Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Парни локомотиви
pach:
--- Цитат на: widowmaker link=topic=237.msg52273#msg52273 date=1294838960 ---...Пламене, аз съм от Русе и специалността ми е речно корабостроене и корабоплаване.
Работих по корабите в периода 1989-1991г. (тогава имаше задължителни договори).
Мисля, че по-добре познавам реката :)
Още повече, че съм ходил и във Виена и съм видял.
Колко е широк Дунав при Виена (подбрал съм снимка на сравнително широка част, а нагоре, в Германия е още по тесен):
(Image removed from quote.)
ето го и при Регенсбург:
(Image removed from quote.)
ето го и при Русе:
(Image removed from quote.)
--- Край на цитат ---
Именно това имах предвид! :victory:
--- Цитат на: pach link=topic=237.msg52271#msg52271 date=1294838525 ---...
В горното течение Дунав си е доста пълноводен и широк, да не забравяме че е водната артерия на Европа (в тази част), пък и от къде точно е плавателен? ...ти ще си спомниш по-бързо то мен... :drinks:
--- Край на цитат ---
Но може би точно така е станало в крайна сметка... :scratch_ones_head:
особино при този аргумент със снимките.
Ако има възможност ще се свържа със сайта и ще да попитам от къде имат тази снимка,
пък ако излезе достоверна, ще е достаааа... :scratch_ones_head: "екзотична"!!!
:yes: ;D ;D ;D
widowmaker:
Предполагам, че както и през 2-та световна война (в Русе е имало полева кухня за вермахта, при положение,
че не са били много хора и е можело храната да се уреди и от наша страна),
така и през първата, швабите са си били докарали всичко необходимо.
В случая локомотив, който е ползван за товарене на вагони на импровизирания със шлепове ферибоот.
Колко му е да го докарат и откарат.
Така, като гледам са 3 съединени шлепа, което значи поне 1800т. вместимост.
Локомотивът е около 60т., нищо работа в случая, само е заемал место, но те са го возили до тук
един единствен път, после (поне след 1-2г.) са си го прибрали.
pach:
За теглото аз имах предвид "импровизираната" железнорешетъчна конструкция.
По нея обаче преминават най много 100 тона, което е достатъчно тя да не е импровизирана, а регулярна (русизъм, ама не се сещам нашата дума...) на пристанище Русчук.
Колкото до снимката от към реката с поглед към Русчук,
струва ми се ,че е точно както ти твърдиш - на старото Русенско пристанище
(дето сега е морската гара/администрация май...),
поне така изглеждал май хълма отзад по други снимки.
...но ти си от Русе, така че явно ти говоря :blush2: за нещо "твое си"! :hi:
;D ;D ;D
ПП.
!!!!! Впрочем влекача (или тласкач...не му виждам носа, и ако въобще е от този тип кораби...),
на тази снимка е именно с името "Регенсбург"!!!!!
:lol: :lol: :lol: :lol:
widowmaker:
Не е било там , по скоро това е на входа на лимана, където сега е корабостроителницата.
Жп линията , която минава покрай речна гара е успоредна на брега и там мястото е тясно, за да се направи завой на 90 градуса.
А обръщач почти сигурно не е имало.
Трябва да се пита някой по стар русенец, който да има спомени поне от периода 35-40г. преди построяването на ферибоотния терминал.
За тоя терминал имам съмнения, че са използвали стари съоражения, не са го почнали ей така, от нищото.
Но пък той се намира вътре във въпросния лиман.
А на снимката се вижда открит дунав...
Всъщност тогава нещата са били по друг начин и брега е бил съвсем различен, не е имало корабостроителница:
п.п. Влекач със сигурност (то се вижда де), а и тогава тласкачи не е имало.
Отзад е написано пристанището, в което е регистриран кораба.
anubis:
--- Цитат на: widowmaker link=topic=237.msg52268#msg52268 date=1294835375 ---А локомотивът си е немски Т9.3, що трябва да е под наем или що трябва да е български?
--- Край на цитат ---
Мисля, че това е верния отговор.През ПСвойна,по силата на съюзния договор между Германия и България сключен през 1915г., първата получава правото да разполага войски на наша територия, да ползва неограничено инфраструктурата ни и т.н.Основно в Македония, но и във вътрешноста на страната са работили германски жп дружини, концентрирани главно в подръжката на релацията Ниш-турска граница. По това време тя се явява единствената сухопътна връзка между Германия и основния й съюзник Османската империя, както и част от проекта Берлин-Багдад. През лятото на 1916г. се взема решение за съвместна операция между Германия,Австро-Унгария и България срещу Румъния, която наскоро се е присъединила към Антантата. Австро-унгарски и германски войски се дислоцират на север по протежение на Карпатите, а български и германски в Добруджа, където се намират основните румънски отбранителни линии и града-крепост Тутракан. В последвалите военни действия нашата 3-та армия на ген. Стефан Тошев постига славни победи, но забележете, тя е починена оперативно не на българския,а на германския генерален щаб. В резултата на успешните военни действия,Румъния е окупирана от германски, български и австро-унгарски войски и престава да съществува държавно до края на войната. Смятам, е след приключването на военните действия германските части са започнали прехвърляне на подвижен състав на север през река Дунав. И тъй като единствения дотогава съществуващ мост в този участък (при Черна вода) е бил взривен от отстъпващите румънски войски, се е наложило строителството на такова полупонтонно съоръжение. Дали е било при Русе? Най-вероятно, защото концентрацията на военни части е била основно в източната част на Румъния (да,тя е окупирана но на молдовската й граница по р. Прут вече се е образувал нов фронт срещу руската армия).А по това време единственото място в източна България, където железопътната ни мрежа достига р. Дунав е Русе.Между другото,със сигурност на румънския бряг е имало друго подобно, но по-солидно съоръжение,построено от румънците преди войната, за да прекарат през реката тежката артилерия за тутраканската крепост(по това време транспортирана на дълги разстояния само по релси) идваща от вътрешноста на Румъния. Най-вероятно и най-логично да е било при срещуположния на Тутракан румънски град Олтеница. Имам някакъв бегъл спомен от една карта от края на ХIX век, че този град беше даден като свързан с железница.Доколко е било запазено от ожесточените военни действия, водени в този район, това е друг въпрос.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия