Автор Тема: Разходка из два стари квартала на София – близо до бившата гара „Сердика”...  (Прочетена 7758 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
По принцип снимките ги фотографирах , когато обикалях шубраците и останките на гарата , но може би разочарован , тоттази тъжна гледка, си направих труда и тъй като бях „утрепал” неделният следобед, да „нащракам” и улици и сгради от квартала около нея (в часта между нея и центъра на града) , за да ги имам , да ги изпратя на БоРоко и ей така...
Но като ги загледах, прецених ,че си струва да ги пусна свободно в мрежата, не само заради сградите, но и заради превозните средства на тях. Някой път , така както аз претърсвам мрежата за подходящи снимки, някой може да се изкефи на тези (особено след като мине време) и да му свършат работа , така както на нас сега ни вършат работа старите фотографии намерени в мрежата.
За това, (макар и да ми се струва малко арогантно) реших да пусна тая тема за радост и спомени на Боби и за всички които биха се загледали по тези снимки...(особено ако се комбинира с другата тема за гара Сердика и тази карта).


И така:
1.Бившето 140-то основно училище „Екзарх Йосиф” – понастоящем след реституцията е гимназия „Дорис Тенеди”.Тук се учихме, децата от тези два квартала, като класовете ни наброяваха над 35 човека. :yes: ;D


2.Поглед към Руски паметник от към МВР-болница.


3.И самата МВР-болница днес...поглед от към края на училището и ул.Дамян Груев.


4.От същият ъгъл , но гледката към самото училище.


5.И пак там , но снимано към улицата – новата сграда е на мястото на двуетажната фурна.


6.Къщите на ул.Дамян Груев , но в частта зад МВР-болницата – тези са м/у Йоким Кърчовски и  Кирил Пейчиновски.


7.Бившият „интернат” – не знам защо точно така му казвахме като деца, това си беше ученическо общежитие със спални, столова , заниманилни с учители, които следяха самоподготовката на учениците след училищните занятия в 140-то. Във всеки клас имаше поне по четири – пет деца, синове и дъщери на офицери и старшини които служеха по цяла България и нямаше кой да се грижи за децата им.
Сега се замислям , че общежитието бе безплатно , включително и храната.Имаше толкова много деца, че възпитателите не ни помнеха много и се е случвало , гостувайки на съучениците и съученичките  ;), да съм се хранел понякога в тяхната столова без проблем. Бяха славни години...


8.В сегашно време сградата е собственост на софтуерна къща „Просист” и входа е по-скромен от старото фоайе на „интерната”.


9.Още един поглед към него , а отзад се вижда църквата „Успение Богородично”,на ул.Данчо Зографина.


10.Църквата - поглед от ъгъла.


11.Входа на храма.


14.Къщите на ул.Д.Груев с гръб към гара Сердика,  м/у  ул.К.Пейчинов и Д.Зографина.(интендатството е срущу тях).


15.Ето го и самото „интендатство”. Така му казвахме , щото тук се шиеха някой военни униформи, както и всички униформи по това време за градският и железопътен транспорт. Понастоящем има няколко частни шивашки предприятия по етажите му.


16.Това е новопостроен дом зад гърба на детската градина която беше срещу спортното игрище на МВР-болница.


17.Поглед по Д.Груев към болницата отзад – на мястото на игрището сега е този осем етажен болничен корпус (който според мен не се ползва целият).


18.Ето я и детската градина, основно реконструрана след реституирането.


19.ул.Йорданка Филаретова – на нея е едноименният институт за подготовка на медицински сестри... :spiteful:


20...където ходехме дори след уволнението от казармата – мястото с най-висока концентрация на млади,  хубави момичета и до сега в нашият квартал. :dance1: :angel:


21.Хотел „Родина”.


22.И пак в по-близък план – от задният ъгъл на МВР-болница.


23.Въпросният ъгъл.


24.Бърз скок през булеварда пред болницата и спускане по Д.Груев  - поглед от него по ул.Григор Пърличев – в дъното се вижда гърбът на ІV-та градска болница , сега „МБАЛ – Маркони”, странна смес от старото нейно име след реституцията и сега дадена под наем на МНЗ.


25.На тази уличка поради спесификата на многото вътрешни дворове и малкият интензитет на автомобилно движение, играехме на „фунийки” докато побелееше от хартия.Е после кварталният ни караше да я метем, ама така пък всяка седмица спокойно я напълвахме с „муниций”. „Оръжията” ни бяха едноцевни и двуцевни, направени от тръбички за полилей (леки но кривящи се при удар), или демонтирани тайно (сиреч крадени) от движещите се по това време трамвай „Република” по линия №5.Тежки но здрави.  :yahoo:Сваляхме ги „професионално” но само от вторият вагон, щото той не бе с пневматични врати и ако ни усетеше кондуктора, можехме да скочим в движение, за да отървем двойният бой – от кондуктора и от родителското тяло (имаше все пак заловени :haha: :haha: :haha:).
"Бандите" ни наброяваха в най-слабите „битки” по 15-20 човека така че като почнехме след 17 часа лятото, (преди това ходехме на плаж "Славия") та до около 22,30 все още имаше сражения , със „свирепи” фунийки – правени от оризова хартия за да се забиват по дрехите и кожата (само така се доказваше че си „убит” след третата увиснала ), които се прекратяваха поради бързо спускащата се вечер.Как не сме си извадили някое око и до ден днешен не знам , ама и какви времена бяха само...

Впрочем, като поотраснахме (7-8 клас) ходехме в парка да се стреляме чрез прашки със жълъди – така пък играехме на стражари и апаши.Луди  :fool:, диви  :wild:ииии  :yahoo:...ама не се разболявахме :nono:, въпреки че след такива игри носехме синини по цялото тяло включително и челата!!! :swoon:
 :lol: :lol: :lol: :lol:

26.Същият ъгъл , но поглед към втората част (то толкова си е дълга – две части) от ул.Гр.Пърличев. В ляво се вижда края на новопостроената сграда на „Колонел” на ул.Добруджански край над гара Сердика , а в дъното - блок от „зона Б-5”.
Детската градина вече е скрита от блока (дясно на снимката) построен на мястото на ъгловата двуетажна къща (която ще запомня със изтърсването от черешата, в/у една кофа за боклук, вследствие на което имах три спукани ребра и едномесечно задължително „гледане” в по-бурните игри)


27.Двора на детската градина.(поглед от към Гр.Пърличев).


28.Детската градина от към ул.Добружански край” – както уточних в темата за гара Сердика – тази улица , в тази си част отдавна е асфалтирана , гарата я няма, но люляковите храсти все още са си там...и все още пълни с охлюви!И тях събирахме за "Билкооп" а с паритге търчахме до "Млад техник" - за "влакчета" :haha: :haha:


29.Поглед по ул.20-ти април от към Добруджански край.


30.Поглед зад гаража на общинска полиция по протежението на ул.”М.Балабанов”.


31.Поглед по ул.Ивайло , пак от към Добруджански край – голямата сграда е гърба на „Юнион банк”- централата.


32.Ул.Ивайло и края на градинката от към Д.Груев.


33.Градинката с обновената и вече частна бензиностанция.


34.Входа на гаража и поглед на спускането от Ивайло към Добруджански край.


35.Бившата транспортна поликлиника , сега е остатък от ХVІ-та която беше на Руски паметник , но вече  с кабинети под наем за Джипитата (дом.лекари).


36.Това е градинката до бензиностанцията – обновена и поддържана  много добре от арменската общност в София.Те впрочем строят църква от другата страна на бул.Македония, на мястото на малката градинка на ул.Лайош кошут , точно на гърба гръцката църква.


37.А сега Боби , дали ще познае коя беше тази сграда???


38.Поглед по край градинката в посока на улица Т.Бурмов.


39.Поглед от Д.Груев по посока на ул. Д.Трайкович (на гърба на Министерство на Земеделието).


40.Между тези две улици.


41.Двора на сградата която Боби може би вече е познал...(култов двор впрочем в ония времена).


42.”Новата” част от министерство на Земеделието – понастоящем „Банка за Земеделски кредит”.


43.Топлата връзка м/у новата и старата сграда на Министерството...


44....в която за жалост не е останало почти нищо от великолепната зимна градина – където приемаха в комсомола (няма „не искам” щото не те и питаха даже :spiteful:).

Впрочем това бе и снимачната площадка на „гаража” от сериала „Синята лампа” – помни ли го някой?

« Последна редакция: 07 Декември 2009, 15:39:18 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
45.Поглед по Д.Груев към бул Хр.Ботев – от тук някога тръгваха автобусите за Горна баня, Бояна, Драгалевци и Симеоново  – съответно №№ 60 (260) 63, 64 и 65.


46.Тук беше едно от кварталните кръчмета с покривки – ресторант „Люлин” – сега собственост на застрахователно дружество „Виктория”.


47.Поглед по ул.Позитано – за някой хобисти станала култова с един магазин намиращ се там около 90-те (но не и за мен , щото по това време не живеех вече в този квартал, та и с хобито не се занимавах известно време).

Изненадващо съм пропъснал да снимам другият нейн ъгъл където някога беше сладкарница „Дунав” а сега е финансовата къща на Каролев – „Карол”. От тази сладкарница целият квартал си купуваше наливна боза за в къщи – мене всяка седмица ме пращаха с една дамаджана от три литра!

48.Паркинга на мястото на старият цирк от към Позитано.



49.Тази офис сграда зад паркинга е сравнително нова – известна е като „българският уолтстрийт” заради най-голямите наши финансове брокери настанили се в нея.Впрочем , много ми е любопитно къде отиде подземната река , заради която някога изместиха строежо на небостъргача на профсъюзите , там където е сега. Точно заради нея бутнаха някогашните стари скрадове на ”Солни пазар” , но като сондираха и намериха подземната река , преместиха строежа и дълго време това място бе само един паркинг. Сега там са ни брокерите...


50.Поглед към министерството , пак от към Позитано.


51.Още един поглед към централният вход от Министерство на Земеделието и началото на ул.Владайска.


52.От тук, в началото на улицата тръгваха към Витоша автобусите по линии с №№ 61 (261) и 62, за „Златните мостове” и „Копитото”- тръгваха на всеки 7 минути в събота и неделя щото народа масово катереше тази хубава планина...беше нещо като безкраен конвейр до 13 часа на обяд, след това почиваха два часа и към 15 часа пък започваше яко движение в обратна посоко. Стоварваха само тези които не слизаха пеша от витоша през Княжево, Бояна, Драгалевци и Симеоново, уморени ино весели и здрави туристи от всички възрасти. По това време беше нещо съвсем нормално , непознати да се поздравяват в планината с „ добър ден” или „добра срешща”...Дааа такива времена , че едва ли някога ще се върнат....


53.Сградата на профсъюзите.


54.Бул Ботев м/у Владайска и площад Македония.


55.Нов (явно на небостъргач) строеж в източният край на пл.Македония.


56.Поглед към пл.Македония, срещу пътно управление на „батко” и един от новите трамвай на София.


58.Които по принцип уж ги пускаха само по линия №5...


59.Главна дирекция по строетелен надзор на северозападният ъгъл на площада – заради тях строежа отсреща мият по 30 минути гумите на камионите.(както си е редно де).


60.Площад Македония – южна част.


61.Пак този площад – но вече на югоизток.


62.Поглед по ул.Алабин от площада.


63.Строителният надзор с един от по-старите ни трамвай.


64.Трамвайте, какви клоуни стават с тези реклами...


65.Поглед по бул Ботев посока -  към „петте кьошета”


66.Цялостен поглед към югозападната част на пл.Македония – тук беше пиацата на товарните таксита някога , с цялата гълчава на единствените цигани – хамалите с камионите.За 25-30 лева (официално заплащане къв ДАП-ъ който даваше камионите и разпределяше хамалита), можеше да ти натоварят цялата покъщнина на една газка (ГАЗ-51) и да те пренесат в новата панелка за около 4 часа.(масово строени по това време) а ако им дадеш по 5 лева на ръка , даже тичаха по стълбите с канапето ти!


67.Ретроспекция – „минало/по-ново/най-настояще”...



Впрочем на „миналото” до трамвая се вижда един камион „Ифа” (също доста обемнопобиращи) от въпросните „товарни таксита”...

68.БулМакедония (бивш „Димитър Благоев”м/у ул.Ивайло и пл.Македония.


69.Угъла с ул Ивайло...


70.На мястото на втората фурна (от три в  квартала) вече е кварталният офис на Булсатком.


71.Поглед към гръцката църква – тук по Великден така "заграждахме" автобусите с гръцки туристи , че нямаше как да не си купим долари от тях ...при това на курс 2,00 до 2,30 лв за долар! За сравнение – „официалният” курс на черно бе 3,00 лв/долар! Така успявахме да си купуваме касетофони и дънки от „Кореком” . :angel: :music:


72.Улица Ивайло от булеварда към градинката.


73.Същата но от към „партииният блок” – жилищна сграда тип „сталинка” пред която редовно спираха лимузини „Чайка” , така и не научих кой партиен функционер живееше в нея!? Ама тогава гонех момичетата  :give_heart: и не ми пукаше за управлението...не си пречехме много, много.... :haha: :spiteful: :sarcastic:


74.Култова сграда (за хобито ни)... ;)


75.А тук играехме на топчета (п реди да почнем да се заглеждаме по момите) но не бе асфалтирано, а с пясъчни алеи. Накой от нас все още си носят прякорите от тогава – „Гудата” , „Снайпера” , „Сирийчето” и т.н.


76.Паметника на арменският народ , поставен на мястото на бюста на Димо Хаджидимов – партиен македонец ...убит преди социалистическият строй в България. След войната (някъде кам 1953 г.) вдовицата му все още си е пброяла изплатеното „обещетение” от държата за смърта на Хаджидимов. 50000 златни лева ...целият квартал я виждал през прозореца , на ул.Димо Хаджидимов (сега пак си е Владайска...).Добре че арменската общност махна паметника му (не без разрешение на общината).


77.Те както казах поддържат градинката ни в много добро състояние...


78....но жалко че вече не може да се напълни както някога – сега футбол играят бащи, синове и дори дъщери...за да съберат два отбора от по пет човека!


79.Ъгъла на същата градинка –ул.Бурмов/улВладайска.


80. ул.Владайска в посока от градинката към МВР-болница.


81.Още една сграда на наши общи с Боби съучевници (освен че Ст.Данаилов я обитаваше по това време...).


82.И ние си имахме ...и все още си имаме - „Белият дом”...


83.Срещу „Белият дом” – отзад беше печатницата на ТПК”Художествен амбалаж” преди да си направят завода за тапети на Земляне , зад Красно село...


83.най-новата сграда по Владайска – в дъното „свети” градинката. За съжаление слънцето по-време на снимките почна да се скрива, а мен вече бая ме боляха краката, щото увлечен в обикаляне и спомени не се спрях цели три часа !!!...а уж в квартала! :blink: :swoon:


84.Тук живееше учителката на „В” клас – Сакарова
и нейната прекрасна дъщеря – Бистра, коятооо... :give_rose: :give_heart: :hi: :dance1: :angel:


85.Точно срещу брата на проф.Тасев , тоест срещу Росана и Георги – децата му и наши съученички.


86.Въпросната сграда на „хаджидимовица” и бивш дом на още един хобист от онова време – Емчо.


87.Кварталният магазин за хранителни стоки на който като деца ни пращаха в „колониала” (така е не знам що така го бяха кръстили – никой не беше ходи по Африка тогаа) за хляб и олио.Сега е магазин от веригита „ДАР” , тоест „пременил си Илия пак в тия „ ама е частен.


88.Сградата на Хачо (Бояджиев) с бившата международна автогара от долу. От тук тръгваха автобусите за Белград, Скопие, Атина и Истанбул , както и за Приморско и Китен. Все „Барейроси” за които освен интериора и името не си спомням нищо друго...


Ами това е момчета. Надявам се че съм доставил малко тъга и повече радост на Боби (BoRосо) с който се оказва ,че сме израсли в една махала , учили в едно училище и май ще станем членове в един клуб. Той човека, макар и от Сан Диего , не забравя детството и корените си и иска да стане член на нашият млад клуб. Което пък нас ни радва!

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
И друго - нали до небостъргача на "профсъюзите" едно време беше цирка. Та май през 1983-та циркът се подпали и изгоря, след което го преместиха при вагон-ресторанта на днешния бул. Вардар. И тогава излезе голата истина, че циркът е изгорял, понеже не може на едно и също място да има два цирка. А за дънките и касетофоните от Кореком - не беше въпроса само да си купиш отнякъде долари на черно....Нали като идеш в Корекома беше много вероятно лелята на касата да те пита откъде имаш долари...Да не говорим, че Корекомите бяха бъкани с цивилни ченгета, които следяха за тия неща. А тогава с долари пазаруваха само чужденците и тираджиите от СО-МАТ, на които им изплащаха командировъчните във валута. Щастливците, работили по Алжир, Либия, Ирак и т.н. получаваха едни хартийки - бонове, с които пазаруваха в Кореком. Но пък голям праз, понеже в Кореком имаше всичко друго - дънки, касетофони, "Лего", но не и влакчета....

fyut

  • Гост
  • Trade Count: (0)
"Впрочем това бе и снимачната площадка на „гаража” от сериала „Синята лампа” – помни ли го някой?" :yes: :yes: :yes:


Как иначе? :lol: Първият български екшън. Единствения филм, който ми даваха да гледам след 10 ч. май беше. Има го в "Арената", който иска може да го дръпне.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: IKAR link=topic=2039.msg32293#msg32293 date=1260191598
И друго - нали до небостъргача на "профсъюзите" едно време беше цирка. Та май през 1983-та циркът се подпали и изгоря, след което го преместиха при вагон-ресторанта на днешния бул. Вардар. И тогава излезе голата истина, че циркът е изгорял, понеже не може на едно и също място да има два цирка. А за дънките и касетофоните от Кореком - не беше въпроса само да си купиш отнякъде долари на черно....Нали като идеш в Корекома беше много вероятно лелята на касата да те пита откъде имаш долари...Да не говорим, че Корекомите бяха бъкани с цивилни ченгета, които следяха за тия неща. А тогава с долари пазаруваха само чужденците и тираджиите от СО-МАТ, на които им изплащаха командировъчните във валута. Щастливците, работили по Алжир, Либия, Ирак и т.н. получаваха едни хартийки - бонове, с които пазаруваха в Кореком. Но пък голям праз, понеже в Кореком имаше всичко друго - дънки, касетофони, "Лего", но не и влакчета....

Това за двата цирка е всъщност преразказан стар брадат виц от серията "Златната решетка"... :sarcastic:
От кореком имаше дни в които можеше да се напазарува , без да има кой да те пита "откъде ти е валутата момче?" щото трябваше да се съберат доларите от народонаселението....как мислиш , че се появиха 200-те мазди като тая на внучката на Живков??? даже сме се вдигали в един ден с кола , да обиколим корекомите на Божурище и църна маца, за да си похарчим събраните долари.
И що си мислиш , че пред гръцката църква не беше пълно със съгледвачи, щом като в нощта на Великден милицията отцепваше булеварда за автомобилното движение!?!?! Принципно и на практика всякакви забрани си имаха начин на преодоляване - примерно , добре облечени с най-новите си дънки , се включвахме незабелязано , като говорехме по между си на английски , и така влизахме дори в самата църква (но сделките ги правехме в двора все пак :blush2:), а ако видехме ченгетата в кореком - давахме валутата си на този който имаше право да пазарува там и списък на това което искахме (само за дънките придружавахме "имащият право" - за да си вземем нашият размер).
В това отношение голяма "помощ" ни оказваха и самите екскурзоводки понякога.Та както казах , умеехме да намираме противодействие на всяко действие , а и тогавашните времена не бяха ,чак толкоз страшни - още не бяха напънали трети път да "покръстват" турците, нито комунистическите синчета бяха почнали да харчатг парите , натрупани в последствие във външният дълг на България...
В кореком освен дрехи, парфюмерия,обувки, черна и бяла техника , автомобили и други, та имаше дори и влакчета(по изключение все пак) а "Легото" се появи доста по-късно, както и колички на Мачбокс...тях по времето на Легото , вече ги правеха дори и у нас (количките още си ги пазя) , но ти още не си влизал там тогава....по възрастови причини предполагам.
Иииии, как да го кажа по-меко , та да не се стегнеш ?!?!?! :sorry: :pardon:
Хайде да престанеш с вечното си мрънкане , просташко преименуване на фирми, коли, градове и т.н. щото на мен (пък и на форума) ни омръзна от теб да четем само мрънканици...като не ти харесва тая страна (и държава) - границите и са отворени - вземи че я напусни и ....ще си решиш проблемите в живота!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hi:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Ти на това, което правилно си описал и което се случва държава ли му викаш? Щото за мен това понятие в случая е неприложимо. Говорим за географска територия...А преименуванията на коли, фирми, градове и прочие са си съвсем точни не за друго, а защото тия имена не са измислени от мен, а от практиката......И не става въпрос за мрънканици, а за трудно поправима реалност-кочина....Тук не става дума изобщо за обективни проблеми в живота, а за такива, породени от това, че в нашата пародия на държава всеки гледа да прее*e другия, тоест проблеми, предизвикани от различни човекоподобни същества.
« Последна редакция: 07 Декември 2009, 17:38:27 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: pach link=topic=2039.msg32297#msg32297 date=1260194474
...като не ти харесва тая страна (и държава) - границите и са отворени - вземи че я напусни и ....ще си решиш проблемите в живота!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hi:


IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Айде стига се заяжда. Превъзнасяйки и идеализирайки нашата действителност нищо няма да промениш към по-хубаво. На теб да не би да ти харесват пръкналите се архитектурни дивотии на площад Македония? И колко още такива има само в твоя квартал, в района на гара Сердика....А в цяла София...Ако тръгнем да ги показваме, ще стане страшно. И после ще твърдиш, че не е вярно това, което казвам, че било мрънкане и др. дрън-дрън-ярина....А между другото предполагам търсиш ето това(за съжаление няма по-хубави снимки):



Всичко показано е по лиценз на английската фирма АЕС от 60-те години. Компанията е закупена от Рено още през 70-те и трудно се намира информация.  Това все пак не е Икарус, дето се среща в цял свят.
« Последна редакция: 08 Декември 2009, 10:22:45 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Изобщо не се превъзнасям, но не считам, че трябва само да се вижда лошото...
Не се заяждам , а го казах директно - омръзна ми да чета твойте МРЪНКАНИЦИ!!!
За мен във всички твой постове няма нито един положителен , или поне неутрален - всичките са как това е лошо, онова е още по-лошо, трето отгоре на всичкото е много скъпо и т.н. И ги наричам мрънканици, защото не знам нещо да си направил по-въпроса , освен да се оплакваш.Тук имаме тема "Похвалете се" , но не и тема "Оплачете се".Замисли се все пак защо такава обособена тема няма?
Имаме две/три теми в които пишем , но не мрънкаме , а предупреждаваме приятелите да не се прецакват сами като нас, но това е доста по-различно , от "цветаренето" по - всички теми с отрицателните си мнения. Не че ги нямаме, но не това е целта ни , нали? Или бъркам?!?!? :resent:
Ако не си забелязал, прочети си постовете сам и ще разбереш съвсем точно какво си направил ...То бива песимизъм , ама това твойто става вече мазохизъм...Хем си тук, хем се "кефиш" колко ти е гадно!!! :fool:
В крайна сметка живота има и свойте хубави страни , ама ти май вече не ги виждаш!
Аз поне се опитвам или да покажа хубавото , или в голяма степен с неутрални постове да туширам нещата (без да си затварям очите) и смятам , че това е в пъти по-добро от перманентното оплакване и чакане докато говоря, някой друг да свърши работата,да го направи по-добро (и после и на него да намирам маана).
Страната ни за това стигна до тук, защото научиха цял народ да мрънка и да се оплаква, ама нищо да не върши , за да може да обвинява всички други ,но не и себе си!
И хайде стига вече се оплаква , ами пусни нещо което ти е харесало (ако има такова въобще) на каквато и да е тема , по твой избор!
Повярвай ми, всички ще ни е кеф , да я прочетем...
Айде , че се ядосах истински вече  :diablo: :angry:
--------------------------------------------------------------
Благодаря за снимките  :hi: - макар стари, това не са точно тези автобуси които търся, но поне имам шрифта на наименованието.
Онези бяха наистина луксозни туристически автобуси , с доста по различна визия...такава щото да конкурират "Мерцедеси"-те на Балкантурист.Да не забравяме все пак, че тази международна автогара , бе съвместно предприятие на България, Югославия, Гърция и Турция. Впрочем от състава на автобусите именно нашите и гръцките бяха "Барейрос"-и , а турските и сръбските - "Мерцедес"-и.
Като намеря снимки (ако намеря) ще ги метна тук!
Поздрави!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Впрочем не знам чий лиценз са (ако са...) но BARREIROS са испанска фирма... :yes:



и този по отговаря, но бяха синьо-бели!



модела е В-312 от 1975 г.(но може би е бил U6000...от 1970г.)
« Последна редакция: 08 Декември 2009, 11:11:54 от pach »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Така е, но тази испанска фирма за съжаление вече не съществува - конкретно частта за дизелови двигатели, автобуси и камиони още през ония години е закупена от Рено. Автобусните каросерии, произвеждани през 60-те години, са по лиценз на AEC. Ето тук има информация за историята на тази фирма, за съжаление само на испански. http://www.fundacionbarreiros.org/ http://en.wikipedia.org/wiki/Barreiros_(manufacturer)А за т.нар. мрънканици, маани и само негативни мнения категорично не си прав. Първо не е вярно, че всичките ми мнения са негативни. И второ, има такива, наистина, но ми кажи кое дето съм казал не е вярно. Сега конкретно за моделите е нормално да имаме претенции, понеже не малко мангизи даваме все пак :) Хареса ми наистина описанието на родния ти район от едно време, но едва ли и ти одобряваш едновремшната практика с корекомите или пък сегашните архитектурни цвъканици..А автобусите, които търсим, са със сигурност доста по-стар модел от показаните, дано някъде се появят и те....Чувал съм от баща ми за Барейрос, знам също че през ония години клубният автобус на ЦСКА тоже е бил такъв. А съвмместното дружество за пътнически превози между България, Сърбия, Гърция и Турция най-вероятно е ликвидирано през 70-те години поради партийно-политически причини.
« Последна редакция: 08 Декември 2009, 11:23:41 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Просто си избери положителното... :sarcastic:





Фирмата е работила не само с Рено, но и с Додж, Симка, Крайслер (пък и още) та за това е малко разводнена информацията! ;)
http://www.statemaster.com/encyclopedia/Barreiros-(manufacturer)

и тук

http://www.imcdb.org/vehicles_make-Barreiros.html
« Последна редакция: 08 Декември 2009, 11:27:32 от pach »