Съдейки по описанията в темата е ясно, че колегите тук не са запознати със световната практика, всеки един от локомотивите да има електромер. Това е нормална световна практика, тъй като по цял свят по една и съща инфраструктура се движат както държавни,така и частни компании и правилата на играта трябва да са ясни.
До момента такива електромери имаше само в една част от БДЖ локовете, а в нашите са си сложени още през 80-те. Тъй като старите не бяха одобрен тип(което е причина да се цакат и пари за одобрение) за нас бе по-лесно да ги сменим с нови.
електромерите са двупосочни, като отчитат ползваната електроенергия, както и рекуперацията (тоест произведения и върнат ток в контактната мрежа). По този начин става честно определяне на разходите между превозвачите, а не както сега един плаща, друг пие.
Ако БДЖ имах електроери на всичките си локомотиви отдавна щяха да са фалирали. Сега една сериозна част им се разпределя между частните компании и НКЖИ. От друга страна НКЖИ ползват много ел.енергия за подгрев на стрелките и технологично оборудване поради което и тяхното отчитане не е много вярно. Затова е най-добре да се сложат електромери (кавито по света отдавна има) и всеки да си плаща само за ползвното. Това е конкуренция!