Автор Тема: Пренавиване на моторчета /ротори/  (Прочетена 17523 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #15 -: 03 Май 2010, 09:55:58 »
Цитат на: XRISTO link=topic=2407.msg39878#msg39878 date=1271749698
Оффф, ще ме прощаваш - аз си мисля за НО...а ти изрично подчерта, че локът е в spur1.Грешката е моя.  :hi:

Някой ми беше подсказал, че за моделите в І-ца стават мотори от кафемелачки на Филипс. :scratch_ones_head:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #16 -: 03 Май 2010, 10:51:27 »
                                                ...dispatcher...

Впрочем дадох моторчето за пренавиване на едно място, но имат работа и не им е първа грижа... ама дано до 29-ти са готови...
« Последна редакция: 03 Май 2010, 10:52:56 от Dispatcher »

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #17 -: 03 Май 2010, 22:03:13 »
Цитат на: pach link=topic=2407.msg40530#msg40530 date=1272869758
Цитат на: XRISTO link=topic=2407.msg39878#msg39878 date=1271749698
Оффф, ще ме прощаваш - аз си мисля за НО...а ти изрично подчерта, че локът е в spur1.Грешката е моя.  :hi:

Някой ми беше подсказал, че за моделите в І-ца стават мотори от кафемелачки на Филипс. :scratch_ones_head:
не стават и от ГДР кафемелачки VEB Карл Маркс и машинки тип Биркенау

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #18 -: 04 Май 2010, 08:18:15 »
Грешкааа...Те са на 220 V, тоест едва ли стават за целта. :scratch_ones_head:
Някой може ли да каже на какво напрежение работят моделите в І-ца?
И въобще каква е консумацията на един нормално натоварен локомотив от този мащаб? :search:

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #19 -: 05 Май 2010, 09:30:02 »
Бързо ще ти отговоря. По принцип максимални напрежения в диапазона от 24 до 30 волта понасят. Така и не можах да открия точни спецификации, та не мога да кажа и точни цифри. Ние не пускаме повече от 30 волта. При Мерклин има и 40 волтови импулси, които са команда за смяна на посоката, но тогава двигателите се изключват автоматично.
Напълно натоварен локомотив, който буксува консумира между 1.5 и 2 ампера. Все пак, да теглиш композиция, която тежи над 20 кила не е лека задача.
По груби сметки, за да можеш да захраниш десетина локомотива на голям макет ще трябва 30-на амперов източник (с малко запас), което при 24 волта прави малко над 700 вата. При 30 волта ватовете стават 900.
Колкото до кафемелачките, вероятно колегата има предвид, че двигателите им са направени с проводници, които стават и за двигателите на локомотивите. Не съм проверявал, ама си е идея. Още не съм тръгнал да ровя по кофите за жица, де ...  :pleasantry:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #20 -: 05 Май 2010, 09:41:55 »
 :wacko: :wacko: :wacko:
Тук (в І-ца) всичко вие голямо!!!
Неочаквах такъв голям ток да консумират, макар да е логично....
Какво става (да не дава Господ) при евентуално късо на релсите?
В НО при DCC-система, с излишно голям бустер (10 А) и слаба защита има случай на стопяване пластмасови талиги и буквално заваряване на колооси към релсите.
Дано в І-цата да имате по ефективни начини за предотвратяване на подобни проблеми.
Въобща за този мащаб май си трябват и "електросилови индЖИнери" ! :lol: :lol: :pleasantry:
(майтапя се -  :hi:)

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #21 -: 05 Май 2010, 10:18:33 »
Спор няма на "електросиловите инджинери" - трябват си. :) То си е направо за отделна тема - "Електрификация на макети в едър мащаб" ...  :haha:
Ние засега ползваме лабораторни захранвания, които си имат активна токова защита - ограничени по ток. Ползваме и самоделни, също с такава защита, тъй като лабораторните ни идват скъпо ... Занапред сме подготвили едни "пернишки" токоизправители, които ще преработим пак с такава защита - дават по 30-на ампера при хубаво натоварване. Разбира се, тук важат вече и правилата за изграждане на електрически инсталации за ниско напрежение - бушони, добри връзки и съединители, защита на кабелите, подходящи сечения на проводниците и т.н.
За щастие къси съединения не сме правили, та не мога да ти кажа какво става. :good: Тук колоосите на вагоните са с изолирани оси и токоснемането става от самите колела - по този начин се намалява вероятността от късо съединение в случай че метална част от вагона се опре някъде. Талигите са пластмасови, но държачите на колоосите са метални, П-образни, от дебела ламарина - мисля, че ще издържат...  ::)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #22 -: 05 Май 2010, 10:40:27 »
Цитат на: optron link=topic=2407.msg40682#msg40682 date=1273043913
... Тук колоосите на вагоните са с изолирани оси и токоснемането става от самите колела - по този начин се намалява вероятността от късо съединение в случай че метална част от вагона се опре някъде. Талигите са пластмасови, но държачите на колоосите са метални, П-образни, от дебела ламарина - мисля, че ще издържат...  ::)

Хехе, "елементарно Уотсън" - щом прочетох написаното , веднага ми светна, че така и трябва да бъде... :blush2:
С прости средства (само самите колела са метални) е сведено до минимум  възможността за късо!
Както всичко гениално, се оказа съвсем просто! :scratch_ones_head: ;D

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #23 -: 05 Май 2010, 11:48:54 »
Винаги съм казвал - най-добрите решения са простите решения. ;)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #24 -: 05 Май 2010, 19:11:25 »
Роторът е ремонтиран. Нямаше нужда от пренавиване - явно от натоварване и загряване се били отпоили краищата към ламелите на колектора - на едната ламела напълно, а другата е прекъсвала от време на време. Цена на ремонта - 10 лева.  :hi: Явно ще трябва да оставим тия 30 волта и да се ограничим на 24-25... и без дълговременни карания с 30+ вагона...  :pleasantry:
« Последна редакция: 05 Май 2010, 19:15:27 от Best Ripper »

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #25 -: 05 Май 2010, 20:36:15 »
За 30+ вагона съм си харесал онези моторчета, дето си ги извадил не знам откъде. Хубавички, големички, мощнички - ако е достатъчно тежък локомотива, може и 60 да тегли ...  :spiteful:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #26 -: 05 Май 2010, 22:27:02 »
От 5,25" флопита са май...  :spiteful: