Автор Тема: Парни локомотиви в редовни линии?  (Прочетена 3863 пъти)

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Има ли останали някъде в Европа парни локомотиви в редовна експлоатация (не за атракция)? Ако не, знае ли някой къде е бил и кога е спрян (заменен с друга тяга) последния влак, теглен с парен локомотив?

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Парни локомотиви в редовни линии?
« Отговор #1 -: 28 Май 2010, 13:38:08 »
Май има още, ако не се лъжа, в Сърбия гледах снимки на маневрен парен локомотив в действие. А иначе извън Европа със сигурност има в Китай. Там си ги джиткат успешно и днес.

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:Парни локомотиви в редовни линии?
« Отговор #2 -: 28 Май 2010, 13:49:47 »
и в САЩ....

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви в редовни линии?
« Отговор #3 -: 28 Май 2010, 13:50:15 »
Така е и нещо повече - в Китай си имат и завод който все още ги произвежда!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Парни локомотиви в редовни линии?
« Отговор #4 -: 28 Май 2010, 13:57:14 »
В САЩ мисля, че няма! Наскоро гледах по някой от научните канали за последния останал действащ атракционен парен локомотив в САЩ. Едно животно, не е истина, дълго колкото две Баби Меци, че и отгоре. Красавец та знае ли се. Но коментарите бяха категорични - последният останал динозавър от онази епоха.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Парни локомотиви в редовни линии?
« Отговор #5 -: 28 Май 2010, 17:03:56 »
Цитат на: pach link=topic=2488.msg41956#msg41956 date=1275043815
Така е и нещо повече - в Китай си имат и завод който все още ги произвежда!

Това, защото производството им е евтино или защото парната тяга им е по-рентабилна (имат много въглища)?

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Парни локомотиви в редовни линии?
« Отговор #6 -: 28 Май 2010, 17:23:20 »
Цитат на: Mixy link=topic=2488.msg41966#msg41966 date=1275055436
...Това, защото производството им е евтино...

Сигурно заради това. :)
А, иначе в Германия има доста парни машини, всички на частни сдружения или музеи, които извършват пътувания с редовни, а не само с атракционни влакове. В повечето случаи това са товарни такива.
Това е любимият ми филм с такова пътуване(в случай, че не си го мернал вече)
http://www.youtube.com/watch?v=0VY0gED_TGo

2500 тона...найс..А! :buba:

Напиши Plandampf в youtube и се наслаждавай

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Парни локомотиви в редовни линии?
« Отговор #7 -: 28 Май 2010, 18:33:24 »
До колкото ми е известно и съм гледал документални филми, 90% от ж.п. транспортта на "Черния континент" - Африка е с парна тяга, особенно южната част на континентта. Северната част - Средиземноморието е много добра ж.п. инфраструктурата - Алжир, Тунис и Мароко, разполагат със скоростни влакове, все пак са френски колонии. :)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви в редовни линии?
« Отговор #8 -: 28 Май 2010, 20:01:53 »
Цитат на: Жоро link=topic=2488.msg41967#msg41967 date=1275056600
...
Това е любимият ми филм с такова пътуване(в случай, че не си го мернал вече)
http://www.youtube.com/watch?v=0VY0gED_TGo
2500 тона...найс..А! :buba:
...

Верри найсссс ... много отчетлива разлика за 3-цилиндровия и 2-цилиндровия локомотив на време 7:30 мин.  :good: