Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Парни локомотиви
Сaprycorn:
Страхотно :good: :good: :good:
mgirginov:
Евала Саше... :swoon: Благодарим ти!!! :thank_you: :clapping:
Сaprycorn:
Не е зле да бъдат илюстрирани с картинки локомотивите на Прусия, и за да се разпознават по лесно, картинките са с DRG означенията:
Pr S6 / DRG BR13
Pr S10 / DRG BR17
Pr P8 / DRG BR38
Pr P10 / DRG BR39
Pr G4 / DRG BR53
Pr G8.1 / DRG BR55
Pr G8.2 / DRG BR56
Pr T10 / DRG BR76
Pr T18 / DRG BR78
Pr T3 / DRG BR89
Pr T9.3 / DRG BR91
Pr T16 / DRG BR94
Pr T20 / DRG BR95
Сaprycorn:
Железниците на Прусия доставят огромни количества локомотиви за сериите, например от Р8 (серия 38) са доставени над 3000 броя, от G10 (серия 57) съответно над 2500 броя, а G8.1 (серия 55) надхвърля 3200 броя!!! Първият опит за стандартизация (успеШен) е предприет в далечната 1891 година. Тогава са създадени два различни типа локомотиви с еднакъв котел. Става дума за пътническия Р4 (тип 2'B) и товарния G3 (тип С). По- късно пак с напълно еднакви котли са построени е две от най- масовите серии на Прусия - P8 и G10!
Интересно е че пруските типове са доставяни и за други железници в Германия, например Т18 в непроменен вид за Вюртемберг, а G12 (BR 58) е доставян освен за Прусия, и за Баден, Саксония и Вюртемберг.
Сaprycorn:
За съжаление обаче присъствието на пруски локомотиви в БДЖ е почти символично. На практика то се свежда до 8 броя "Вулканки" (локомотиви тип С с номера 171 до 178), 2 броя серия 25 ( 25.03 и 25.04) и чак по време на Втората Световна Война G12 (BR58), който след войната получава БДЖ серия 13.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия