Автор Тема: Автомобили  (Прочетена 20580 пъти)

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Автомобили
« Отговор #30 -: 14 Април 2010, 09:24:54 »
Да не забравяме, че части също трябва да се продават - те са голямо перо приход за отделните фирми.А колкото до сигурността - мойто лъвче е със завески, освен стандартните възглавници на волана и таблото.  :yes:
И аз споделям мнението, че по - старите коли се правеха за цял живот, но ще трябва да се примирим и да свикнем да бъдем европейски потребители, та макар и със български заплати...  :hi:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Автомобили
« Отговор #31 -: 14 Април 2010, 09:30:34 »
Бих искал да попитам това, което казвате за колите по отношение на "оборота" не важи ли и за всичко останало, в това число и за продуктите, които купуваме за нашето хоби?

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Автомобили
« Отговор #32 -: 14 Април 2010, 09:48:48 »
Цитат на: IKAR link=topic=2389.msg39512#msg39512 date=1271226634
Бих искал да попитам това, което казвате за колите по отношение на "оборота" не важи ли и за всичко останало, в това число и за продуктите, които купуваме за нашето хоби?

Ми сигурно за някои марки и модели важи.

Преди повече от век, първите масови маломощни електрически крушки (лампи с нажежаема жичка) са били практически вечни - не са изгаряли. Обаче производителите много бързо са се усетили, че в това няма пазарна логика и започнали да изтъняват краищата на волфрамовите жички. Резултатът всички го знаем - лампата гори след определен брой включвания.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4819
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Автомобили
« Отговор #33 -: 14 Април 2010, 20:25:50 »
Цитат на: zazo link=topic=2389.msg39505#msg39505 date=1271224796
Незнам пичове, според мен последните истински коли са модели от 80-те, айде от мен да мине до началото на 90-те. Оттам нататък истински сполучливите модели са рядкост. То по-това време се сменя идеологията на производството и продажбите на почти всичко, така че не ми е ясно какво обсъждаме. Автомобилите за масово потребление отдавна са загубили всякаква индивидуалност. Единствения сериозен напредък е по отношение на сигурност, но и там има немалко въпросителни. Айде със здраве.


:yes: :good: :hi: :hi: :hi:
Точно така,мойта стара Хонда е 86г,е позагни,това е кусура.Старото си е здраво!Днешните еднодневки не струват,въпреки че и те си имат плюсове.Технологията е напреднала,но всичко е еднодневка :angry: :diablo:

mitko359

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 684
  • Рейтинг: 31
Re:Автомобили
« Отговор #34 -: 14 Април 2010, 22:11:04 »
Само Porsheee  :spiteful: :yahoo:

Maktub

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Автомобили
« Отговор #35 -: 15 Април 2010, 02:34:53 »
Цитат на: IKAR link=topic=2389.msg39512#msg39512 date=1271226634
Бих искал да попитам това, което казвате за колите по отношение на "оборота" не важи ли и за всичко останало...

Точно това рано или късно ще ни изяде главата. Както казваше едни приятел, като свърши петрола, от който правят пластмасите, не само ще поскъпне цената на конете, ами и клавиатурите дори ще ги дялкаме от дърво...

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re:Автомобили
« Отговор #36 -: 15 Април 2010, 15:32:14 »
Тъй тъй - ето че почва да се разчува ...
И аз съм ядосан на така нареченото "контролирано стареене"!!!  :angry: Ама страшно ядосан! Това ме разсърди за повечето крупни производители в днешно време!
Пример: Майка ми има шивашко ателие. Като такова, то се нуждае от съответна техника. Едно от нещата, които тя ползва е гладачна станция с парогенератор. Тази станция и служи вярно две години, след което изгоря нагревателят, а той не подлежи на смяна, защото е закрепен за котлето с цимент. Окей, купи си нова. Тя и служи точно една година, след което пластмасовите и детайли започнаха да стават ронливи като юфка. Накрая буквално се разпадна като от проказа! Купи още една - същия модел. Същата работа - след година и тя на юфка! В същото време най-старата станция си е здрава и читава, само дето не работи. Това хем показва, че тази пластмаса конкретно наробно старее, хем показва, че е възможно да се направи пластмаса, която НЕ СТАРЕЕ! Естествено, това ме ядоса! Разчепатих една от "новите" станции, изкарах и карантиите и ги сложих в старата станция вместо нейните. Познайте - не само че паснаха идеално, ами вече втора година станцията работи без да прави засечки!
Сега, бива ли такова нещо! Те ни взимат за мезе - дойни крави, които търпят да ги доят и не се обаждат! Дори не си правят труда поне фураж да ни дават! Няколко души от форума са виждали лаптопа ми и сигурно са забелязали, че той е напукан на места. Лаптоп, който преди е издържал събаряне от маса на под и неволно сядане отгоре му няколко пъти, сега като го натисна с пръст се пука! Още да говорим ли!?
Мисля, че е време да дадем обратна връзка на производителите, че това изкуствено стареене на нещата им и другите им "евтини номера" са нежелани и ще трябва да преосмислят стратегиите си, ако искат още да сме им клиенти. Вие какво ще кажете ?

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Автомобили
« Отговор #37 -: 15 Април 2010, 16:18:00 »
Имам чувството, че съвременните заводи си имат цял екип от инженери, които се занимават със контролирано стареене, и такова счупване.Целта е да е максимално безпроблемно през гаранционния срок, но 1-2 месеца по късно да рухне, че да може да се продават части или направо новите модели на дадената фирма да са постоянно продаваеми.  :angry:
« Последна редакция: 15 Април 2010, 21:38:54 от XRISTO »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Автомобили
« Отговор #38 -: 15 Април 2010, 17:07:06 »
Цитат на: XRISTO link=topic=2389.msg39600#msg39600 date=1271337480
Имам чувството, че съвременните заводи си имат цял екип от инженери, които се занимават със контролирано стареене, и такова счупване.Целта е да е максимално безпроблемно през гаранционния срок, но 1-2 месеца по късно да рухне, че да може да се продават части или направо новите модели на дадената фирма да са мостоянно продаваеми.  :angry:

Нямаш представа, колко си прав :)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Автомобили
« Отговор #39 -: 15 Април 2010, 17:26:02 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=2389.msg39507#msg39507 date=1271225390
Зазо, никой производител вече няма нужда от здрава и издържлива кола. Требе да се строши след време, за да си купиш нова... Във всички фирми има специални отдели, които се занимават с "разваляне" на детайли и агрегати, така че да се износят след определено време и да почне тормоза с ремонтите... За да теглиш майна на старата кола.. Което реално хич не е стара - на 4-5 години... Ама оборот да става, баце, оборот...  :drinks:
Ицо, вече го писах по-горе. Или не си го прочел, или не ти се е вярвало, че наистина го има.

Когато Оптрона ми разказваше за случката с гладачката на майка му, аз му разказах за друг подобен. Как на един познат преди 25 г. започнали да му носят строшени видеокасетофони на реномирана японска марка, купени от Кореком /при това истинско японско производство - в старите упътвания за експлоатация долу на няколко места пишеше - Джапан, Токио, Накамура Жълтура Стрийт №523567234, телефон....., факс..., телекс..../, на които дефектът бил винаги един и същ - счупено пластмасово рамо на лентоподаващото устройство. Сервизът тук естествено няма такива резервни части и познатият направил същото, но от метал.. И вече никакви проблеми с видеото. След десетия ремонт взел, че писал писмо на жълтурите какъв им е проблемът - да вземат да си го оправят. На което получава официален отговор с чистосърдечно признание от страна на производителя: Да, мистър Иванов, знаем за проблема. Ние УМИШЛЕНО сме направили рамото пластмасово, защото ако видеото не се счупи след 2-3 години, вие как ще си купите новия ни модел"!!!  :hi: Но коментс му се вика...

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Автомобили
« Отговор #40 -: 16 Април 2010, 13:28:10 »
И при това положение да твърдим, че Мерклин, Роко, Чоко, Боко, Флишмън, Пишман и тем подобната сволоч са изключение от това правило просто е несериозно.

misho_tabakoff

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Автомобили
« Отговор #41 -: 16 Април 2010, 13:54:26 »
Снощи слушах за милионите автомобили, изтеглени обратно в заводите на Тойота (+Лексъс) и Мазда заради сериозни производствени дефкти .... това не бяха ли японски марки?!

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re:Автомобили
« Отговор #42 -: 16 Април 2010, 22:32:04 »
Цитат на: XRISTO link=topic=2389.msg39600#msg39600 date=1271337480
Имам чувството, че съвременните заводи си имат цял екип от инженери, които се занимават със контролирано стареене, и такова счупване.Целта е да е максимално безпроблемно през гаранционния срок, но 1-2 месеца по късно да рухне, че да може да се продават части или направо новите модели на дадената фирма да са постоянно продаваеми.  :angry:
Изобщо не е чувство, човек! Не е чувство ... :fie:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Автомобили
« Отговор #43 -: 17 Април 2010, 09:53:34 »
Цитат на: misho_tabakoff link=topic=2389.msg39634#msg39634 date=1271415266
Снощи слушах за милионите автомобили, изтеглени обратно в заводите на Тойота (+Лексъс) и Мазда заради сериозни производствени дефкти .... това не бяха ли японски марки?!

Ако човек те слуша, направо може да си тегли куршума... Как и кой [*цензурирано*] ЩЕ ИЗТЕГЛИ ОБРАТНО В ЗАВОДИТЕ СИ всички пуснати по света автомобили??? Запознай се по-подробно с начините за ремонт на производствени дефекти, преди да пишеш такива неща! А па ако мислиш, че при другите няма, много се лъжеш... Всички коли имат проблеми с електрониката, със софтуъера по компютрите, заводски дефектни, породени от изпилването на детайли с цел по-лесно разваляне и т.н. Друг е въпросът, че някои си държат на името и поне от кумова срама привикват /най-точно казано/ колите за ремонт. Другите просто си траят и или тихомълком изменят конструкцията /под прикритието на крилатата фраза "Производителят си запазва правото на конструктивни изменения с цел подобряване на изделието/, или изобщо нищо не правят, защото няма кой да им направи забележка или дефектът е маловажен - не е примерно да ти откажат спирачките... А да не говорим, че 99% процента от случаите на "сериозни производствени дефекти" са случаи на "сериозни малоумни твърдения на пишман журналисти", които си търсят винаги някакви измислени сензации, гюрултия и отвличане на обществения поглед...  :hi:

BDZ

  • Trade Count: (7)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 212
  • Рейтинг: 15
  • БДЖ | III-V
Re:Автомобили
« Отговор #44 -: 20 Април 2010, 03:59:20 »
В някакъв документален филм (май беше Who killed the electric car - м/у другото го препоръчвам) казаха, че над 60% от печалбите на автомобилните производители идват от продажбата на резервни части. Правят си сметка хората.
Аз отскоро карам една 16-годишна 124-ка и откакто ми казаха, че може и да ме надживее, ако се грижа добре за нея, започнах да я завивам с одеалото вечер, а на всяко пълнене на резервоара пускам вътре +2 бучки захар.