелки могат да бъдат изнесени в завойте на мястото на последните криви релси от съответният завой , като се пренаредят коловозите (даже струва ми се, че тогава се ползват по-малък брой изравнителни релси от размери 107 или 59 мм) се отварят и по добри пространства за перони м/у тях, освен, че се удължават.
;D
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия