Автор Тема: Разкажете за онова време  (Прочетена 12858 пъти)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #15 -: 11 Февруари 2008, 18:13:48 »
Ами "ДетМаг" - зад Шератон , откъм Св.Петка ? И там имаше щанд с влакчета, и то с много яки неща ; последното което си купих оттам бяха 8  4-осни цистерни Texaco  - едни сребърни с черна лента от край до край - красота ! Спретнах як влак ; по това време дебнех комплектите с BR 110, циментовоза и този с капаците отгоре ; от Млад Тех-к бях взел 2 и някой ми каза ,че в ДетМаг-а ги имало "под щанда" а ми се искаше дълъг влак циментовози - нямаше ги отделно : за мен най-красивият вагон на Пико от онова време !
прил 2-осната версиа на Тексакото , която май не е идвала в БГ
« Последна редакция: 11 Февруари 2008, 18:26:23 от Adrian »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #16 -: 11 Февруари 2008, 18:20:06 »
 за мен най-красивият вагон на Пико от онова време !
прил 2-осната версиа на Тексакото , която май не е идвала в БГ
[/quote]А този с многото малки буренца?

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #17 -: 11 Февруари 2008, 18:27:22 »
Да , също мн атрактивен - приложих го горе ; и до ден днешен имам 6 броя ; бяха 12 - но заминаха навремето по преднзаначение

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #18 -: 11 Февруари 2008, 18:38:00 »
Цитат на: Adrian link=topic=220.msg1884#msg1884 date=1202747242
Да , също мн атрактивен - приложих го горе ; и до ден днешен имам 6 броя ; бяха 12 - но заминаха навремето по преднзаначение
Аз имам само 3 ;D

vania85

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #19 -: 11 Февруари 2008, 19:01:27 »
Адри, като спомена за 110та и се сетих; Виждам я в магазина и много ми хареса (то от НО всичко ми харесва но нали така му е думата) беше в "сета" мисля с още 5 вагона. "Сета" беше отворен като мостра а прдавачкат ми казва че това е последната бройка. Застояла била от много време и цената и е намалена защото едното ъгълче на покрива на кабината е счупено! Ти сега познай коло секунди мислех за да взема решение? 0 , 1 или 2  ;D ;D ;D

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #20 -: 11 Февруари 2008, 20:59:49 »
Здравейте!
Четейки тази тема се сетих и аз за нещо преди 10 - 12 години. Отивам на гости на мой чичо, жалко че не е вече между живите, старите хобисти ще се сетят за него Любомир Пенков, работеше в БНТ. Та той ми вика правил съм леща да хапнем и ще те водя на едно място. Каде, що  непожела да каже! Само рече: ще си доволен много. Той знаеше , че и на мен ми е болест ТТ. Ама кой да се сети. Заведе ме в едно малко магазинче да една уличка зад "Исул". Останах като гръмнат виждайки вътре за какво става дума. Адри, предполагаш за какво става дума, на ли? На другия ден бях там и ме посрещна един с огромна кичара - а познайте кой!? ??? ;) Въртях се, суках се може би час вътре и накрая излязох с колекция от 24 броя двуосни цистерни за ТТ. И до сега си ги разхождам по релсите закачени една за друга теглени от един или два BR 92 - красива гледка за окото! След време някой беше оставил и каталога на "Tillig" за 1994 - 1995 година, та й него пазя до сега ксерокопиран. И за капак на всичкото това казано и написано от мен, това лято на "Бургас Фест" си чесахме езиците с един колега и толква сме се разхубавили. че не можахме да се познаем след години, а тука във форума се засякохме. Кой е бил той оставям на вашето въображение да гадаете....................... ;)
« Последна редакция: 11 Февруари 2008, 22:38:01 от TheJackal »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #21 -: 11 Февруари 2008, 21:11:20 »
Цитат на: TheJackal link=topic=220.msg1888#msg1888 date=1202756389
Здравейте!
Четейки тази тема се сетих и аз за нещо преди 10 - 12 години. Отивам на гости на мой чичо, жалко че не е вече между живите, старите хобисти ще се сетят за него Любомир Пенков, работеше в БНТ. Та той ми вика правил съм леща да хапнем и ще те водя на едно място. Каде, що  непожела да каже! Само рече: ще си доволен много. Той знаеше , че и на мен ми е болест ТТ. Ама кой да се сети. Заведе ме в едно малко магазинче да една уличка зад "Исул". Останах като гръмнат виждайки вътре за какво става дума. Адри, предполагаш за какво става дума, на ли? На другия ден бях там и ме посрещна един с огромна кичара - а познайте кой!? ??? ;) Въртях се, суках се може би час вътре и накрая излязох с колекция от 24 броя двуосни цистерни за ТТ. И до сега си ги разхождам по релсите закачени една за друга теглени от един или два BR 92 - красива гледка за окото! След време някой беше оставил и каталога на "Tillig" за 1994 - 1995 година, та й него пазя до сега ксерокопиран. И за капак на всичкото това казано и написано от мен, това лято на "Бургас Фест" си чесахме езиците с един колега и толква сме се разхубавили. че не можахме да се познаем след години, а тука във форума се засякохме. Кой е бил той оставам на вашето въображение да гадаете....................... ;)
Това магазинче откога до кога е съществувало,какво е предлагало и кой го е държал(хобист ли)?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #22 -: 21 Февруари 2008, 16:09:10 »
Сега зададох въпрос в "сигнали" , та се сетих за една случка:
Трябва да беше някъде 1978 или 1979 година.С трима приятели (от който само аз останах заклет фен на моделната железница) се занимавахме освен с моделиране и с фотография.Една неделя сутрин , се въоръжихме с фотоапарати (лентови разбира се ;D) около десетина черно - бели с различна чувствителност фотоленти и две цветни , които по това време си бяха дефицит (като много други стоки >:() и се насочихме към Централна гара , да направим снимки на подвижния  състав там който видим.
Речено - сторено. Тичахме по пероните да снимаме всичко което ни хареса от различни ракурси , ама най-голямото бягане направихме за една маневра отсерия №52 , щото много ни хареса със "старите" щанги , дизел с очарованието на парна машина . Е почти - пушека бе слаб и пара няма , ама пък тромбите бяха друго нещо ...Да ама хората си вършеха работата и въобще не се спряха на място да станат фотомодели покрай локомотива.
Е накрая ,успяхме да заснемем всичко , но изплезихме езиците до земята - гарата се оказа доста дълга . При това железничарите почнаха да ни гледат подозрително (тогава циганите не крадяха както сега , но пък се пазехме от "врагове" на соц.строителството >:() и за да "потулим" зараждащите се шамари  и други дебати на тема "има ли ж.п.моделисти в България и какво по-дяволите правят те с това тук!?", се оттеглихме , скрито на "прибежки и припълзявания" до оградата на ж.п.завода зад последните коловози.Седнахме на една купчина (като в макета на Владо :)) траверси , потънали в бурени , които ни скриха и почивайки си обсъждахме кой какво е снимал и какво не е успял.В този момент наблизо минаваше влак и ние , забравили за прикритието си , го демаскирахме - изкочихме на върха на купчината , за да направим по-хубави снимки на горните чести на минаващия локомотив.Машиниста ни изгледа учудено , показа се на прозореца и извика да се махаме и да не се катерим по-стълбовете.Това не бе лошо (човека реши че може тия глупави хлапета да се изпържат на "високото"...) , но лошото бе , като ни отмина може да е алармирал диспечерите (тогова май вече имаха радиовръзка вече - не знам :-[)  а ние глупаците обръщайки се съзряхме зад стените на ж.п.завода две прекрасни парни машини (за едната съм сигурен че бе серия №15 , ама другата нещо по-малко, но не помня какво точно) .
Така и не знам кой предложи да прескочим оградата и да направим след презареждане на фотоапаратите нова "фотосесия".Е  ясно ,не се забавихме и миг.Прехвърлихме се , и внимателно отърчахме до близките ъгли  да огледаме обстановката и възможните направления за появата на "врага" - тоест охраната.Всичко бе спокойно и чисто , и се започна едно щракане , щракане , катерене отгоре по локомотивите , вътре и вън - с едно изречение ---Трепет в сърцата , радост за душата , сърбеж в ръцете за майсторлък и стахотна гимнастика не ума , кое как може да се повтори в мащаб----
Да-а-а , обаче занижихме "безопастността" и забравихме да се оглеждаме за охраната , като дори се отдалечихме от "стратегическите" пътища за отстъпление - натрупахме някакви изхвърлени сандъци до оградата във вид на стълба , за скоростно и лесно преодоляване на оградата при бягство "по-тревога".
Логично и един от друг се разделихме и си подвиквахме кой какво е снимал , та охраната не само ни "засекла" но се и организирала и внезапно проведе атака от трите възможни страни(без оградата).
При това имаха явно "войник с маршалски жезъл в раницата" защото при нахлуването им в откритото пространство , където ние ги и видяхме , вече спирайки се да тичат  ни отрязаха пътя за бягство .
Приканиха ни с викове и "кръвясали" очи да слезнем от 15-цата и да се предадем доброволно с думите:
"Вашта м**а, слизайте веднага , да видите какъв бой ще ви дръпнем" и още куп такива доброжелателни закани.При нас тримата също имаше "Наполеон" който набързо шепнейки ни команди , нареди да  слезнем от три различни страни , и така само един да бъде заловен за пердах , но пък ще спаси приятелите си... Да забравих да спомена равната ни численост с охраната - три мустакати чичковци със сини пристилки и червени ленти на левите ръкави.Та нашия Наполеон си предаде апарата на мен , и отиде в другия край на локомотива за да се предаде.Да ама ония не се помръднаха и приятела попадна  в ръцете само на един чифти шамари , получени веднага щом стъпи на земята.Това го вбеси - плана му се проваляше пред очите и той предприе спешна спасителна операция, задърпа се като дива коза на връв в ръцете на отшамарилия го и започна да крещи и да го рита по-глезените.Мустакатия първоначално стъписан , се вгледа в него и почна да го влачи към "дежурната" за го "арестува" . Може и да бе по-голям , но не би ял бой от баща си , като моя приятел , та позагуби малко от бдителноста си - достатъчно , в ръцете да му остане тенис фанелката , но не и моя боен фотограф.Тук вече другите не издържаха на гледката и се втурнаха за повторно залавяне на това "диване". Те тичаха в след него , а той започна обход около другия локомотив , с цел да ни даде шанс за оттегляне което ние и направихвме .Вече на върха на оградата се развикахме че нямат права да го бият , и куп такива обвинения , той успя да набере преднина и за наша радост  вече катереше купчината сандъци .Ние решехме , че вече сме оттървали пердаха и скочихме спокойно в тревата, Но нашия Наполеон реши да си върне за шамарите и бутна последния съндък , на долу - хем да разруши стълбата , хем удари някой от мустакатите.След това се обърна победоносно към нас и тук , вместо да скочи като нас , изрева изненадано , хвана се за главата отзад и падна по лице при нас долу , но не в тревата , а на баластрата и едно счупено шише.
Оказа се че пазачите , ядосани до Ен-та степен от падащия съндък , намерили някаква гайка в джоба , метнали и уцелили врата на другарчето ми.
В резултат - голяма цицина на тила , аркада на лявата веждата , от съприкосновението с чакъла и три шева направени по - късно в "Пирогов" на лявата длан вследствие нанизването на счупеното шише.
Само още две неща - пердаха Наполеон изяде от родния си баща (който така е не разбра че раните не са от нашия двор) и гайката която едва не му проби главата , вися окачена на кожена връв , докато тоя същия "Наполеон" не хукна по момичета , та някое от ученическите му гаджета не го накара да я изхвърли - така и не разбрала ранния "хеви-метъл" в душата му.
А да снимките си заслужаваха това приключение... ;D ;D

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #23 -: 22 Февруари 2008, 09:37:43 »
Вчера ме хвана задръстване на Раковска , при градинката на Кристал .
Погледът ми спира на 'Театъра на Армията'...до него лъскавите витрини на нов магазин...и нахлуха спомени ...

как едно време тук се помещаваше Чешкият център и си имаше магазин...

а в магазина някой подшушна ,че са пуснали модели на "Igra" 1:87

лелеее , колко тирове , тир цистерни , прицепи , Ифи и Шкоди се накупиха оттам ...сигурно имам 1 кашон !

И пак за Раковска си спомних - имаше представителен магазин на "DARU car" - продаваха истински BMW-ta   - ама на касата имаше  и  сетове на  "Herpa" с по 5 "BMW"-та 1:87 - даваха ги за покупка като талисманче ли , като подарък ;  след няколко дни висене успях да забърша 4 сета за нищо пари ;)

ми некви спомени са тва за онова време :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #24 -: 14 Март 2008, 14:37:01 »
През пролетта на 1980 година , не без съдействието на Димитър Деянов се събирахме група ентусиасти на нещо като сбирки на новоучредяващият се клуб "Железопътен моделизъм - България" .Аз тогава още ученик , се врях в залите на НТС (научно-технически съюзи) на Раковска 108 , барабар петко с големите.Тогава Деянов организираше група на доброволни начала (но освен  Данчо - Финта, другите не помня кой бяха) която да обикаля България и  с блажна боя и четки да надписва бракуваните и изтеглени по глухи коловози стари парни локомотиви от БДЖ.Надписите бяха кратки - "Не режи-музеен експонат".Идеята бе да се организира запазването на възможно повече екземпляра или поне по един от серия - и след преместването на Музея на транспорта от Русе в София , на вече несъществуващата гара Сердика . Да се въстановят и станат ядрото на новия музей.Мечтаеше се да има и помещения за закрити експозиций , и дори преустроени два големи пътнически вагона (от бракуваните разбира се) да станат мястото за клубните сбирки и бъдещ общ макет в "НО".
Имахме идей , един път месечно да се организират тематични екскурзий с парна тяга и ретро вагони , с начална гара именно от там.Ама тогава си съществуваше и цялата околовръстна линия на София , та посоката въобще не бе проблем.
Димитър Деянов ни бе направил членове на НТС , със съответните карти  и заплащане на минимален членски внос .Спомням си че се пишеха постоянно някакви писма до Бай Тошо , до министерствата и т.н.
Даже имаха няколко различни заповеди от които най-важната бе от министъра на транспорта , гласяща нещо от рода "да се оказва съдействие на хората грижещи се за музейните локомотиви " и т.н.
Дори от НТС ни включиха в техните си програми за екскурзий , в една от който се включих и аз (вече имах свой паспорт) до Виена с чисто новия кораб "Украйна" от СССР по Дунав. Да но екскурзията се отложи по неясни причини от август за първите дни на октомври , но се състоя ...без мен .По точно отиде майка ми , защото аз бях получил повиквателна заповед за казармата още в началото на септември.
Та когато аз марширувах из поделението в сурови тренировки за клетвата към Родината, майка ми се разхождаше из булевардите на Виена в късната златна есен.
По понятни причини , прекъснах всякакви контакти с хората от клуба и въобще с хората от цивилния живот ,  тъй като се наложи в продължение на всеки божи ден в продължение на две седмици , да ходя по един час на разпити ,при политическите офицери на батальона и да давам обяснения кои  са хората пишещи ми не само от България , но и от Съветския съюз (???) а пък за клетвата дори съм бил получил "честито" с открита картичка
от Виена (която така и никога не видях!!!).
Абе тъп и гаден строй го бяха направили ония тъпанари (също като днешните ни политици).
Та така и не разбрах през двете години на моето отсъствие какво стана с идейте и начинанията на този клуб , нито с хората от него , а на мен малкия както ми викаха големите , ми остана само спомен - двете новоизлязли части на книгата на инж.Димитър Деянов - "Подвижен състав на Българската тракция - І и ІІ том"- бря може и да обърках малко заглавието , но все се вторачвам в снимките и чертежите вътре та заглавието не съм го запомнил.
Та така тогава в ония времена...
Сега съм се амбицирал към края на месеца да се плясна един два дена в отдел краезнание на Софийската градска библиотека и да изровя схемата и снимки на тази гара Сердика.Искам да я пресъздам от тогавашното време като товарна гара със затихващи функций в мащаб "ТТ".
 ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #25 -: 25 Март 2008, 15:43:17 »
Х а !!! Попаднах на една снимчица в мрежата и внезапно си спомних , че моя първи стартов сет бе всъщност този.

но от него май нищо не е останало щом съм го забравил.Не сега се сещам , че още ползвам захранващият му траф , който няма нищо общо с F1 и F2.Синьо-бял с механична система от гетинаксова кобилица, свързана към "врътката" и имаше плавен ход , тъй като кобилицата изпълняваше функцията на плъзгач , който се притискаше към много на брой изводи директно изведени върху макарата на трафа.Някой ден ще го въстановя и снимам ,щото системата е отлична за плавен ход , без електроника - само на механика!!!
По обясними причини  ще го броя "предстартов" сет , щото бързо под стълбовете на въздушната монорелса , бе прекарана линия от "НО" със двуосния BR80 и два "олд таймер" пътнически вагона от набора на "PIKO" с металния пулт за управление от две плоски батерии.
Монорелсата бе в много ефектна кутия с рисунка на някакъв град на бъдещето!Имаше доста силни фарове които светеха напред в нощта според посоката на движение.Единственият недостатък бе това бутафорно "остъкление".
Та така ... :)
« Последна редакция: 01 Септември 2008, 10:42:06 от pach »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #26 -: 29 Май 2008, 13:21:05 »
Аз няма да разказвам надълго, но ровейки из разни стари снимки попаднах на това. Сета е на Механо и го получих за рожден ден или нова година, някъде през 80-те. Вече имах друг сет на Пико, но в този имаше 2 стрелки и релсите бяха Т профил, гледал съм ги с часове дори без да карам влака, толкова бях впечатлен.


KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #27 -: 29 Май 2008, 14:42:11 »
Цитат на: vasko58 link=topic=220.msg1886#msg1886 date=1202749287
Адри, като спомена за 110та и се сетих; Виждам я в магазина и много ми хареса (то от НО всичко ми харесва но нали така му е думата) беше в "сета" мисля с още 5 вагона. "Сета" беше отворен като мостра а прдавачкат ми казва че това е последната бройка. Застояла била от много време и цената и е намалена защото едното ъгълче на покрива на кабината е счупено! Ти сега познай коло секунди мислех за да взема решение? 0 , 1 или 2  ;D ;D ;D
Може ли аз да позная ? Решил си още преди да го видиш, че ще го купиш  ;D

Voodoo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #28 -: 29 Май 2008, 15:26:53 »
И аз като повечето получих за един рожден ден стартов сет на "Пико". Бил съм на около 6/7 години, нямам спомени. Голяма радост беше. Линиите бяха 1 кръг. Имаше парен локомотив 2 пътнически вагона и един пощенски. Голямо щастие беше...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Разкажете за онова време
« Отговор #29 -: 01 Септември 2008, 10:47:46 »
За мое учудване намерих все пак един остатък от стартовият ми сет...



и то е трансформатора му (който не е на Пико :o) и който смятам да въстановя в първоначалният му вид - хем ще си го ползвам , хем ще е спомен от онова време .А от кутията незнам как , но ми е оцелял капака



...та като го гледам сега и ми става ясно защо не ми е съвсем на сърце V-та епоха - ми аз още със стартовият си сет , съм почнал направо в VІІ-ма .
;D ;D ;D
Впрочем имам дмътни спомени ,в един килер май се пазят още части от сета ...може още нещо да изкочи от тая монорелсова история...