Главен форум | Main forum > Фремо | Fremo

Изработване на Фремо модули

<< < (2/9) > >>

Vlado:
Аз все още смятам, че 52 мм ще е по-добре като норма за разстояние между двата пътя. Тъкмо така ще отпадне и изискването за минимален радиус 800 мм. Все пак трябва да има свобода за действие.

п.п. Междувпрочем онзи ден видях единия Фремо модул, добре ни познат от срещите при Жоро и трябва да ви кажа, че разстояние от 46 мм не стои добре в реални условия - много са близко композициите една към друга. Такова разстояние бих приел за отстояние на коловози в товарна гара, но на открит път... струва ми се недобре.

Adrian:
добре , много е просто : има наличност 2-3 модула при Жоро, според техия стандарт да направим още няколко и да 'затворим' движението - на Български : има наличност , просто да я довършим !!!!!!!!! (баси! - колко думи се изсипаха и чертежи се начертаха !)
Правят се 'челата' - по това което е в магазина , измерва се междуосието - това , което е в магазина, стреля се 3 пъти във въздуха и се правим на дърводелци !

EMPEROR:
Аз подкрепям мнението на Владо в случая.

Vlado:
Модулът на Иво (този за който говоря по-горе) е направен за 52 мм разстояние между двата пътя или с други думи леглото е пригодено за такива габарити. В момента единият път е приближен според нормите на Жоро. Няма обаче никакъв проблем, при положително решение в полза 52 мм, да се преправи в нужния размер.
Ако искате да оставим дискусията за събота, когато всеки на живо да изложи своите доводи и каквото реши мнозинството, вместо сега да празнословим?

Жоро:
Модулите са два вида - еднопътни и двупътни. Всеки избира по собствен вкус, какъв ще си направи. Независимо какъв вид ще е модулът, по всички норми на MOROP и FREMO, радиусите на кривите предлагани от производителите са неизползваеми. За целта има гъвкави релси. Защото идеята е да се карат влакаве с дължина близка до тази на истинските и по трасета близки до истинските. А не пътническите вагони да се гърчат като наденици, като на домашен макет. В домашни условия много рядко някой ще си позволи радиус на кривите от 1200мм, но при клубни модулни макети това не е проблем. По-долу са нормите на MOROP NEM 112 касаещи минималните допустими междуосия.
http://www.hobbystrong.com/catalog/images/product_image_2042.pdf
В първата таблица за HO са дадени 46мм междуосие за открит път и 52мм междуосие в гарите.
http://www.fremo.org/h0europa-nem/gleis.htm
В края на нормите на FREMO (Midestradien und Weichenwinkel) се казва:
"Техническия минимален радиус в междугарие е 1000мм. От известно време обикновено не пада под 2000мм. В гаровите участъци се увеличава чувствително.
Минималният радиус на маневрените коловози в стари участъци е само 700мм, при ъгъл на стрелките 1:6.
При двупътни участъци се използват по-големи радиуси, както в действителността.
Тези радиуси се запазват и в скрити отсечки."

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия