Автор Тема: Възможно ли е управление на стрелки на Флайшман под масата.  (Прочетена 7797 пъти)

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Здравейте, в процес на изясняване съм още, преди да започна с макета. Та въпросът ми е следният: Някой има ли идея как могат да се управляват стрелките на Флайшман под масата (равнината на макета). Има ли механизъм, който може да се монтира под масата (освен конрадският - в случая е неприложим защото разпробиването на подвижната траверса почти е невъзможно без риск от счупване. Пък и флайшманските стрелки имат метална подложка отдолу, което налага още по-сложни манипулации със съмнително качество), и да ги движи. Отгоре на масата да се монтира само латерната.

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Не съм запознат с тези стрелки, но:
Подвижната траверса не стърчи ли отстрани? Мисля, че там може да се измисли някакво куплиране с машинката. Дай малко снимки.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Гледах снимки на тия стрелки и стрелям малко във въздуха, но си мисля, че ноха могли да се управлават с конрадски механизми, чрез удължаване на подвижната траверса и цялата дандания да се случва отсрани където трябва да е фенера.

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Не подвижната траверса въобще не се подава от призмата и е много финна за пробиване. От друга страна лосчето към задвижващият модул стърчи навън но също е много финно за пробиване или някакво преустройство. Слагам малко снимки за да добиете представа. Купешката латерна на Флайшман влиза е отвор отстрани на призмата и комуникира с подвижната траверса.

Флайшман Профи с задвижващ модул


Флайшман Профи без модул


Латерна за Флайшман Профи




Въпроса ми е има ли някакъв друг вариан освен конрадския. Или някой има ли идея как да се преоборудва такава стрелка.

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Абе аз се чудех какво е това латерна, пък то имали предвид лантерна хората ...  ;D
Така, значи - мисля, че с нещо залепено за подвижната траверса ще стане. Идеята ми е като не стърчи отстрани, да го направим да стърчи. Хубавото е, че детайлът, който ще се добави може да го направиш с каквато форма и каквито отвори ти трябват.
Трик: От един колега от форума научих начин за фино пробиване - с нагорещен кламер. ;)

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Цитат на: optron link=topic=2229.msg36105#msg36105 date=1266315139
Трик: От един колега от форума научих начин за фино пробиване - с нагорещен кламер. ;)


За какво с нагорещен кламер,като има свредла по 0.4мм ,0.3 мм  :good:

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Цитат на: optron link=topic=2229.msg36105#msg36105 date=1266315139
...Абе аз се чудех какво е това латерна...

Laterne f, -n - фенер, улична лампа.

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Цитат на: Жоро link=topic=2229.msg36110#msg36110 date=1266318772
Цитат на: optron link=topic=2229.msg36105#msg36105 date=1266315139
...Абе аз се чудех какво е това латерна...

Laterne f, -n - фенер, улична лампа.
Имаш да вземаш!
А сега провери на английски как е. Освен това има българска дума "латерна" и тя обозначава музикален инструмент. Поради това не можах да свържа латерната със ЖП-транспорта. Справка - тълковния речник.

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Имаш да вземаш!
А сега провери на английски как е. Освен това има българска дума "латерна" и тя обозначава музикален инструмент. Поради това не можах да свържа латерната със ЖП-транспорта. Справка - тълковния речник.
[/quote]
Уважаемият съфорумец optron ще трябва да ме извини, Явно не съм прочел добре наименованието на английски:
http://www.fleischmann.de/nc/produkte/spur_h0/profi_gleis.html?mod=single&catid=8534&singleViewID=6438&page=5

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
Не виждам да помагате на човека, а само си чешите езиците... :on_the_quiet:
Преди време когато имах само ръчни стрелки съм ги превключвал със сивите релетата на 16 в.
Релето беше монтирано до стрелката и свързано с тел, огъната от кламер.
Релето може да се скрие под някоя къщичка.
На снимката съм показал примерното разположение:

Ако ви бях питал дали това може да стане, какво ли щяхте да отговорите...
Сега  по темата:
Релето от "Конрад" е предвидено за монтаж под макета.
Закрепването му, няма да ти е проблем.
Свързването му със стрелката е по деликатната работа.
След като латерната на Флайшман влиза в отвор отстрани на призмата и комуникира
с подвижната траверса, можеш да разпробиеш отдолу латерната и там да се  свърже релето.
Така няма да се вижда остта на релето и с тази латерна ще стои като истинско.
Ако не ти се слагат тези латерни, а не можеш да направиш отвор,
тогава залепи отдолу предварително подготвено паченце с отвор за релето.
Може да е от пластмаса и с "канаколит" или друго лепило ще го залепиш.
Ако можеш да сложиш снимка отдолу на стрелката ще е най добре...





nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Варианта с латерната не е приложим, защото ако се вгледате в снимката ще забележите, че не тя мести стрелката, а подвижната траверса благодарение на усилието от електромагнитният превключвател бута лостчето на латерната в едната посока и съответно пружинката и го връща обратно. Вчера ровейки се из нета открих това като решение препоръчано от Флайшман:
http://www.fleischmann.de/fileadmin/user_upload/betriebsanleitungen_pdf/BA_9421.pdf  Верно решение е, но е доста трудно за изпълнение, защото трябва да се оформят легла за всяко едно задвижване на стрелките в плота на макета. Предполагам трябва да се използва някаква фреза.

Born

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Здравей, виж този линк:
http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galerie/SK/page008.htm
Надявам се да помогна.  :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: bategojko link=topic=2229.msg36138#msg36138 date=1266340976
Не виждам да помагате на човека, а само си чешите езиците... :on_the_quiet:
Преди време когато имах само ръчни стрелки съм ги превключвал със сивите релетата на 16 в.
Релето беше монтирано до стрелката и свързано с тел, огъната от кламер.
Релето може да се скрие под някоя къщичка.
На снимката съм показал примерното разположение:

Ако ви бях питал дали това може да стане, какво ли щяхте да отговорите...
Сега  по темата:
Релето от "Конрад" е предвидено за монтаж под макета.
Закрепването му, няма да ти е проблем.
Свързването му със стрелката е по деликатната работа.
След като латерната на Флайшман влиза в отвор отстрани на призмата и комуникира
с подвижната траверса, можеш да разпробиеш отдолу латерната и там да се  свърже релето.
Така няма да се вижда остта на релето и с тази латерна ще стои като истинско.
Ако не ти се слагат тези латерни, а не можеш да направиш отвор,
тогава залепи отдолу предварително подготвено паченце с отвор за релето.
Може да е от пластмаса и с "канаколит" или друго лепило ще го залепиш.
Ако можеш да сложиш снимка отдолу на стрелката ще е най добре...

То и ти не виждам да му отговаряш конкретно, ами с някакви стари твой изпълнения...
Кажи сега как си ги направил, и въобще дали стават за Флайшман джаджите му.
Проблема , да няма смислен отговор , както ти смяташ, е че до сега никой не е имал такъв проблем, с тези части, от тази фирма.Предполагам...
За това и отговорите на хората са по общи - всеки споделя своя опит или начина как би го решил той самият.Твоят отговор също е такова предположение, защото явно и ти си го правил по друг начин и с друга фирма-чаркове...
За такива като теб , казват "га стана сиган- га ти почмерне задника"
Това в рамките на шегата.За да не се нагнетява атмосферата тук излишно (че някой само това чакат... :spiteful:)
  :lol: :lol: :lol:
Да се надяваме че колегата ще си избере най-оптималното решение и ще сподели после опита си с тезо чаркове!?
 ;D ;D ;D

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Сега забелязвам, че отстрани на стрелката има едно лостче за задвижване. При теб има ли нещо такова? Моля, ако ти е възможно, покажи снимки от долната страна на стрелките.

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Ето снимка от долната страна на стрелката.