Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
"За" или "Против" кривите с малък радиус?
Сaprycorn:
Колеги, споделете вашето виждане по въпроса за радиусите на кривите. Цифрите, които съм написал в анкетата се отнасят за радиуси в НО, но след съответните изчисления привържениците на всеки мащаб могат да се ориентират и да дадат мнение.
XRISTO:
Наистина предпочитам по-плавни завои, но и аз (като повечето от вас, сигурно) не разполагам с нужното пространство.Това води до компромиси и решения, които не винаги ми се нравят. ::)
pach:
Ха , сега де?
Моят отговор го няма.
Беспорно за предпочитане са по-големите радиуси, защото тогава влаковете се движат много по красиво и реално.(тук някой веднага ще скочат - стига с тая реалност! :()
Обаче всеки уважаващ себе си моделист поне веднъж е бил разочарован да види една дълга красива композиция, гънеща се по завойте като "баварска наденичка", което не само че не е реално, но е грозно и няма връзка с визията и естетиката.Да не говорим как хвърчат буфери на поразия дори понякога и при наличието на съответната кинематика по вагоните.Ако има все пак такъв хобист, ще го изчакаме да види такава дълга и красива композиция в широк завой - нека тогава да сложи ръка на сърцето и да коментира...
До тук добре.Обаче...
Малко са хората които могат да си позволят голями радиуси за домашният макет , пък бил той и сглобяван на пода.Едно компромисно решение в този момент са фремо модулите, но това все пак не е "домашно" решение в нужният обем.
Аз например имам площ , и все пак не съм предвидил най-голямите радиуси и сега като се самоанализирам :spiteful: откривам защо - защото за сметка на радиусите се сдобивам с повече възможности за коловозно развитие на което държа повече.Ама това е частен случай.
Така, до тук все още не е ясно кой радиус предпочитам повече.
И тъй като моят отговор в анкетата на Ясен не е предвиден , ще отговоря така.
Място под слънцето имат абсолютно всички радиуси.
Голямите радиуси - заради красотата, реалността, цялостта (на буферите) и естетиката.
Малките радиуси - заради пестенето на площ и финансовите изисквания (не малък проблем).
В допълнение ще кажа следното - започнал съм един сравнително малък макет в НО (който не е ясно кога ще стане готов) и той е предвиден да е изключително в І епоха (може би и част от ІІ е.), а там голями радиуси не са необходими - почти няма огромни локомотиви и вагони, които да имат някакви трудности по завойте и най-важното големината му е допустимо малка за макет и пределно голяма за една раздвижена диорама.Каквато е целта.При това се надявам да стане преносим!!!
В този случай малките радиуси само са в моя полза!
;D ;D ;D
ПП.И тъй като Ясен не е дал опция "повече от един отговор" - кликнах на "нямам мнение" , като най-неутрален за мен отговор.
toniemi:
Това ми е от макета в Z и в дясно съм си пуснал крива с голям радиус.
http://www.vbox7.com/play:71ce7d7f
http://www.vbox7.com/play:3ce1772e
http://www.vbox7.com/play:9f9ad1d9
bdz43r:
Заради пространството са неизбежни понякога такива криви. В бъдещия макет съм ги свел само до две и те ще са в тунели.
Просто не ми харесва как вагоните се чекнат като трамваи по малките радиуси.
Въпросните две криви са с радиус 350 мм (ТТ), но на видимите части под 600 няма.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия