Ето го и новото ми попълнение -
Piko ICE3 1:120
Тъй като този влак ми е мечта от доста време, ето малко повече информация ако има и други мечтатели в ТТ

Комплектът пристигна в кутия с изрязано лице, запълнена от стиропорено легло с отделение за всяка секция, заедно с упътване за употреба, номенклатурата с резервни части и каталога на Pico в ТТ за 2008 (!) г:



Направи ми впечатление, че вагоните се вадят и поставят с доста усилие, което е добре при транспортирането, но при продължително съхранение може и да не е в плюс.
Сетът се състои от 4 вагона – челен 1-ва класа (с фигурка на машинист), челен 2-ра класа, един пътнически 2-ра класа (с пантограф) и един вагон-ресторант (BoardBistro).


Скачването на вагоните е изпълнено със специфични конектори, които осигуряват механична и електрическа връзка, както и раздалечаването на вагоните в завой и повторното им “събиране” при връщане в права. Електрическото свързване включва 2 линии за напрежение от релсите и 3 линии за предни/задни светлини. Тягата се осигурява от вагон-ресторанта, при който са задвижени и 2-те талиги, като две от колоосите са с гумени бандажи, а вътре има и куплунг за декодер. Токоснемането е поверено на челния вагон с машиниста, като има възможност и за захранване през пантографа. В комплекта са включени и няколко допълнителни елемента, които се поставят на покривите на вагоните. Вратите на вагоните нямат релеф и са маркирани единствено от оцветяването. Сглобките на детайлите на места изглеждат грубовати, но като цяло са стабилни и без луфтове. Пантографът седи стабилно закрепен в спуснато положение, а когато се вдигне, се поддържа от две пружинки.
Впечатлението ми бе леко развалено от това, че някой си беше оставил ръцете по един от вагоните, от който се подаваше част от прозрачно фолио и имаше отпечатъци от лепило:

Но с леко разместване, клещи и мерак, фолиото бе премахнато, а лепилото го забърсах с 1% разтвор на спирт и почти не личи.
Тъй като използвам стария П-профил релси на Berliner-TT-Bahnen с радиус от 286 mm в кривите, този комплект пасва идеално за моите линии (които все още редя на паркета), тъй като минималния радиус по спецификация на този влак е 287 mm. Само за сведение, сетът ICE1 от Tillig изисква минимален радиус от 310 mm. В завой при минималния възможен радиус, влакът изглежда по следния начин:


При движение по големите радиуси (556 и 600 mm), завиващата композиция изглежда много по-естествено.
За да бъде задвижен влакът, композицията трябва да съдържа като минимум токоснемащата и задвижващата секции. Който смята, че 4 вагона са малко, може да си вземе и допълнителни и да си направи още по-дълъг влак. Движението е тихо, гладко и равномерно, като при скорост близка до максималната за модела, влакът върви така:
http://www.vbox7.com/play:4ff46970Все още не съм го разглобявал, но вагоните са с интериор и имат възможност за вграждане на осветление. Понеже съм пристрастен, не мога да дам обективно заключение за качествата на модела, но тъй като никой друг не прави ICE3 в TT мащаб, бих го препоръчал на всеки, който иска да “кара” експреса по неговото си трасе

. Аз лично останах доволен и Piko ICE3 оправда всичките ми очаквания.
