Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макетът на Тодор Чолаков (TT)

<< < (5/23) > >>

bdz43r:
Медна 0,3 мм за контактния проводник и 0,1 мм за носещото въже и струнките. Опънати са с пружина, която по-късно ще се скрие от тунел.

София 70:
Тошко е цар и на пантографите .
Замислям се дали да не го помоля да ми направи няколко само че в мащаб 1:32  :)

stoiko:
Много добре замислен макет в ТТ! Вече съжалявам, че моя го направих правоъгълен! Макар, че съм привърженик на парната тяга, гледката: електровоз с контактна мрежа на макета изглежда страхотно! Браво за идеята и нейната реализация! Сега и аз се амбицирах да си правя контактна мрежа за електровозите след като си завърша МРЦ-то!

Vlado:
Тоше, респект! Личи си, че разбирач и мераклия прави всичко. Наистина отлична работа!
Успех в бъдещите начинания!  :clapping:

bdz43r:
Май забравих да се отчитам тук, пък работата си върви, макар и бавничко. :blush2:
Първия положен участък започна да придобива някакъв вид:
http://bgrail.info/maket/IMG_0459.jpg
Започна полагането на релсовия път в гарата:
Първо четните стрелки:
http://bgrail.info/maket/IMG_2992.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_2990.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_2993.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_2994.jpg
Английската стрелка се подготвя по-специално преди полагането - напречните мостчета отдолу се срязват и се извеждат отделни проводници от вътрешните раменни релси, а тъпите кръстовини се запояват към външните раменни релси:
http://bgrail.info/maket/IMG_2988.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_2998.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_3009.jpg
Монтиран е и първият стрелкови обръщател:
http://bgrail.info/maket/IMG_3018.jpg

Главният коловоз трябва да минава за нов и следва да е максимално изпънат:
http://bgrail.info/maket/IMG_0502.jpg
Това разбира се е валидно и за другите коловози:
http://bgrail.info/maket/IMG_1468.jpg

Дойде ред и на нечетната гърловина.
Първата входна стрелка попада в 20 ‰ нагорнище, затова наклонът трябва да се оформи предварително:
http://bgrail.info/maket/IMG_0258.jpg - гумени ленти с дебелина 0,5 мм налепени една върху друга под двата пласта корк (2 х 4 мм).
Двете стрелки на главния коловоз са положени и фиксирани:
http://bgrail.info/maket/IMG_1417.jpg
Следва полагане на малкия прав участък в началото на бъдещия тунел. Използват се инвентарни релси (разни остатъчни прави парчета), които след изсъхването на баластовата призма се изваждат:
http://bgrail.info/maket/IMG_1426.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_1429.jpg
Едната постоянна релса вече е на мястото си, а стрелка № 5 е подготвена за фиксиране с временни инвентарни релси:
http://bgrail.info/maket/IMG_1434.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_1435.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_1457.jpg
Вече с постоянните релси:
http://bgrail.info/maket/IMG_1469.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_1472.jpg
Свързване с първи коловоз:
http://bgrail.info/maket/IMG_1463.jpg
Така първият етап от полагането на гърловината е завършен.
Експериментално "затревяване" на коловозите, което май ще си остане постоянно:
http://bgrail.info/maket/IMG_1497.jpg
На последната снимка се вижда ясно и извивката в началото на изкачването.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия