Луцииии, още не можем да се запознаем на живо (а имам мерак) ама ще ти кажа че изобщо не си прав.При това спорът ти май го поддържаш , за да се развива темата, но не и да се стигне до единственият "правилен" извод.
Ще кажа само, че у дома имам от всичко по-малко излизало в различните етапи на звукозаписната техника (по-точно за прослушването на звука като носител на богата информация) тоест моя грешка -звуковъзпроизвеждащата техника.
Все още си пазя над 600 винилови плочи (някой ги имам в по три екземляра - третият все още не е разпечатван), ролки записани на 19 см-рова скорост, касетки , видеокасетки и по-съвременните СD и DVD-та.
Всички тези носители си имат съответната апаратура за прослушване / възпроизвеждане от ниво на качеството - над средното за HiFi-клас (то от СD-тата насам вече няма такъв клас).
И до ден днешен на практика (с теорията съм слаб в областта на звука) най-предпочитаното кътче е грамофонното шаси за виниловите плочи и ламповият усилвател който е с "едва" 10 W-тови канали. До качеството на звука му само прави опити да се приближи култовият (някога) усилвател Quad-405 (успях да си го сглобя със задоволителни резултати едва на третият път), който единствен успяваше да премахне "транзисторното" звучене и да има динамика адски близка (но не еднаква

) с по-обикновен лампов усилвател.
Всички други носители по един или друг начин (още от касетките започна компресиране на сигнала и увеличаване на скоростта) всъщност се опитват, не да постигнат нужното и истинско качество на оригиналният звук, а да съберат колкото се може повече информация. От тук всъщност става и влошаването на качеството.
Луси, мога единствено да се съглася с Даниел (той си ни е специалиста тук) че най-качественият и оригинален звук все още се "вади" единствено от ламповата техника, защото всяка друга техника създадена да възпроизвежда звук, всъщност гледа на звука като на нещо едва ли не странично (и досадно) , тоест тя има съвсем различни приоритети.А пък от както се появиха процесорните технологии, стъпи на съвсем (според моето скромно мнение) на изцяло грешен път за възпроизвеждането на звука.
Аналогията с начина на записване на филми е достатъчно показателна - няма цифрова техника която да постигне качеството на лентата .Специалистите фотографи все още също предпочитат да работят на лента, защото само там могат да постигнат дълбочина и обемност на кадъра. За справка - опитай с цифров апарат да снимаш шахматна дъска с фигури в перспектива , и след това на "кадъра" да имаш едновременно първи и последни (най-отзад) фигури на фокус, както и рязкост, и контраст както на преден , така и на заден план...Само лентата е способна да възприеме всичко това и да го запечата по единственият начин по който го приема човешкото око, което в този момент би виждало шахматната дъска.
Всъщност и тук , принципа на извличане на максимална информация за цифрова обработка , лежи в основата си на аналогова такава . В света не е измислено още нещо което да измести богатството на аналоговата информация , била тя "събрана" на кинолента или винилова плоча.
Друг е въпроса че в опита си да я "разберем" , прибягнахме до "цифровизацията".
