Автор Тема: Макетът на Владо Колев  (Прочетена 176920 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #210 -: 10 Октомври 2010, 23:47:01 »
Днес си дадох сметка, че показвам работата по макета, но само откъм техническата му, неодушевена страна така да се каже. И затова реших да покажа и "работниците с бели потници" дето, разбираш ли, се потят над него. Те не са в множествено число ама нейсе... Та те го те на и него (Аз-ът) - боядисва та пушек се вдига:





Какво беше:



...какво стана:



И в цял ръст (на колене съм):



И позиращ:



Аре, стига съм ви занимавал с глупости!  :pleasantry:

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #211 -: 11 Октомври 2010, 12:24:58 »
Е-е-е, това е голяма идейка с гътането на макета на една страна!Определено е по - лесно, отколкото да се присягаш!  :good:

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #212 -: 11 Октомври 2010, 12:27:09 »
Само така адаш  :clapping:покажи най-доброто,ние Владовците сме творчески натури :bb2:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Електрификация
« Отговор #213 -: 13 Октомври 2010, 10:20:17 »
Първите няколко стълба от бъдещата електрифицирана жп линия вече са налице:











 ;D

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #214 -: 13 Октомври 2010, 10:32:31 »
Чудесно! Поздравления!

Но... имам следната питанка: не трябва ли "прътовете", които държат проводника да се редуват къс-дълъг-къс-дълъг и т.н.? За да се получи зигзагообразен проводник?


поздрави!

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #215 -: 13 Октомври 2010, 10:34:22 »
Владо и аз да питам нещо, мрежата функционираща (ще се ползва за захранване) или бутафорна ще бъде?

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #216 -: 13 Октомври 2010, 10:51:55 »
Гледам и трафопост си сложил.Супер се получава,макар да не съм фен на електрифицираните участъци. :good:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #217 -: 13 Октомври 2010, 11:04:49 »
Цитат на: topalov link=topic=24.msg47035#msg47035 date=1286955151
... имам следната питанка: не трябва ли "прътовете", които държат проводника да се редуват къс-дълъг-къс-дълъг и т.н.? За да се получи зигзагообразен проводник?

Принципно е така... но в крайна сметка моделиста си преценява...
Освен това в завойте стълбовете се редуват и от вътре - съответно вън на завоя, с цел добра опора при опъването на истинският контактен проводник.
Владо обаче така си е преценил, така си ги е харесал, живи и здрав и...напрееееееед!
 ;D ;D ;D :hi:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #218 -: 13 Октомври 2010, 11:44:42 »
Изкуствен зиг-заг се предвижда само в прави участъци, защото в криви той е заигзагообразен чисто технологично. А що се отнася до прътовете - те са стандартно дълги, за да могат да да се ползват във всички случаи  - в права и в завой. Най-лесно е след цялостното поставяне на ел. мрежата да се изрежат ненужните дължини, макар че няма да го направя.
Ел. мрежата след дълго умуване и допитване до по-опитните и знаещите реших, да няма да е действаща, а само бутафорна.

п.п. Да допълня нещо - стълбовете в завой задължително се слагат от външната страна на завоя и само като изключение при удвоени участъци винаги от външната страна на удвоения път:

Единичен участък:


Двоен участък:


От правило за единичен път съм виждал все пак изключения:

« Последна редакция: 28 Юли 2011, 13:29:20 от Vlado »

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #219 -: 13 Октомври 2010, 11:47:29 »
Цитат на: Vlado link=topic=24.msg47042#msg47042 date=1286959482
Изкуствен зиг-заг се предвижда само в прави участъци, защото в криви той е заигзагообразен по подразбиране. А що се отнася до прътовете - те са стандартно дълги, за да могат да да се ползват във всички случаи  - в крива и в завой. Най-лесно е след цялостното поставяне на ел. мрежата да се изрежат ненужните дължини, макар че няма да го направя.
Ел. мрежата след дълго умуване и допитване до по-опитните и знаещите реших, да не е действаща, а само бутафорна.

Благодаря Ви за изчерпателния отговор! Още вднъж поздравления за НЕсвършената все още работа и за мерака, с който се действа!!! :hi:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #220 -: 13 Октомври 2010, 11:59:15 »
   Стълбовете ти "Viessmann" ли са? - според мен най-добрите. :clapping:

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1933
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #221 -: 13 Октомври 2010, 11:59:55 »
Гледам, с влакчета си играеш, а доклади не пишеш :angry: , а и енергото искаш да прецакаш :spiteful:
Ще има рев :cray:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #222 -: 13 Октомври 2010, 12:09:18 »
Цитат на: gregary link=topic=24.msg47044#msg47044 date=1286960355
   Стълбовете ти "Viessmann" ли са? - според мен най-добрите. :clapping:
Viessmann са, да!
Цитат на: mgirginov link=topic=24.msg47045#msg47045 date=1286960395
Гледам, с влакчета си играеш, а доклади не пишеш :angry: , а и енергото искаш да прецакаш :spiteful:
Ще има рев :cray:
Аз съм универсален боец - правя всичко накуп! ;)
А относно енергото има един виц:
Ало-о-о-о, енергото ли е? Не, водоснабдяване! А-а-а-а и на вас да ви *** м*****а...  :pleasantry:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #223 -: 13 Октомври 2010, 12:51:47 »
Цитат на: Vlado link=topic=24.msg47042#msg47042 date=1286959482
...
п.п. Да допълня нещо - стълбовете в завой задължително се слагат от външната страна на завоя и само като изключение при удвоени участъци винаги от външната страна на удвоения път:
...
От правило за единичен път съм виждал все пак изключения:

(Image removed from quote.)

Това не е изключение (макар да е по-рядко срещано) а това казвам - всичко зависи от мястото на ...обтегачните тежести, дължината на проводника и още доста фактори, както и силата необходима за опъна. На тази снимка не се вижда целият участък ... :scratch_ones_head:

Жалко че няма да е действаща . щеше да е много готино, но пък страшно износващо за токоснемането.
Поздрави!
 ;D ;D ;D

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #224 -: 13 Октомври 2010, 13:09:15 »
Важното е фиксаторите да са подложени на опън - от там натътак няма никакво значение от коя страна са стълбовете. А "обтегачните тежести" се наричат анкърни участъци и дължината им е 1500-1600 м. тъй, че хич не зависи къде са.  :)