Адриане, сега да не влачиш 32 хопера в мащаб 1:1? 
Тодоракис, другият номер е да сложиш още един кардан към другата талига /доколкото си спомням пиковските локомотиви бяха с две еднакви талиги, но едната беше с колела без бандаж и съответно без кардан към нея от моторчето/. Ако намериш кардан от строшен или изгорял локомотив, може да задвижиш и другата. Но без допълнителни тежести пак няма да минеш. Търси нови силиконови бандажи, старите пиковски са гумени и познай за толкова години на какво е станала гумата... 
Първо,талигите на 130 са :една свободна и една задвижена.
Второ,няма кардани,всичката механика е върху талигата.
Трето,най-добре е с две задвижени талиги.

За да ти буксува с три п вагона,явно имаш някакъв дребен проблем.Нормален локомотив би трябвало да тегли и 10 вагона без проблем,дори и без бандажи,нещо ти куца в машината явно.
Да оставим бандажите като краен проблем.
Първо провери незадвижената талига,дали и се въртят свободно и трите оси,отвии капачето от долу и капни на мястото на лагеруването по малко масълце.После провери закрепването на талигата към рамата,талигата трябва свободно да завива и да се накланя на долу и на горе,за да поема неравностите по трасето.Там в талигата има специална подвижна част в която лягат ушичките на рамата.Това важи и за двигателната талига.На двигателната талига е свободно само средното колелце.Хубаво е да капнеш масълце навсякъде където лагеруват въртящите се части.Направи си следният опит:обърни локомотива и опитай да завъртиш двигателните колела с пръст,не трябва да се въртят,понякога някое от тях може да е превъртяло в зъбното колелце или реборда в осичката,така като се натоварят при дърпане те спират и остава да тегли само здравото колелце.
Накрая бандажите,те също подобряват значително теглителните възможности на машината.
Толкова за талигите.
Тежестите на машината също играят важна роля.Има само една тежест и тя е между двете талиги,виж да не липсват от пластинките.Ако липсват ,замени ги с други.Хубаво ще е и ако намериш още място за тежести върху двигателната талига,или в коша но в полвината на двигателната талига.
Пиши ,какво си постигнал

Провери ,дали пък и вагоните им се въртят колелата
