Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Парни локомотиви
CaLLlo:
--- Цитат на: caprycorn link=topic=237.msg15527#msg15527 date=1229875029 ---Друг случай със серия 10 (не помня номера на локомотива), композиция с 47 товарни вагона, партизаните са прекъснали главния въздухопровод след 8мия вагон. Така влакът остава практически без спирачки, и става една от най тежките катастрофи с много човеШки жертви (целият локомотивен и влаков персонал) и огромни материални загуби. Катастрофата става между Драгоман и Цариброд.
--- Край на цитат ---
Виждал съм голям брой висококачествени снимки от катастрофата - много грозна гледка! Локомотивът е 10.15, и дълго време стоеше до депото в Стара Загора, но през смутните времена на '96-та беше безогледно нарязан. Мога и още да пиша, но засега ще мъча. Само ще кажа, че това е любимата ми серия!
CaLLlo:
--- Цитат на: caprycorn link=topic=237.msg16238#msg16238 date=1230859639 ---
--- Цитат на: Smile link=topic=237.msg16236#msg16236 date=1230859258 ---Между другото , има ли BR 96 в трета епоха, много ми харесва , спираме само епохата. Трикс са го направили перфектен!?
--- Край на цитат ---
... А аз не знам кога са извадени 96ците от експлоатация.
--- Край на цитат ---
От първия вариант са произведени 15 локомотива, от втория 10. Последните общо 9 броя са бракувани от 1948 до 1949 г. в DB, а единственият останал в DR от втория вариант е работил до 1954 г.
Сaprycorn:
--- Цитат на: caprycorn link=topic=237.msg16237#msg16237 date=1230859390 ---А ние предпочитаме "ВАГНЕР", тъй като приличат на БДЖ. При българските локомотиви единствено 15 и 16 серия имат крила тип "Вите", всички останали са с "ВАГНЕР"
--- Край на цитат ---
Искам да разкажа малко повече за крилата "Вагнер" и "Вите". Точното наименование на тези атрибути e WINDLEITBLECHE (ДОМОПОВДИГАШТИ ШТИТОВЕ). Функцията им е да насочват въздуШната струя, която идва челно към локомотива, нагоре като увлича със себе си и дима и парата излизаШти от комина. Ефекта от крилата (димоповдигането) се наблюдава най добре при високи скорости, така че за бързоходни и пътнически локомотиви те са задължителни.
През 1925 година Роберт Вагнер (създателят на BR 01 и на EINHEITS локомотивите) монтира такива крила (наречени на неговото име WAGNER) на сериите 01 и 02. С крилата на Вагнер са снабдени и някои от по старите серии локомотиви, които до момента не са имали никакви крила- серии 17, 18, 19, 38, 39. Първоначално за серии 43 и 44 не са предвидени крила, тъй като те са товарни локомотиви и се движат с относително ниски скорости, но твърде скоро всички 44 и няколко 43 получават крилата Вагнер. Тези крила се монтират и на сериите: 03, 04, 05, 20, 23, 24, 41, 45, 50, 62.
В БДЖ "Вагнер" крилата идват през 1930 с първите 3 маШини от серия 01. Такива крила у нас имат сериите 01, 02, 03, 05, 10, 11, 12, 14, 17(само някои локомотиви от последната доставка).
Крилата "Вите" (на името на локомотивния конструктор Фридрих Вите, създател на BR 66 и BR 82) се виждат за пръв път на военната локомотивна серия 52 през 1943 година. Този тип крила са компромисно реШение, военна алтернатива на крилата Вагнер. Единственото им преимуШтество е че са няколко пъти по евтини сравнение с тези на Вагнер. Но ефекта от димоповдигането е значително занижен пред Вагнеровите крила. За съжаление по време на Втората световна война, а и в годините след нея, е трябвало да се икономисва всеки килограм ламарина, и така оригиналните крила Вагнер (характерни за всички EINHEITS локомотиви) са демонтирани и заменяни с крила "Вите". Затова в 3та и 4та епоха почти не се виждат локомотиви с крила Вагнер.
на снимките BR03 WAGNER
и BR03 Witte
Coltrane:
Тези 03-ки са III еп. на Флейшманн,нали? ;)
Сaprycorn:
Да, ФлайШманн, горната е 2ра епоха, долната 3та.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия