Автор Тема: Пренавиване на моторчета /ротори/  (Прочетена 17522 пъти)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Налага се пренавиване на ротора на един локомотив от Spur 1 във ВТУ-то. Изгоряла му е едната намотка. Роторът е свален, намотките са му общо три, дебелината на проводника не е микроскопична - някъде към 0,2 мм. Днес питах на няколко места, обаче не пренавиват такива малки моторчета. Ако някой знае къде може да се ремонтира в София, моля да каже. Разни работилници за пренавиване на малки трафчета, бобинки и т.н.  :drinks:

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #1 -: 19 Април 2010, 14:49:44 »
Сервиз бушона?

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #2 -: 19 Април 2010, 15:03:41 »
на ул. "Раковска" между преките ул. "Козлодуй" и бул. "Сливница" там пренавиват ротори.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #3 -: 19 Април 2010, 15:10:37 »
Проверете и във Физическия факултет на Софийкия университет. Там има специализирана лаборатория.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #4 -: 19 Април 2010, 15:43:52 »
Цитат на: Gervasii link=topic=2407.msg39815#msg39815 date=1271678621
на ул. "Раковска" между преките ул. "Козлодуй" и бул. "Сливница" там пренавиват ротори.

Там пренавиват само големи мотори - стартери и генератори... а и са такива мърлячи, че не е за говорене...  :bad:

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #5 -: 19 Април 2010, 18:07:07 »
Намери си проводник и си го пренавии сам.Мериш дължината на старата намотка ,като я развиеш,и навиваш новата.И да има малка разлика,не е фатално!

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #6 -: 19 Април 2010, 18:30:32 »
Цитат на: toniemi link=topic=2407.msg39826#msg39826 date=1271689627
...Мериш дължината на старата намотка ,като я развиеш,и навиваш новата.И да има малка разлика,не е фатално!

Ей така умира електротехниката. Защо ли я учихме толкоз време? :blink:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #7 -: 19 Април 2010, 20:18:17 »
Цитат на: toniemi link=topic=2407.msg39826#msg39826 date=1271689627
Намери си проводник и си го пренавии сам.Мериш дължината на старата намотка ,като я развиеш,и навиваш новата.И да има малка разлика,не е фатално!

И това е вариант, ама нито имам подходящата жица, нито точния диаметър.... Тия неща "на око и на ухо" хич не ми харесват. Щот нали се сещаш, че ако има разлика в намотките, натоварването става различно и скоро пак ще изгърми моторчето...

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #8 -: 19 Април 2010, 20:38:32 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=2407.msg39839#msg39839 date=1271697497
Цитат на: toniemi link=topic=2407.msg39826#msg39826 date=1271689627
Намери си проводник и си го пренавии сам.Мериш дължината на старата намотка ,като я развиеш,и навиваш новата.И да има малка разлика,не е фатално!

И това е вариант, ама нито имам подходящата жица, нито точния диаметър.... Тия неща "на око и на ухо" хич не ми харесват. Щот нали се сещаш, че ако има разлика в намотките, натоварването става различно и скоро пак ще изгърми моторчето...
Намери си проводник със същото сечение,броя не е проблем ако е с малко разлика.Сигурно имаш 2000 навивки,10-20 не са от значение.

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #9 -: 19 Април 2010, 22:46:09 »
Цитат на: toniemi link=topic=2407.msg39842#msg39842 date=1271698712
Цитат на: Best Ripper link=topic=2407.msg39839#msg39839 date=1271697497
Цитат на: toniemi link=topic=2407.msg39826#msg39826 date=1271689627
Намери си проводник и си го пренавии сам.Мериш дължината на старата намотка ,като я развиеш,и навиваш новата.И да има малка разлика,не е фатално!

И това е вариант, ама нито имам подходящата жица, нито точния диаметър.... Тия неща "на око и на ухо" хич не ми харесват. Щот нали се сещаш, че ако има разлика в намотките, натоварването става различно и скоро пак ще изгърми моторчето...
Намери си проводник със същото сечение,броя не е проблем ако е с малко разлика.Сигурно имаш 2000 навивки,10-20 не са от значение.
където 20 там и 30 навивки.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #10 -: 19 Април 2010, 23:20:32 »
Ох, на батко електротехниците...  :blink: :dance1: Ако ви слуша човек, направо ще почне да се пита за кво е тая жица в тоя ротор...  :swoon:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #11 -: 20 Април 2010, 02:29:19 »
Освен броя на намотките и дебелината на жицата, важен е и баланса на ротора.
Т.е. трябва да се балансира след пренавиването.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #12 -: 20 Април 2010, 08:35:45 »
Цитат на: widowmaker link=topic=2407.msg39858#msg39858 date=1271719759
Освен броя на намотките и дебелината на жицата, важен е и баланса на ротора.
Т.е. трябва да се балансира след пренавиването.

Такъв малък ротор няма нужда от баланс, едва ли ще разбие втулките, а вибрациите му вследствие дебаланса биха били незначителни.Е, ако навиеш от едната страна със 30 намотки повече - да, но то се брои колко сваляш - толкова и навиваш.Този мотор не се импрегнира, свързването и навиването му не е кой - знае колко сложно и не би било проблем да се пренавие на ръка.  :hi:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #13 -: 20 Април 2010, 08:55:40 »
Първо: няма втулки, а има сачмени лагери. .Второ: частично намотките са залети с някакъв бял импрегнатор...  :hi: Не личи да има баланс, по-скоро балансирането става чрез еднаквост на трите намотки... Медта е достатъчно тежък метал, за да създаде дисбаланс при високи обороти. Затова предпочитам да няма "самоделкински" истории...  ;) Добре ще е и да се завре малко грес в лагерите... Има някъв луфт в тях, ама на тоя етап може да изкарат още... Още повече, че са стари западногермански лагери, а и голям проблем е избиването на зъбното колело - за 25 години е направо заварено към оста...

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Пренавиване на моторчета /ротори/
« Отговор #14 -: 20 Април 2010, 10:48:18 »
Оффф, ще ме прощаваш - аз си мисля за НО...а ти изрично подчерта, че локът е в spur1.Грешката е моя.  :hi: