Автор Тема: Влакове в Румъния  (Прочетена 7130 пъти)

mitko359

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 683
  • Рейтинг: 31
Влакове в Румъния
« -: 13 Април 2010, 20:30:46 »
Бях на екскурзия в Румъния и снимах трамваи и малко влакове на гара Синая и няколко клипчета (някои от тях през прозореца на автобуса).











« Последна редакция: 13 Април 2010, 21:14:24 от mitko359 »

mitko359

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 683
  • Рейтинг: 31
Re:Влакове в Румъния
« Отговор #1 -: 13 Април 2010, 21:00:18 »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Влакове в Румъния
« Отговор #2 -: 13 Април 2010, 21:11:23 »
Тази тема е свързана с хобито :good:

mitko359

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 683
  • Рейтинг: 31
Re:Влакове в Румъния
« Отговор #3 -: 13 Април 2010, 21:13:57 »
Още снимки












mitko359

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 683
  • Рейтинг: 31
Re:Влакове в Румъния
« Отговор #4 -: 14 Април 2010, 19:24:47 »
Някакви коментари за румънците ?

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re:Влакове в Румъния
« Отговор #5 -: 18 Април 2010, 22:34:50 »
Ако ви е интересно разгледайте какво съм снимал из Румъния преди две седмици
http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=1785&start=15
има забележителни влакове :yes:

BDZ

  • Trade Count: (7)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 212
  • Рейтинг: 15
  • БДЖ | III-V
Re:Влакове в Румъния
« Отговор #6 -: 20 Април 2010, 03:23:07 »
Цитат на: mitko359 link=topic=2391.msg39548#msg39548 date=1271262287
Някакви коментари за румънците ?
По-чисто, по-запазени/нови вагони. :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12276
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Влакове в Румъния
« Отговор #7 -: 03 Май 2010, 09:29:56 »
Браво Мите.. :good:.и други пътуват но не всички качват снимки на влаковете които са видяли!
Продължавай в същият дух.Ако ти харесва , вгледай се в начина на снимането (ракурсите) на по-голямите и ще видиш къде трябва да си коригираш следващият път твойте погледи.
Продължавай да снимаш всичко което ти харесва и е свързано с влаковете!
 ;D ;D ;D

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Влакове в Румъния
« Отговор #8 -: 01 Август 2010, 09:56:06 »
Предварително се извинявам на модераторите - знам, че имаше такава тема, преди три дена я открих, ама сега вече час ровя и не я намирам.Ако знаете къде е, можете моята да я преместите към основната румънска.
Прескочих за 2-3 дена до Румъния и щракнах някоя - друга снимчица:

http://picasaweb.google.bg/xpp1969/RafxP?feat=directlink

Извинявам се, че някои са от автомобил, но там не е като в България всеки да спира където си иска.Колкото и странно да ви звучи има ред.
А тази футуристична сграда е гарата на курортното градче Предеал (нещо като предела на румънски), най - високата точка преди спускането към Брашов.Имат си на всяка гаричка (поне тези, които видях) по един парен локомотив на глух коловоз, който не е в абсолютно перфектен вид, но що - годе изглежда прилично - като сниманият от мене, примерно.  :good:
« Последна редакция: 01 Август 2010, 10:03:24 от XRISTO »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Влакове в Румъния
« Отговор #9 -: 01 Август 2010, 23:14:53 »

Много хубаво си направил като си снимал тоя локомотив, това като го гледаш си е BR 57 (pr. G10), така е, само че е ... румънско производство. Освен новозакупените G10-ки навремето и известен брой купени на старо от Германия, две румънски фабрики Malax и Resit се наемат и в периода 1926-1944 произвеждат общо 520 такива машини, които заедно с останалите стават общо около 800 броя, което е една доста внушителна бройка!!!

Това на снимката е машина производство Malax 23/1930:



Австрийците от ÖGEG вече купиха 3 румънски 57-ци (CFR 50), като на
всички сложиха фиктивни (измислени) австрийски номера:

ÖBB 657.3549  ex  CFR 50.459
ÖBB 657.2519  ex  CFR 50.519
ÖBB 657.2770  ex  CFR 50.770

Само първата е производство AEG, другите две са румънско производство.



Това е вече възстановеният бивш CFR 50.770 производство Malax 299/1938

Освен с австрийски номер, можем да го видим и с германски такъв:



също фиктивен, защото навремето е имало и друг локомотив с тоя номер:

Schwartzkopff 7806/1922 - поръчка за Полша - PKP Tw1-85, който след 1941 г. става DB 57 2770 - в експлоатация до 1951 г.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Влакове в Румъния
« Отговор #10 -: 03 Август 2010, 00:11:52 »
Интересна информация за G10 в Румъния - не знаех за това.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:Влакове в Румъния
« Отговор #11 -: 04 Февруари 2012, 13:20:04 »
 Те освен G10 имат също много големи количества и P8,също тяхно производство.И двете серии ги видяхме в Резита и страшно много ни харесаха. Машините са с напълно затворени кабини,което на мен твърде много ми хареса,но странното е,че са с стар тип пещни врати,отварящи се навън,както на серия 26 например.
Почти всичките им локомотиви са със смесено въглещно мазутно горене. румънците почти нямат въглища,но за сметка на това имат много нефт. Въпреки това румънците почти нямат чисти мазутки. Причината за това е следната. Когато локомотива е със смесено горене,увлечените от тягата  въгленчета почистват тръбите в котела от ужасния нагар ,които прави мазута. Освен това,когато си има и добре разгорял се огън от въглища,дори след спиране на мазутните горелки,пещ не изстива рязко и така не се получават големи температурни напрежения и котела не се поврежда.

Иначе при пълните мазутки,проблема с почистването на тръбите се решава,като периодично в пеща се хвърля пясък. той се увлича от тягата и много добре очиства тръбите,като шмиргел.