Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Парни локомотиви

<< < (5/151) > >>

Сaprycorn:
ВсъШност въпросът с номерацията на 47 серия е следния: ЗаШто при доставката през 1897 година, първите три маШини са номерирани 1002, 1003 и 1004? Логи4но е номерата да запо4ват от 1001. Тази номерация не се променя нито през 1902 година, нито през 1908 (когато се преномерират, прегрупират сериите). Излиза 4е в БДЖ е имало друг, доставен по рано локомотив, който е носил номер 1001. Но какъв е бил този локомотив все оШте никой не знае. Това е един неизяснен въпрос в историята на БДЖ.

pach:
Може да е била някаква "тестова" машина- при това различните източници дават общ брой на доставените локомотиви или 39 или 40 което разминаване също не е ясно защо.При номерация от 1002 до 1040 са 39 броя , така че пак се губи една , ако приемем ,че са доставени 40.
А първите три както писах по-горе , първоначално са били от 101 до 103 , тоест в последствие трябва да са номерирани 101-1001 102-1002 и т.н. тогава излиза че са 40 бр. общо .Объркана работа , като се има предвит - първите машини са си имали и индивидуални имена , доколкото си спомням от снимки 103 е бил "Тракия".После пък през ПСВ унищожения 1019 може да не е включен в общата бройка от 40 и от там да идва разминаването за доставените общ брой локомотиви.Колкото до аналога с 89 - та серия на немците , (но не си спомням точно - някой да качи снимка на модела) имах такъв мащаб "НО" и мисля че бункерите от страни нямат дъговидния изрез , при 89-ката май си бяха с правоъгълни стени започващи от нивото на горния ръб на рамата..?

Сaprycorn:
Немската маШина, която отговаря на 47ма ( само на първите, произведени от J.A.Mafei) е 89.6 Засега никой не я прави на модел. Локомотивната фабрика J. A. Mafei е основен достав4ик на Баварските железници, както и на БДЖ в края на ХIX и на4алото на ХХвек. Има оШте една немска серия, която е 1:1 с наШа 08.08 до 08.20, това е 38.0 (Bay P3/5)

Adrian:
Яско , разкажи нещо за BR23  , тъй като е следващата ми трансферна цел ; до колкото знам има 2 основни периода ; в кой период според теб е най-атрактивна ? - препоръчай производител , който я прави най-точно , епоха и т .н.

Сaprycorn:
Адри, ти уцели любимата ми серия!
 И така годината е 1941, а фабриката-Schikau. Новият тип 1'С1' е замислен като "еднофамилен" с BR50, т.е. двете серии имат напълно еднакви котли, тендери, кабини, пътеходни, крила, ел. инсталация и др. Идеята е 23 да замени Р8 (38) при обслужването на пътни4ески и ускорени влакове. Тогавашната практика в локомотивостроенето, е била от новата серия да се произведат и пуснат в експлоатация пробно 2 машини, и след около 1,5-2 години да се пристъпи към масовото производство на серията! За 23ките DRG са имали намерение да доставят 800 броя. Но Втората свтовна война е в ход, през 1943 в Германия е забранено производството на всякакви други локомотивни типове, освен на BR 52. И така тази великолепна във всяко едно отношение BR23, остава само с две машини-23 001 и 23 002!

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия