Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 321281 пъти)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #465 -: 16 Април 2011, 12:25:49 »

С други думи питаш, кои от сериите в интервала 80-96 са били ползвани и за пътнически влакове.

Ограничението, че това са товарни тендерни серии е по-скоро само конструктивно, т.е. конструирани са така, че да могат да отговорят максимално на конкретни изисквания. Но после в експлоатацията тия ограничения нямат задължителен характер, определящи са били целесъобразност и наличен подвижен състав в депото. С други думи може да се видят всякакви машини да теглят всякакви влакове, е, разбира се няма как да се случи някой пътнически локомотив да изтегли тежък товарен влак, но затова пък много често могат да се видят товарни машини с тендери или тендерни да теглят пътнически влакове, като в някои клонове това се е превърнало в традиция.
От друга страна поради факта, че товарните влакове постепенно са ставали все по-тежки с времето, все по-малко т.н. товарни серии са успявали да се справят със задачата и за тях не е оставала друга алтернатива освен - пътнически влакове. Така много иначе "товарни" серии постепенно са се превърнали в пътнически, особено при серии 90-96.





В интервала 80-96 чисто DB-йски серии са:

BR 81
BR 82
BR 85
BR 87
BR 89.8 (bay R3/3)
BR 94.1 (würt Tn)

Някъде срещнах това:
"Докато някои серии парни локомотиви могат да се видят само в определени райони и отсечки, други могат да се видят от изток на запад и от север на юг до последното кътче на страната - BR 03, BR 38(P8), BR 86, (четвъртия не го помня)"
« Последна редакция: 16 Април 2011, 19:21:10 от CaLLlo »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Парни локомотиви
« Отговор #466 -: 17 Април 2011, 16:04:03 »
Всъщност зора е, че в един момент се оказах с известно количесво двуосни пътнически и товарни вагони в DB III-та епоха, a нямам с какво да ги дърпам. Имайки предвид, че DB напоследък хич не ми е приоритет ми иска да мина метър с един локомотив за тия 3-4 влака. Перфектното решение е V100 (BR211), но в момента не намерих да се предлага смислен модел (поради мързел искам и DCC интерфейс). Та оттам отидох в посока парни машини, като незнам що си навих на пръста, че искам тендерка. Та ето какъв е резила досега.

BR82 много ме кефи и на пико модела, като че ли е читав, но серията само по себе си не е много масова. В тая връзка какво е "Lok des BW Soest"?

BR86 е впечатляващ локомотив. Избора е ограничен до "месарско" изпълнение и някак си не го виждам на товарен влак.

BR87 е много интересен, но за Вайнарт още не съм дорасъл, пък и серията е само от 17 бройки.

BR91 (Т9.3), Серията е масова, ползван е за пътнически и за товарни влакове, но ще трябва  да проуча по-подробно моделите. Гледам че има Лилипут и Флайшман.

BR93 и BR94 са сборни и още не съм се ориентирал.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #467 -: 17 Април 2011, 18:09:47 »
В този ред на мисли, BR93 на Роко и BR94 на Fleischmann са твоите локомотиви  :yes:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #468 -: 18 Април 2011, 00:35:25 »

Цитат на: zazo link=topic=237.msg57737#msg57737 date=1303045443
... В тая връзка какво е "Lok des BW Soest"? ...

Bw = Bahnbetriebswerk - депо

Lok des Bw Soest - локомотив от депо Соест

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #469 -: 18 Април 2011, 00:42:23 »

   Bw  - Bahnbetriebswerk
   Rbd - Reichsbahndirektion
   ED  - Eisenbahndirektion
   BD  - Bundesbahndirektion

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #470 -: 18 Април 2011, 02:25:55 »
Най евтиното решение за пара - BR 74 (62290) на Roco (пруски Т12):



Около 150 евра беше нов, лошото е, че Роко го спряха от производство миналата година, но пък на зофорт в ибея го има за 120 евра примерно:

http://modellbau.shop.ebay.de/i.html?_nkw=62290&_sacat=9053&_dmpt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&_odkw=&_osacat=9053&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Малко цитат от уикипедия:
The T 12 was therefore a very powerful locomotive with strong acceleration in both running directions.
In 1921 a follow-on order of 40 locomotives was built by Borsig, because the fleet was not large enough.
After the electrification of much of the S-Bahn network between 1924 and 1929 the locomotives were
switched to normal passenger and goods train services and shunting.

Търкалян е до 1968г. в бундесбан-а. Моделът има DCC интерфейс.
« Последна редакция: 18 Април 2011, 10:59:18 от widowmaker »

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Парни локомотиви
« Отговор #471 -: 18 Април 2011, 14:54:57 »
Не те съветвам да си вземаш BR93 на Роко няма да останеш доволен. Зле е направена ходовата част и захожда като пате. Щангите не са изчислени и направени добре.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #472 -: 18 Април 2011, 17:41:28 »
93 е най грозно направеният локомотив (и като задвижване и като визия) на Роко.
Задницата "изхвърча" катастрофално навън в крива с малък радиус.
Като е на заден ход изнасянето е още по трагично.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Парни локомотиви
« Отговор #473 -: 18 Април 2011, 23:44:30 »
Хехе все по-интерсно става, но пък се получи добра дискусия. То като се поогледах има страшни "изчадия"дето изкушават с извратеност като BR77.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #474 -: 19 Април 2011, 00:15:07 »
74 е перфектен, вързва се и с товарен влак и с пътнически.
77, хехе, жесток драгстер е това.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #475 -: 19 Април 2011, 08:38:06 »
Ако някога направя  :scratch_ones_head:...някаква "сбирка" в Н0 (не скачайте от радост - аз и сега имам и карам в Н0),
то ще е (отново  :spiteful:) на парните локомотиви из немските серии от 70-та до 80-та.
Тендерки, една се една не си приличат, атрактивно изглеждат, малки и "малки", но добри и ..ами и т.н.
Страшно си падам по тези локомотивчета!  :drinks:
Може би защото и двете любими серии са ми BR-75 и BR-78...то такива си сложих и на тениската!!!
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 19 Април 2011, 08:39:53 от pach »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #476 -: 19 Април 2011, 10:09:06 »
Цитат на: widowmaker link=topic=237.msg57843#msg57843 date=1303137688
93 е най грозно направеният локомотив (и като задвижване и като визия) на Роко.
Задницата "изхвърча" катастрофално навън в крива с малък радиус.
Като е на заден ход изнасянето е още по трагично.



Жалко за хубавия лок, иначе съм му фен, поне на истинския!
Явно е трябвало да е с чупеща се рама.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Парни локомотиви
« Отговор #477 -: 19 Април 2011, 10:33:43 »

абс си прав !  :hi:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #478 -: 19 Април 2011, 10:56:26 »
Можели са да ограничат хода настрани на задната колоос и така да
"позамажат" положението...

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Парни локомотиви
« Отговор #479 -: 19 Април 2011, 11:02:42 »
Едва ли, тогава няма да се вписва в малки радиуси. Проблема му е в недобре оразмерените щанги. Мисля, че трябва да сед натовари с допълнителен баласт (тежест). Същият проблем има и БР 36 пак на Роко.