Автор Тема: Детска железница -Пловдив  (Прочетена 30568 пъти)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Детска железница -Пловдив
« Отговор #15 -: 22 Април 2008, 22:30:48 »
Железницата доколкото знам принадлежи на община и град Пловдив, а не на БДЖ, на БДЖ е само локомотивчето (дори не съм сигурен и за него, но ремонта на локомотивчето се извърши от БДЖ, но по трасето БДЖ не е пипало), визията на Барказ и мен ме дразни, какво е станало с локомотив 94-01 ?

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Детска железница -Пловдив
« Отговор #16 -: 22 Април 2008, 22:32:17 »
Цитат на: martzaro link=topic=214.msg3995#msg3995 date=1208890021
Верно е че железницата в Будапеща е по истинска и в Германия е по истинска но спора е принципен  какво като лока е с визия на Баркас, нали съществува и работи а това за нашите стандарти е много на високо. На колко места в българия е реализиран подобен проект който да действа  до момента. И понеже всичко опира до пари или държавна субсидия кой дава пари за децата-никой. Мислиш ли че детето не ме пита защо на влакчето му машните са като истински а на това в парка не са. Ми едно от любимите му места за разходка е гарата и то е достатъчно наблюдателно за да свери разликите. Но все пак се радва. Та преми моите извинения за това ако съм те засегнал по някакъв начин но главната идея е: ясно че няма да се развие като по-истинско, но поне да се запази и това което има да се обазаложим ли за колко време ще го поругаят?
Сакън, недей, тоя бас ще го загубим и двамата. Но принципно, след година-две, като се скапят акомулаторите, резултатът ще е същия, освен ако някой не ги купи предизборно. А доколкото разбрах е имало хора които са предлагали истински дизелов локомотив. Принципно си прав, че друг такъв проект в България няма, но проблемът е че като правим нещо винаги го правим половинчато, къде от мързел къде от липса на пари, къде от двете заедно. Аз помня за колко време построиха цялата железница и видях колко време отне да се възстанови. Двете неща просто са несравними.
Браво на детето ти. Дори и дете е схванало причината за спора ни, но какво да правиш? В България ние възрастните никога не се опитваме да се поставим на тяхно място. Ако хората възстановили локомотива, го бяха направили, то може би сега нямаше да има за какво да говорим. Пък като толкова държат на тоя баркас(имам само лоши спомени от това МПС), да му бяха турили една дизелова генераторна група и готово. Така и не схванах какъв е тоя зор с акомулаторите. Ние дори моделните си влакове не ги задвижваме на батерии, а те няколко тона желязо го карат на батерии. А тресето на железницата е толкова красиво....Жалко.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Детска железница -Пловдив
« Отговор #17 -: 22 Април 2008, 22:34:16 »
В кърджали също има Детска железница и се тегли от минен локомотив. А този в Пловдив батерийте вече му дават фира.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Детска железница -Пловдив
« Отговор #18 -: 22 Април 2008, 22:39:59 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=214.msg4000#msg4000 date=1208892856
В кърджали също има Детска железница и се тегли от минен локомотив. А този в Пловдив батерийте вече му дават фира.
А, точно за това става въпрос. А колко лесно можеше да се реши въпросът с двигател от мотокар с хидросъединител, или дизел генераторна група. Сега да видим кой и как и от къде ще отдели 10 000лв, за нов акомулатор.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12388
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Детска железница -Пловдив
« Отговор #19 -: 23 Април 2008, 10:42:04 »
Не спорете като лаици...Не съм го виждал след въстановката , ама я пресметнете колко струва един дизел , обучение за експлоатация , персонал за управление , резервни части за подръжка , самата подръжка , нафтата и друго каквото се сетите по двигател с вътрешно горене...
А сега по същите точки нанесете цени и експлоатация на акумулатори...
Едното е в пъти по-просто не само като устройство но и като себестойност и подръжка , и персонал и т.н. и т.н.
Е сега мисля вече е ясно що е "Баркас" е не истински локомотив. Навремето това е създавано за детска железница и е проаектирано да е такава , а вие искате да я сравнявате с атракционните или колекционерски железници за маниаци ...
То вярно , че за нас казват , че сме се родили със средно образование , ама ако продължим лафа , тия сега са направо с дистанционно висше и не само семестриално.Вече трудно може да мине за детска - направо си е историческа екзотика от онова време.добре че в страната ни има не само лумпени...
Ако някой се заеме не само в пред изборно политиканстване , със сърце и душа , то колко му е да се поръча едно уникално локомотивче в частния завод в Русе - и готово .Но българите още не сме узрели за това...или поне така си мислим...насаждано от политиците ни! >:(

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Детска железница -Пловдив
« Отговор #20 -: 23 Април 2008, 14:14:40 »
Батерийте дадоха фира още в средата на март. :(.От двете страни вратите на локомотивчето вече са сгънати,казаха ,че при гараж в тунела ги закачили и ще ги оправят,ама кой знае.Сега за Великден може и да тръгне ...А първия локомотив който беше,наистина мясаше на такъв.Ама и сега не е лошо.Само дето и два месеца не можа да върви,големи пукотевици пак имаше-тръгва,откриха го....
Бе Фелибето не е вече това което беше.Баси и кметовете и чудото -осраха го и го превърнаха в дълбока провинция.Само чалга клубове и магазини-тип 1 лев .Пошлотия до шия ???

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Детска железница -Пловдив
« Отговор #21 -: 23 Април 2008, 17:10:54 »
Цитат на: pach link=topic=214.msg4012#msg4012 date=1208936524
Не спорете като лаици...Не съм го виждал след въстановката , ама я пресметнете колко струва един дизел , обучение за експлоатация , персонал за управление , резервни части за подръжка , самата подръжка , нафтата и друго каквото се сетите по двигател с вътрешно горене...
А сега по същите точки нанесете цени и експлоатация на акумулатори...
Едното е в пъти по-просто не само като устройство но и като себестойност и подръжка , и персонал и т.н. и т.н.
Е сега мисля вече е ясно що е "Баркас" е не истински локомотив. Навремето това е създавано за детска железница и е проаектирано да е такава , а вие искате да я сравнявате с атракционните или колекционерски железници за маниаци ...
То вярно , че за нас казват , че сме се родили със средно образование , ама ако продължим лафа , тия сега са направо с дистанционно висше и не само семестриално.Вече трудно може да мине за детска - направо си е историческа екзотика от онова време.добре че в страната ни има не само лумпени...
Ако някой се заеме не само в пред изборно политиканстване , със сърце и душа , то колко му е да се поръча едно уникално локомотивче в частния завод в Русе - и готово .Но българите още не сме узрели за това...или поне така си мислим...насаждано от политиците ни! >:(
Не мога да се съглася. Един дизел генератор подходящ за състава едва ли щеше да е повече от 10000лв. При това дизелите с обикновенни помпи, могат да карат практически вечно стига да се отремонтирват да речем през 10г. От експлоатационна гледна точка дизела ще гори нафта само когато е в движение, докато акомулаторите се саморазреждат, особенно като поостареят. Освен това акомулаторът е по принцип капризно устройство- не обича нито топло нито студено, тока на зареждане е много важно да се спазва, непрекъснато се следи за нивото на електролита и трябва да се долива, да не говорим че при зареждане се отделя Н2, а пък зареждането е в тунел. Лошото е че със скапване на акомулаторите по малко от 10м след пускането си това съоръжение вероятно пак ще спре, а какво ще последва всички знаем. Дано да отделят пари за нов акомулаторен блок, освен ако някой все пак не се замисли малко и не седне да направи някои сметки и да се прекрати веднъж за винаги с това задвижване.
Ей на тука има един който би могъл да е подходящ

http://argo-market.com/ViewProduct.aspx?id=98
Струва 11000 лв. Колко ли струва един нов комплект акомулатори, и колко пъти в годината ще се сменя. Ей това са интересни въпроси, които май никой не се замисля.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Детска железница -Пловдив
« Отговор #22 -: 23 Април 2008, 19:55:09 »
Цитат на: muncho link=topic=214.msg4040#msg4040 date=1208949280
Батерийте дадоха фира още в средата на март. :(.От двете страни вратите на локомотивчето вече са сгънати,казаха ,че при гараж в тунела ги закачили и ще ги оправят,ама кой знае.Сега за Великден може и да тръгне ...А първия локомотив който беше,наистина мясаше на такъв.Ама и сега не е лошо.Само дето и два месеца не можа да върви,големи пукотевици пак имаше-тръгва,откриха го....
Бе Фелибето не е вече това което беше.Баси и кметовете и чудото -осраха го и го превърнаха в дълбока провинция.Само чалга клубове и магазини-тип 1 лев .Пошлотия до шия ???
Абсолютно си прав!

Maktub

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Детска железница -Пловдив
« Отговор #23 -: 24 Април 2008, 07:19:19 »
Цитат на: muncho link=topic=214.msg4040#msg4040 date=1208949280
Батерийте дадоха фира още в средата на март. :(.От двете страни вратите на локомотивчето вече са сгънати,казаха ,че при гараж в тунела ги закачили и ще ги оправят,ама кой знае.Сега за Великден може и да тръгне ...А първия локомотив който беше,наистина мясаше на такъв.Ама и сега не е лошо.Само дето и два месеца не можа да върви,големи пукотевици пак имаше-тръгва,откриха го....
Бе Фелибето не е вече това което беше.Баси и кметовете и чудото -осраха го и го превърнаха в дълбока провинция.Само чалга клубове и магазини-тип 1 лев .Пошлотия до шия ???

Много жалко, ако съсипят железницата отново; до следващите местни избори има доста време, кой знае какво ще остане до тогава. Дано пък стане чудо и го запазят. Ама дето имаше един афоризъм: "Преди време се надявахме на чудо. Сега разчитаме на чудо." А за града – май така е на всякъде. Тотална деградация... Но да не изпадаме в офтопик.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12388
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Детска железница -Пловдив
« Отговор #24 -: 24 Април 2008, 09:46:08 »
Цитат на: lubomir link=topic=214.msg4050#msg4050 date=1208959854
Цитат на: pach link=topic=214.msg4012#msg4012 date=1208936524
Не спорете като лаици...Не съм го виждал след въстановката , ама я пресметнете колко струва един дизел , обучение за експлоатация , персонал за управление , резервни части за подръжка , самата подръжка , нафтата и друго каквото се сетите по двигател с вътрешно горене...
А сега по същите точки нанесете цени и експлоатация на акумулатори...
Едното е в пъти по-просто не само като устройство но и като себестойност и подръжка , и персонал и т.н. и т.н.
Е сега мисля вече е ясно що е "Баркас" е не истински локомотив. Навремето това е създавано за детска железница и е проаектирано да е такава , а вие искате да я сравнявате с атракционните или колекционерски железници за маниаци ...
То вярно , че за нас казват , че сме се родили със средно образование , ама ако продължим лафа , тия сега са направо с дистанционно висше и не само семестриално.Вече трудно може да мине за детска - направо си е историческа екзотика от онова време.добре че в страната ни има не само лумпени...
Ако някой се заеме не само в пред изборно политиканстване , със сърце и душа , то колко му е да се поръча едно уникално локомотивче в частния завод в Русе - и готово .Но българите още не сме узрели за това...или поне така си мислим...насаждано от политиците ни! >:(
Не мога да се съглася. Един дизел генератор подходящ за състава едва ли щеше да е повече от 10000лв. При това дизелите с обикновенни помпи, могат да карат практически вечно стига да се отремонтирват да речем през 10г. От експлоатационна гледна точка дизела ще гори нафта само когато е в движение, докато акомулаторите се саморазреждат, особенно като поостареят. Освен това акомулаторът е по принцип капризно устройство- не обича нито топло нито студено, тока на зареждане е много важно да се спазва, непрекъснато се следи за нивото на електролита и трябва да се долива, да не говорим че при зареждане се отделя Н2, а пък зареждането е в тунел. Лошото е че със скапване на акомулаторите по малко от 10м след пускането си това съоръжение вероятно пак ще спре, а какво ще последва всички знаем. Дано да отделят пари за нов акомулаторен блок, освен ако някой все пак не се замисли малко и не седне да направи някои сметки и да се прекрати веднъж за винаги с това задвижване.
Ей на тука има един който би могъл да е подходящ
(Image removed from quote.)
http://argo-market.com/ViewProduct.aspx?id=98
Струва 11000 лв. Колко ли струва един нов комплект акомулатори, и колко пъти в годината ще се сменя. Ей това са интересни въпроси, които май никой не се замисля.
Гледаш едностранно на нещата - само за дизела пишеш , а аз казах да направиш съпоставка м/у него и електротягата.
Цената за въвеждане в екплоатация , барабар с ремонта на баркасчето е под 3000 лв , а ти отпускаш само за дизеловия двигател 10 000 , ами останалото.Много по евтино е да поддържаш един "електрокар" на релси , отколкото един истински , макар и малък дизелов локомотив!
Нещо сметките не излизат обаче...
Колкото до чалгата , това е само видимото и то ще отмине.И политиците ни ще го издухат накрая...
Има хора и хора в страната ни .
Едните от години само се оплакват , и чакат някой друг да свърши работата .
Другите от години са разбрали ,че трябва да се оправят сами и вече са много по напред от чакащите.
Тези вторите дори почнаха тук и там и най-вече без политиците , да обръщат внимание не само на насъщния си хляб , и въпреки че не са по-богати от преди , вече отделят пари и за татковината ни.Ако не вярвате - посетете Музея на авиацията до Пловдив.Там на входа ще ви посрещне самолет въстановен изцяло с парите и доброволния труд на хора от втората група...

ritchie

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Детска железница -Пловдив
« Отговор #25 -: 24 Април 2008, 11:34:22 »
Спомням  си  когато  присъствах  на  откриването на  детската  железница. Мисля,  че  беше  през  79  или 80 г.  Тогава  ако  знаете  в  какъв  вид  беше,  като  нова - направо  не  можете  да  си  представите.  В другите  градове  у  нас  само  могат  да  си  мечтаят  за  такава  атракция.  Всичко  беше  поръчково  от  Чехия.  А  тази  синя  лъскава  машина   направо  не  стъпваше  на  земята.  Просто  радост  за  сетивата.  И  така  беше  няколко  години  подред -  псичко  се  поддържаше  и  стопанисваше  добре,  докато  не  дойде  демокрацията.  Тогава  всичко  баталяса.  И  тревяса и  се разграби.  Хубава  беше  тази  идея  да  се  посъживи  тепето  с  железницата  на  него,  но  стария й  блясък  вече  го  няма.  Добре,  че  имах  възможност,  като  дете  да  се  повозя  на  нея.
« Последна редакция: 24 Април 2008, 15:25:06 от ritchie »

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #26 -: 09 Октомври 2009, 03:57:10 »
Я сега тая тема да я поизтупам от прахта ... :)
Интересува ме дали тази детска железница още функционира? Идеята ми е да направя забавлителен уикенд за моята "трупа" и това влакче определено ме заинтригува. Въпросът ми е дали си струва да я посетим.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1026
  • Рейтинг: 273
    • bgrail.info
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #27 -: 09 Октомври 2009, 07:41:35 »
Функционира.

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #28 -: 09 Октомври 2009, 08:39:38 »
Цитат на: optron link=topic=214.msg29450#msg29450 date=1255049830
Я сега тая тема да я поизтупам от прахта ... :)
Интересува ме дали тази детска железница още функционира? Идеята ми е да направя забавлителен уикенд за моята "трупа" и това влакче определено ме заинтригува. Въпросът ми е дали си струва да я посетим.
Да, работи!Цена на билета 1.00лв. Разписание на влаковете от гара "Пионер" - 10.00,10.30,11.00 и така до 16.30ч.Всички влакове са бързи ;D,т.е. не спират на спирка "Снежанка".
От централна гара се стига с автобуси 12,16,26,29,222,маршрутки -1 и 2 ,на спирката срещу гарата.Слиза се на 2-та спирка,без да броите тази от която сте се качили.Има един парк,тревна площ,минавате през нея и се вижда железницата.А пеша за 10мин сте там :yes:

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1711
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Детска железница -Пловдив
« Отговор #29 -: 09 Октомври 2009, 10:29:25 »
Да, работи си. Само дето аз съм карък! ;D Колкото пъти дойда в Плавдив все нещо се е случило или проверяват траверсите, или оправят локомотива, нещо пребойдисват, с две думи не съм се возил, но поне ми разрешиха да мина пеша по цялото трасе и да се кача на локомотива. Локомотива е абсолютно същия като тези на Бургаските солници, с тази разлика, че трасето е доста по-голямо. :yes: