Автор Тема: Ефект на Фридманово отопление с генератор за дим (клип)  (Прочетена 4228 пъти)

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Здравейте,

Търсейки повече за димогенераторите, попаднах на това http://www.youtube.com/watch?v=pPtYGDF40sc - възможно ли е да се постигне такова нещо в пътнически вагон? Скъпи ли са димогенераторите и колко дълго издържат на едно зареждане? Не трябва ли винаги комина да "гледа нагоре"?

Дали може да се направи за теснопътен вагон (в НОе) - който се е возил, знае този уникален ефект през зимата...

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Знаем ефекта на фридмановото отопление, но с пушек няма да стане. Парата се разсейва във въздуха, а димът от генератора няма да се разсейва. Ефектът ще е като от прегряли пушещи дискови спирачки - нищо общо с фридмановото отопление.
Всеки иска да си има малка железница в къщи да и се радва, но с малките домашни железници се допускат някои компромиси - не може всичко да е като в реалността.
В най-добрия случай (стига да опреш до там) ще трябва да се задоволиш с пушещ локомотивен комин или да слагаш миниатюрна кафеварка във всеки вагон.
« Последна редакция: 07 Февруари 2010, 23:16:44 от bdz43r »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Потърси от какво се получава аналогичен ефект при малките домашни шадраванчета, които се продават тук-там. С някаква течност е, която сигурно се продава, където предлагат такива шдравани.
Но честно казано хич не ми прилича на отопление - парата там се издига нагоре и обгръща вагоните, а тук тече по земята.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Някъде из форума в друга тема стана въпрос за пушека от парните локомотиви и някой там беше казал /не помня кой точно/, че се сипвало некво масло, което се изпарявало и димяло... Обаче имало и доста неприятния ефект от омазване на целия макет с много финни аерозолни мазнотийки...

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Мерси,

Да, прочетох го това във форума и не само за течността и за ефекта на замърсяване (омазняване) на релсите; въпроса ми беше на едно пълнене колко време дими, защото търсих в гугъл, но никъде не видях да се описва на колко време се пълни, а колкото клипчета намерих с димящи машини, обикновено, ако клипчето е повече от 6-7 минути май парата спира, но си мисля, че може и да е по друга причина - но това само някой, който вероятно има такава машина ще може да го отговори.

Съгласен съм, че не прилича на фридмана, но да сме честни - това има - представете си 77-ца със звук и светлини и 4 теснопътни вагончета всяко димящо - нека бъде така - пак ще е страхотно и цялостно ще наподобява достатъчно (предостатъчно) картинката на теснолинейката, чакаща на някоя гаричка.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Пълни се със спринцовка , от към отвора, а времето на "димене" е относително ,щото е въпрос на няколко фактора:
- колко време ще ти е включено / изключено ?
При включване, докато "сгрее" сместа до пълно изпаряване  (тоест не го изключваш докато не спре) пък зависи от модела на парогенератора.Ако има паузи при вкл/изкл всеки път се сгрява за малко различно време от предишният щото течността вътре е намаляла.
- колко ти е голям димогенератора?
Някой са по-едрички и събират повече "димно масло".
- колко бързо ти загрява димогенератора - при всеки модел дори от една серия , това е доста относително. А и някой го загряват повече и съответно се изпарява по-бързо.
дали трябва да продължавам ...да взема да напиша един докторат по въпроса :ok:

Тоест факторите които оказват влияние на "продължителност по време" са твърде много и към тях се добавят индивидуалните мераци и способности на всеки моделист , експлоатилащ такъв димогенератор.

За това и никъде не пише такава "техническа" информация - "колко време".
За това и клипчетата са такива.
-----------------------------------------------
А сега дано разбереш защо никой не ти отговаря.
И защо постоянно ти пиша да четеш, гледаш и най-вече разсъждаваш, за да не задаваш "убийствени и смешни въпроси"
Не се обиждай , нищо лично, но и аз почвам да губя търпение вече...
 ;D

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Пач, мерси, изглежда, че когато всички загубят търпение, вече ще са ми ясни основните понятия.

Разбирам, че е относително, питам дали е ГРУБО между 3 и 10 минути; или примерно към час (да постоянна работа примерно) - тоест дали е горе долу колкото за демонстрация или си държи доста на едно пълнене - и моят въпрос е много общ.

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Светлине, моят опит с пушек-генератотите е скромен, но поучителен за мен. Имам една парна машина с такъв генератор. Изпробвахме я на макета на TANO преди много години. Течността се сипва в комина на локомотива и няколкото капки стигат за 4-5 обиколки, не повече от 5 минути. При аналогово движение дименето наподобява това на запалена цигара. Далеч от мощните тласъци, на които излиза парата при истинските машини. Освен това всичко се омазва от сместа и не знам доколко ще си щастлив всеки път да почистваш  всичко наоколо. Но докато не се убедиш сам, няма как да вземеш решение. :yes:

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Ето това е отговор - смислен, кратък и ясен.  :hi: