Автор Тема: За гарите и ЖП транспорта по принцип  (Прочетена 19779 пъти)

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #15 -: 06 Февруари 2010, 11:38:46 »
Прочетох за светофорите. Продават ли се маневрени светофори, както и комбинирани; или има само обикновенни (с две лампи); а другите човек трябва да си ги прави сам (?)

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #16 -: 06 Февруари 2010, 11:47:53 »
И да попитам (от страницата със светофорите); какво е вентилиран тунел със завеса? Тоест какво точно е завесата; защо, ако вентилацията е пусната не е могло да се преминава?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #17 -: 06 Февруари 2010, 18:29:12 »
Български светофори никъде не се продават. Всичко трябва сам да си правиш. Най-разпространени са немските, които за съжаление нямат нищо общо с нашите.

В единия край на дългите тунели е имало падащи завеси - като подвижна врата, която се спуска отгоре и запушва тунела. Това се прави след като премине влак, за може вентилаторите да проветрят тунела от пушека на парната машина.
С отпадането на парните локомотиви, отпада и нуждата от вентилиране на тунелите и завесите са демонтирани, а с тях стават ненужни и предтунелните светофори.

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #18 -: 06 Февруари 2010, 20:31:34 »
Интересно е, че по онова време машините са били парни, а в същия момент е имало нещо толкова модерно-звучащо дори днес, като вентилация и автоматични завеси..

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #19 -: 07 Февруари 2010, 00:31:33 »
Завесите не са били автоматични. Имало е хора, които се грижат за вентилацията.

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #20 -: 07 Февруари 2010, 21:29:10 »
напротив имали са дигитални декодери и с мултимауса на роко - старото Rowa са пускали вентилацията на тунелите

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #21 -: 18 Март 2010, 15:32:05 »
Цитат на: Жоро link=topic=2185.msg35254#msg35254 date=1265371477
Майтапа на страна, това е повод за едно наистина достъпно и сбито представяне на нЕкои въпроси, касаещи ЖП-транспорта и неговата инфраструктура. Само дето такова начинание иска време.
Понеже се оказа, че по света, хората си имат такива сбити представяния, пък при нас да сега не съм виждал, вдъхнових се и ето какво се получи: http://bgrail.info/site/index.php?page=26
Това е като начало, като се вдъхновя още, ще продължа да дълбая по тези въпроси.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #22 -: 18 Март 2010, 15:53:37 »
Аааааа, страхотно Тодоре!!!
 :hi: :hi: :hi:
Струва ми се че администрацията на форума трябва да даде директен линк от главата на сайта ни към това "вдъхновение" щото ако е ясно на професионалистите, то на нас моделистите едва от тук ни става (май) още по-ясно.
Перфектно изпълнение под рубрика "в помощ на моделиста".
Благодарско и продължавай нататък с "вдухновението"!!!
 :clapping: :clapping: :clapping:

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #23 -: 18 Март 2010, 16:58:16 »
Цитат на: bdz43r link=topic=2185.msg38191#msg38191 date=1268919125
...вдъхнових се и ето какво се получи...

Баси "вдъхновението" :swoon:  Много готино е станало. ХвалА таквийзи моделисти!!! :yahoo:

А това много ме разсмя:"...След благополучното пристигане на влака цял в гара Б...". Знам, че на някой хич не му е било до смях, като не дойде влака цял, но въпреки това изразът ме развесели. :yes:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #24 -: 18 Март 2010, 22:36:13 »
Да, това е стандартния израз " Влак ХХХХ пристигна тук цял ". И няма нищо смешно в него. Това е основно изискване за безопасността на движението. Я си представи, че е останала част от влака на междугарието, и след него пуснат следващия влак, който по правило се движи с максималната за него скорост (по горе беше споменато за спирачен път и видимост). Иначе и аз се чудя на това вдъхновение - мен определено не би ми стигнало търпението да напиша всичкото това, че и с чертежи.  :hi:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #25 -: 19 Март 2010, 09:10:31 »
Тоше, евала! Прочетох го с кориците, дет се вика!  :good:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #26 -: 19 Март 2010, 09:29:20 »
Супер.  :yahoo:

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #27 -: 19 Март 2010, 12:47:16 »
Ето от такова нещо се нуждаех отдавна!Благодаря ти за старанието и за това, че го споделяш с нас!  :hi:

Dare_Devil

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #28 -: 19 Март 2010, 17:28:52 »
И аз се присъединявам към благодарностите. Имах голяма нужда от това инфо.

fyut

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #29 -: 20 Март 2010, 09:40:27 »
 :drinks: :drinks: Направо отлично. АДМИРАЦИИ!!!  Наведе ме на много ценни идеи относно оформянето на гаровите коловози на детския макет. ;D