Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Парни локомотиви

<< < (65/151) > >>

Сaprycorn:
Страхотно :good: :good: :good:

mgirginov:
Евала Саше... :swoon: Благодарим ти!!! :thank_you: :clapping:

Сaprycorn:
Не е зле да бъдат илюстрирани с картинки локомотивите на Прусия, и за да се разпознават по лесно, картинките са с DRG означенията:
Pr S6 / DRG BR13

Pr S10 / DRG BR17

Pr P8 / DRG BR38

Pr P10 / DRG BR39

Pr G4 / DRG BR53

Pr G8.1 / DRG BR55

Pr G8.2 / DRG BR56

Pr T10 / DRG BR76

Pr T18 / DRG BR78

Pr T3 / DRG BR89

Pr T9.3 / DRG BR91

Pr T16 / DRG BR94

Pr T20 / DRG BR95

Сaprycorn:
Железниците на Прусия доставят огромни количества локомотиви за сериите, например от Р8 (серия 38) са доставени над 3000 броя, от G10 (серия 57)  съответно над 2500 броя, а G8.1 (серия 55) надхвърля 3200 броя!!! Първият опит за стандартизация (успеШен) е предприет в далечната 1891 година. Тогава са създадени два различни типа локомотиви с еднакъв котел. Става дума за пътническия Р4 (тип 2'B) и товарния G3 (тип С). По- късно пак с напълно еднакви котли са построени е две от най- масовите серии на Прусия - P8 и G10!
Интересно е че пруските типове са доставяни и за други железници в Германия, например Т18 в непроменен вид за Вюртемберг, а G12 (BR 58) е доставян освен за Прусия, и за Баден, Саксония и Вюртемберг.

Сaprycorn:
За съжаление обаче присъствието на пруски локомотиви в БДЖ е почти символично. На практика то се свежда до 8 броя "Вулканки" (локомотиви тип С с номера 171 до 178), 2 броя серия 25 ( 25.03 и 25.04) и чак по време на Втората Световна Война G12 (BR58), който след войната получава БДЖ серия 13.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия