Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 321322 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #450 -: 14 Януари 2011, 13:54:23 »
Цитат на: widowmaker link=topic=237.msg52394#msg52394 date=1295005668
През войната са разчитали на дългият мост (желязно-решетъчна конструкция), на който единия край е бил шарнирно хванат на брега, а другия към понтона.
Това ясно личи на старите снимки.
Шлюзът е правен много по-късно, като постоянно, а не временно съоръжение.


Това за втората световна... по-горе говорим за 1936г тоест ферибота е изграден след първата и преди втората световни войни.
Впрочем в Морска и речна българия има още малко снимки...но жгалкото е че не се различават добре нито вагоните (освен по тип) нито парните локомотиви...



Може би по запознатите от мен ще опишат кое какво предполагат че е (ясно е че с тези снимки, не е кой знае какво но...)
 ;D ;D ;D

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #451 -: 14 Януари 2011, 15:09:36 »
На първата снимка зад вагоните се вижда халето на ракетна работилница, сега не го знам какво е,
ракети и метеори отдавна няма, всички са бракувани. Тогава не е било такова, много ясно.
Горе дясно е камбанарията на католическата църква, което ще рече, че двете снимки са правени от една и съща сграда,
първата с посока североизто, втората на северозапад. Най вероятно от покрива на тази сграда:





На втората снимка отдясно е речна гара, а зад влака е сградата на държавна инспекция по корабоплаване - ДИК.
Предполагам, че всичките тези сгради са били складове, то там и сега има такива за зареждане на корабите с провизии.
Това обаче не е било мястото, където е сниман ферибоота, то е било 300-400м по нагоре (ако наистина е било там де, където е сегашния лиман).
« Последна редакция: 14 Януари 2011, 16:05:21 от widowmaker »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #452 -: 14 Януари 2011, 16:15:00 »
Дани погледни предната страница в темата - мястото е на 99% изяснено (за ферибота).
Там съм предположи и за въпросното съоръжение.
Тук е ясно че е по-далече от там, но метнах тези снимки, защото има влакове на тях...
 :yes: ;D :hi:

 :scratch_ones_head: то пък там снимките изчезнаха...изчакай ще ги метна от другаде...

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #453 -: 14 Януари 2011, 16:23:10 »
То пак не е много сигурно мястото на ферибоота,
но на снимките с него се вижда, че брега е нисък там и като че ли мочурливо,
демек като при устие на река, което ме кара да си мисля, че не грешим с местото.
Лошото е, че целият район там в последствие е прекроен до неузнаваемост.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #454 -: 14 Януари 2011, 16:37:04 »
Мдааа, но не знам кои снимки къде бяха ...та въстанових нсамо някои...
то и така е ясно де...
Наистина целият район е прекроен много яко.
Четох че полуострова е направен при сливането на отсрещният остров (зимното пристанище), че по-късно реката е яко изместена отзад и т.н. Воъбще "тераформирането" не е термин от вчера.
Но смятам че сме уцелили истината.
 А въпросната снимка с пруския локомотив на Русенското пристанище от където тръгна това обсъждане,
 открих че съм я пускал тук от сайта на изгубена България доста по-рано,(още през пролетта на 2010г) но тогава никой не е обърнал чак такова внимание.
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1752.msg38103.html#msg38103
По точно на 17 март 2010 г.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #455 -: 16 Януари 2011, 03:28:36 »

Така ... докато наши хора наместят коритото на река Русенски Лом, както и старото пристанище върху новото, да видим какво става със самия локомотив.

Цитат на: Сaprycorn link=topic=237.msg52303#msg52303 date=1294867148
Не е зле да се погледне в книгата на Деянов "Локомотивното стопанство в БДЖ 1947-1990 година". Там се разказва подробно за прyските локомотиви T16, които (цитирам по памет) са останали в България след Първата Световна Война, бездействат, гарирани на някакъв коловоз. Частна фирма е натоварена през 1931 година да продаде, или да върне в Германия тези локомотиви. Комосия от БДЖ прави оглед и избира 10 сравнително по-запазени машини за закупуване, като липсващите части ще бъдат взети от останалите локомотиви!...Никъде, обаче не се споменава, че T16 са звимани под наем от БДЖ, или че са експлоатирани в БДЖ! Нищо чудно на въпросния коловоз с T16 да е бил гариран и Т9.3 от снимката!

Чудесно и логично заключение ... и аз с такова впечатление бях останал, че едва ли не там са били струпани всички зарязани локомотиви след изтегляне на войските, но истината се оказва малко по-различна - те са били там от по-рано за да им се извършат някакви ремонти.
Яско, в "Локомотивното стопанство на БДЖ 1947-1990" (стр. 305) няма нещо интригуващо по въпроса, затова продължавам с преписването от другата книга "Тракцията в БДЖ 1866-1946" (стр. 112):

   "Както е известно, по време на Първата световна война германците създават Експлоатационна дирекция № 7 в Ниш и експлоатират със свой персонал и подвижен състав част от железопътните линии на територията на Сърбия. По нашите железници те транспортират вагони и локомотиви за Турция, а освен това техен подвижен състав е постъпвал за по-малки и по-големи ремонти в Софийската жп работилница.
   Относително бързото приключване на военните действия към края на войната във вреда на германската коалиция, не дава възможност за своевременно изтегляне на подвижния състав. Така у нас остават известен брой повредени локомотиви, които са гарирани в София на коловози зад железопътната работилница."

Очевидно е, че точно тия локомотиви вече не са им били нужни и изтеглянето плюс възстановяването им биха надхвърлили евентуалната полза от тях в бъдеще.
Не така обаче са постъпили към края на втората война, когато са успяли да намерят начин и време  да изтеглят до последната бройка наетите локомотиви BR 57 (стр. 220):

"Те се предават на германските железопътни органи, независимо от състоянието, в което се намират. Някои от тях са закарани повредени, в студено състояние."

Но пък тогава са изоставили другите две от наетите серии - BR 52 и BR 58. Защо ли са предпочели от трите именно BR 57, а не примерно съвсем новите тогава машини BR 52 !?!
« Последна редакция: 16 Януари 2011, 11:18:11 от CaLLlo »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #456 -: 16 Януари 2011, 18:00:31 »
Интересно от кои серии са били останалите локомотиви на въпросните коловози, щом БДЖ избира за закупуване само T16? 

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #457 -: 16 Януари 2011, 19:00:42 »
От написаното разбирам, че всички са били само T16, незакупените просто са били много повредени и по-късно изтеглени.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Парни локомотиви
« Отговор #458 -: 17 Януари 2011, 18:26:48 »
На вниманието на ТТ четата!
Ровейки за справка на BR 50 DB, се натъкнах на следната информация, парни локомотиви в ТТ 1:120 използвани в някой държави и фирмите производители:

Austria (OBB)
42 (Kittler BR42)
44 (Roco BR44)
50 (Tillig BR50)
52 (Tillig BR52)
64 311 (Kehi or Schirmer BR64)
86 (Tillig BR86)
638 (Jatt BR38.10-40 )
658 (Kittler BR58.10)
691 (Jatt, Jago or MMS BR91.3/91.20)
693 (Jago BR93.5)
694 (Jago BR94.5)
794 (Beckmann BR94.20)


Belgium (SNCB)
25 (Tillig BR50)
26.001-100 (Tillig BR52)
27.001-003 (Tillig BR52 modified to kondenstender)
64 (Jatt BR38.10)
92 (Kittler BR58.10)
93 (Jatt, Jago or MMS BR91.3/91.20)
98 (Jago BR94.5)

Bulgaria (BDZ)
08.09 (Beckmann BR38.0)
14 (Tillig BR50)
15 (Tillig BR52)
16 (Kittler BR42)


Czechoslovakia (CSD)
312.8 (Jatt or Tillig BR89.70/89.62/T3)
335.1 (Jatt, Jago or MMS BR91.3/91.20/T9.3)
365.4 (Kehi or Schirmer BR64)
377.0 (Jatt BR38.10)
425.0 (Jago BR55.25)
437.05 (Tillig BR56.20)
447.05 (Jago BR93.5)
455.2 (Tillig BR86)
516.05 (Beckmann 94.20)
523.15 (Kroner BR94.1)
536.05 (Kittler BR58.10)
537.05 (Jago BR94.5)
555.0 (Tillig BR52)
555.1 (Tillig BR50)

Denmark (DSB)
Litra N (Tillig BR50)
Litra T (Jatt BR38.10)

France (SNCF)
040-D (Jago BR55.25)
050-TA (Jago BR94.5)
150-D (Kittler BR58.10)
150-X (Roco BR44)
150-Y (Tillig BR52)
230-C (Jatt BR38.10)
230-F (Jatt BR38.10)
232-TC (Jatt or MMS BR78.0/T18)

Greece (SEK)
Zd (Jatt BR38.10)

Hungary (MAV)
501 (Kittler BR42)
520 (Tillig BR52)

Hungary (GySEV)
520 (Tillig BR52)

Lithuania (LG) (inter-war)
K8 (Jatt BR38.10)
P8 (Jago BR55.25)

Luxembourg (CFL)
3501-3513 (Kroner BR75.10)
3901-39xx (Jatt BR38.10)
4601-46xx (Jago BR55.25)
5501-5521 (Kittler BR42)
5601-5610 (Tillig BR52)

Norway (NSB)
63a (Tillig BR52)

Poland (PKP)
Oi2 (Gutzold BR24)
Ok1 (Jatt BR38.10)
Okl2 (Kehi or Schirmer BR64)
Oko1 (Jatt or MMS BR78.0)
Ot1 (Kittler BR41)
Pm3 (Stromlinie.eu/MMC BR03.10)
Tkh1 (Jatt or Tilling BR89.70)
Tki3 (Jatt, Jago or MMS BR91.3/91.20/T9.3)
Tkt3 (Tillig BR86)
Tkw2 (Jago BR94.5)
Tp4 (Jago BR55.25)
Ty1 (Kittler BR 58.10)
Ty2 (Tillig BR52)
Ty3 (Kittler BR42)
Ty4 (Roco BR44)
Ty5 (Tillig BR50)
Ty42 (Tillig BR52)
Ty43 (Kittler BR42)

Romania (CFR)
140.4 (Tillig BR56.20)
150.0 (Tillig BR50)
150.1000-1100 (Tillig BR52)
150.1201-1202 (Kittler BR42)
230.0 (Jatt BR38.10)

Turkey (TCDD)
3701-3708 (Jatt or MMS BR78.0)
34061-34068 (Gutzold BR24)
44101-44102 (Jago BR55.25)
45001-45062 (Tillig BR56.20)
46051-46061 (Kittler BR41)
56501-56553 (Tillig BR52)
56701-56748 (Roco BR44)

USSR (SZD)
TL (Kittler BR42)
TYe (TE) (Tillig BR50)
TE (ТЭ) (Tillig BR52)
TO (Tillig BR56?)
TS (TC) (Tillig BR01)
44 (Roco BR44)

Yugoslavia (JZ)
09.001-007 (Jatt BR38.10)
23.101-203 (Jago BR55.25)
33 (Tillig BR52)
36.001-049 (Kittler BR58.2)
154.003-007 (Jatt, Jago or MMS BR91.3/91.30/T9.3)
158.001-002 (Jago BR93.5)
159.001(Jago BR94.5)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #460 -: 23 Януари 2011, 15:37:52 »

Как в локомотивна фабрика Воrsig е правен Р8 преди 100 години
100%-ов реализъм - 24 снимки специално за Vaskopf послучай новата му придобивка


zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Парни локомотиви
« Отговор #461 -: 15 Април 2011, 18:20:57 »
Въпрос към специалистите. Интересува ме има ли серия немски тендерни локомотиви, която в III-та епоха DB, е използвана, както за товарно така и за пътническо движение по второстепенните линии. По-точно дори въпроса може да се зададе дали някоя от сериите от 80 до 96 е ползвана и за пътнически влакове в DB по-това време?

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #462 -: 15 Април 2011, 18:50:35 »
Веднага се сещам за един такъв - Т9.3.
В бундесбан-а е търкалян до 1964 и е обслужвал и товарни и пътнически влакове.



Във всички случаи и BR 86 е ползван за пътнически влакове и в двете администрации - DR и DB.

Това е снимка от ГДР обаче:

« Последна редакция: 15 Април 2011, 19:21:06 от widowmaker »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #463 -: 16 Април 2011, 04:02:56 »
Серия 82, 86, 93, 94. Тези локомотиви съм ги виждал на снимки начело на пътнически влакове в DB.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Парни локомотиви
« Отговор #464 -: 16 Април 2011, 09:55:50 »
Много благодаря и на двама ви  :good:, сега остава да се намери подходящия модел. :music: